40 km/h bakhjulssläpp rätt ner i backen.....

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
40 km/h bakhjulssläpp rätt ner i backen med svanskotan före :gråta

Jag har så jävla ont så svetten lackar i pannan och jag får tidvis hålla tebax tårarna! *suck*

Kom körande på min Yamaha i morse påväg till jobbet är påväg ner genom en tunnel håller stumt :yoparty när jag har passerat tunneln och är påväg upp gör jag mig beredd för å ta en hard left jag kopplar och petar ner 2 växlar dumpar kopplingen och PANG (isfläck:mad: ) där ligger jag på backen med Yamman bredvid puttrandes.. Smärtan kommer direkt! Jag ligger nån minut och undrar om jag skall lyckas ta mig upp fibblar fram mobilen.. men klarar efter 3-5 min att ställa mig upp samt sätta mig på moppen ochåka vidare till jobbet!
Klarade 3 tim men fick nu ringa sambon som fick hämta hem mig!

:mad: HELVETE ont det gör!!!

Vad gör man Sjukupplyssningen sa att det gör ont Jävligt ont, men att jag inte behövde åka till doktorn om inte smärtan spred sig upp i ryggen!

Skador på yammahan blinkers av och fotpinne ordentligt böjd kanske ett vint däck vad jag vet!

Någon som har råkat ut för liknande skada? Skall gå och smörja med Voltaren nu!

Hur länge har man ont kan man göra nått för å påskynda läkprocessen mm :confused:

(Yammahan är en moped)

hmm mitt bästa tips är att bädda ner sig i soffan och kolla på film och tycka synd om sig själv. sedan är det bara att ta till spriten:tummenupp sen e det bara och ta nya tag. krya på dig:pannkyss

Har ni is redan? ;D

Liknande.. jag åkte moppe för några år sen och körde upp för en backe,
moppen förlorade fästet och jag satte ner foten som hamnade i ett KANINHÅL
det gjorde ont som fan och jag blev liggande där ett litet tag för att se ta mig vidare
någon minut senare hade jag ett halv äpples storlek i svullnad på sidan av foten + hela foten svullen.

det gjorde ont ;D

Visade sig att jag hade dragit av ett ledband i foten och en några millimeter stor benflisa hade lossnat
som läkaren tittade på röntgenplåten och sa
ungefär "DÄR" och tryckte på foten, "JAAAAAA" sa jag eftersom hans tryckande följdes av enorm smärta, då han hade rätt :D

Iallafall, det gjorde skitont i flera veckor... deal with it.

Du tycker att du är :yoparty när du håller stumt, och sen lägger du ikull dig med din moppe....:rofl :rofl :rofl

Att folk inte fattar att det KAN vara halt när det blir kallt ute :va

Tycker inte du det?

Min hjärna funkar inte innan första kaffekoppen, och den tar jag på jobbet!

In på vårdcentralen, tycker jag.

Jag har ju som sagt rådgjort med sjukupplysningen!

hmm mitt bästa tips är att bädda ner sig i soffan och kolla på film och tycka synd om sig själv. sedan är det bara att ta till spriten:tummenupp sen e det bara och ta nya tag. krya på dig:pannkyss

Will do ! Framåt eftermiddagen blire ett par stadiga whisky!

Tack!

Har ni is redan? ;D

Liknande.. jag åkte moppe för några år sen och körde upp för en backe,
moppen förlorade fästet och jag satte ner foten som hamