Brukar inte bry mig om andras skador speciellt......MEN!
För någre år sen råkade jag ut för ett gashäng på crossbanan vilket resulterade i att jag likt Ikaros nuddade solen. Men vid landningen var det ju fortfarande full patte, så jag slog på arslet och blev liggand i 10 minuter innan domningarna släppte och jag kunde lasta hojen och åka hem...
Väl hemma vart jag som du..."Ähhh fan, det läker, man e ju en karl..."
Efter tre veckor kom min sambo hem från jobb i Sälen och fick se min situation...ha ha...sittande på knä framför datorn, ståendes när jag käkade och liggandes på magen i soffan o glodde på TV.
In på sjuka med buller och bång, ingen pardon. Väl därinne blev det ju röntgen direkt. Läkaren kommer ut till mig (stående i väntrummet), och frågar om jag inte vill sitte ner.
- Nä jag står nog svarade jag.
Kan tro det sa han och visade röntgenbilderna.
Svanskotan bruten i 90 grader, och två kotor vridna ur led åt varsitt håll samt komprimerade.
Nu till det egentliga problemet.
Eftersom det tog tid för mig att överhuvudtaget uppsöka läkaren hade min svanskota börjat läka ihop snett, och för att få den rätt var dom tvungna att slå/bryta av den igen....dessvärre kunde dom inte göra detta eftersom kotorna var såpass kassa att dom var rädda att förvärre situationen.
Kontentan: jag lever numera med en sned hopläkt svanskota som skapar obehag i många situationer, t ex. när jag kör hoj.....
Detta gör att jag måste stanna var tionde mil och "sträcka" på benen.
Om jag blir akut skitenödig är det ingen lek längre.
Vad gäller kotorna så snubblade jag i trappen ett par veckor efter läkarbesöket ocg det small satan i ryggen... "fan, nu dör jag" tänkte jag, så ont det gjorde...men efter tio minuter släppte all tidigare ryggsmärta och det var kotorna som poppade rätt i ryggen när jag vred den i snubblandet
ÅK FÖR HELVETE TILL LÄKAREN, så du slipper bli som jag