40 km/h bakhjulssläpp rätt ner i backen.....

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
J*vla s*rring... Gnöla om att läkare är farliga...
Ja så dom strålar dig med lite radioaktivitet, kör upp en kamera där solen aldrig bör lysa och du går som en äggsjuk höna en vecka..
Vad är problemet???
Nästan samma sak som när din fru drar på sig strap-On:en och kör tills det ryker... *asg*

Just kidding...
Men gå för i hlvt till läkaren...
Näe... Dom kanske inte kan göra något åt det men då
har du bildbevis på att det är trasigt/helt...
Försäkringsbolag är riktigt gnöliga och gör allt för att inte betala
ett öre mer än vad lagen säger att dom måste...

Så ta det som en man och gå dit.. eller ja.. sätt dig i bilen på badringen och
låt frugan skjutsa dig kanske jag skulle skrivit... :D
Ruskigt svårt att inte hugga upptäcker jag... Måste ha något med dig som person att göra... :hihi
Hoppas det blir bättre snart!

I egenskap av sjuksköterska måste jag oxå råda dig att uppsöka läkare för att få remiss för röntgen. Då ser man om det hänt nåt allvarligare som kräver ytterligare uppföljning eller inte.

Jag har efter era påmaningar pratat med sjukvårds upplysningen igen samt ringt till akuten där jag fick prata med en jätte bra tjej, och dom gör verkligen inget åt sånna här grejer säger dem.

Men jag fick iaf tipset att fixa mig en såndär badring och sitta på! (sambon får sticka å köpa en)

Arbetsskadeanmälan skrivs på måndag jag har redan pratat med mitt skydsombud!

Arbetssakdeanmälan är bra, men jag måste hålla med dom som förodat sjukhusbesök.
Som någon skrev tidigare i tråden så kan problem med ryggen visa sig efter flera år, då är det väldigt bra att ha papper från sjukhuset. Du bör också anmäla det till ditt eventuella försäkringsbolag. Annars finns det risk för att du kan få problem med dom om du behöver få hjälp eller någon form av ersättning i framtiden. Bit ihop å ta dig till sjukhuset även om dom troligen inte kan göra så mycket åt värken. Som sagt kan vara bra att ha papper på skadan i framtiden

Gud vad snälla/omtänksamma ni är! :rodnar

Jag har nu för andra ringt till akuten, och dem menar på att även om jag pallrar mig dit så kommer jag inte få nån röntgen det är först om smärtan börjar sprida sig stråla upp i ryggen osv som dom tar tag i saken!

Men jag lovar :mattias er att om smärtan är densamma eller värre på måndag så skall jag :mad: gå till akuten och kräva en röntgen!

Tack för att ni bryr er! Finns en nedrans massa snälla människor här på SH :fakta

Nä nu blire soffläge igen jobbigt att sitta på sniskan, har inte fått badringen ännu!

Nu skall jag försöka njuta så mycket jag kan av att få ligga och slöa i soffan och spela Xbox och senare dra i mig ett par rejäla whiskys!

:rolleyes: Det är inte var dag!

Ta och fotografera om du har blåmärken, skrapsår eller liknande.
Man vet aldrig, kan komma till användning.

Själv skulle jag vilja se en bild när du sitter på badringen och pimplar whiskey :)

Last edited:

Jag har nu för andra ringt till akuten, och dem menar på att även om jag pallrar mig dit så kommer jag inte få nån röntgen det är först om smärtan börjar sprida sig stråla upp i ryggen osv som dom tar tag i saken!

Men jag lovar :mattias er att om smärtan är densamma eller värre på måndag så skall jag :mad: gå till akuten och kräva en röntgen!
[

KRÄV röntgen NU för h- e ! För DIN egen skull inte för landstingets !:tummenupp

[

KRÄV röntgen NU för h- e ! För DIN egen skull inte för landstingets !:tummenupp

Har personligen lite svårt att se hur du kan kräva en röntgen... Tycker Dominator-Rocks gör rätt i att vänta och se hur det fortlöper, både läkare/sjukvårdspersonal och patienter tycker det är drygt att med 6-16h kö. Undrar om alla hade varit lika manande om att åka till sjukan om han ramlat av cykeln? Dessutom mår man bra av lite krämpor ;)

Jag tänker inte lägga mig i vad du gjorde för fel eller rätt elelr vad som hände.

MEN!!! För helvete. Åk till sjukan och kolla. Om inte annat för dokumentation. Du kanske HAR en allvarlig skada som du inte dokumenterar och sen har du ont i ryggen resten av ditt liv. Om du då inte dokumenterar detta, hur ska du då kunna få ut försäkringar för rehab osv? Du kanske får problem om 10-20 år, då kan det vara bra att ha gjort en anmälan.

Du vill nog inte upptäcka om ett tag att OM du hade åkt till sjukan så hade du blivit 100% återställd men att det då har läkt fel så att du numer inte kan ens sitta på en hoj...

ÅK TILL SJUKAN!!! Efter det så kan du vara lugn och ta en whiskey och tycka synd om dig själv i soffan. Men då VET du i alla fall att det inte är allvarligt.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Fick grundläggande sjukvårdsutbildning då jag blev utbildad till brandman deltid, och det viktigaste syrran där förespråkade, efter att säkra situationen var att se till att alla fick dokumentation från sjukhuset pga möjligheten att få utbetalning från försäkring senare.

Hade själv en incident för ett par månader sedan på jobb som jag var nere och dokumenterade. Före jag gjorde det var det lugnt, men då jag ville gå vidare så frågade alla efter läkarintyg och dyl. Då var jag verkligen glad att jag tagit 2 h till och få en läkare att fotografera mig och skriva ett utlåtande.

Tog med en bra bok, en mp3 spelare o satte mig i väntrummet, i ditt fall får kanske badringen också följa med, men är helt klart värt det i det långa loppet.

Jo, djävlar ! Jag tillhör den lilla skaran som har ramlat upp och slagit arslet i taket. Jag lyckades med konststycket under en klättringsövning på jobbet, jag gjorde lite fel och det resuterade i att 90 kg gubbe får upp med röven före i en järnbalk. Klockrent på lilla svansen ! Att sitta var inte att tänka på på någon månad. Det var lite jobbigt att alltid stå den första veckan, men benen vänjer sig förvånansvärt kvickt. Datorskärm och tangentbord ställer du lite snyggt på en lagom hög låda så slipper du lida när du hänger på SH. Piller och brännvin funkar ju sådär, smärtan avhåller dig ju trots allt från att sitta på ditt sargade arsle så att det kan läka :arsele

Mina råd: Gå till läkare och kolla så att ryggen är OK. Ge fan i att sitta. Bit ihop och lid som en man.

Kanske läge på att fundera på att ställa in bågen, det lär inte bli mer åka innan vintern.

Krya på dig !

Ta och fotografera om du har blåmärken, skrapsår eller liknande.
Man vet aldrig, kan komma till användning.

Själv skulle jag vilja se en bild när du sitter på badringen och pimplar whiskey :)

Du får nöja dig med en bild på mina nyinköpta badrings!

Fina va!?

Tokigare bilder kanske kommer senare när jag har sörplat i mig för mycket whisky :hihi

Edit: Nu blire liggläge igen, skall rota fram någe bra dvdfilm!

:hej

Last edited:
Om man nu ska till sjukan är det bättre att gå till vårdcentral. Då får du en bokad tid du kan komma och i så fall få en remiss till röntgen. Ett brutet ben läker ju inte på en dag så om något är brutet syns det ju även en-två dagar senare. Om läkaren på vårdcentralen tycker det är onödigt har du ju ändå fått dokumentation men sluppit sitta på akuten...

Tack för att ni bryr er! Finns en nedrans massa snälla människor här på SH :fakta

Nä nu blire soffläge igen jobbigt att sitta på sniskan, har inte fått badringen ännu!

Nu skall jag försöka njuta så mycket jag kan av att få ligga och slöa i soffan och spela Xbox och senare dra i mig ett par rejäla whiskys!

:rolleyes: Det är inte var dag!

Håller med dom andra åk till sjukan . Det är mkt möjligt att dom inte gör något & skickar hem dig med orden kom tbx om det värre . Men då får du det dokumenterat i alla fall . Säg att det blir mkt värre om 10 år då kommer du inte kunna bevisa att det berodde på den där olyckan .

Råkade ut för en olycka på jobbet engång där jag slog i knät . Gjorde skit ont men det gick över efter ett tag . Nu några år senare så har det börjat spöka med knät men eftersom jag inte anmälde detta eller gick till läkarn så kan jag inte göra något .

Skit i att ringa, åk dit och tala om att du har åkt omkull på motorcykel så skall du se att det är som att sparka i en myrstack. (Du behöver inte erkänna att det bara var en moped förrän efteråt... ha ha!)

Mc-olyckor över 25km/h är nämligen klassade som något slags "värsta sort" och resulterar obönhörligen i att du blir röntgad. Orsaken är att du kan gå omkring med ett brott på en ryggkota utan att veta om det och rätt vad det är när du gör en ovanlig rörelse så kan det liksom halka lite fel och då har du en ryggmärgsskada...

Du kan alltså inte vara säker på att din ryggrad är hel förrän efter röngten.

Åk dit nu och sluta tjafsa emot! :tummenupp

Edit==> Med "dit" menar jag akuten, du skall inte till någon vårdcentral!

Last edited:
Är det svanskotan så gör de ingenting i alla fall. Min tjej bröt svanskotan för knappt två år sen. De röntgade och sa att ja, den är bruten, den ligger rätt. Åk hem, vila och sitt inte långa stunder. Ligger den inte rätt pillar de upp ett finger där det luktar illa (nej, inte munnen) och petar rätt den. SEN får man åka hem, vila och inte sitta långa stunder.

Jag skulle nog åka till läkaren i alla fall men inte idag. Ta det på måndag, gärna på arbetstid... ;) :tummenupp

Krya på dig!
ps behöver jag säga att jag har ställt av min hoj, inte många månaders åkande i lapphelvetet, men flyttar söder ut i vår (STHLM):backontop

Lägg dig i badkaret med dina badankor, en pava boxarvatten (vodka alltså) och en fet päjj (prilla snus alltså), så ska du se att det ordnar sig :pannkyss ... alltså...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon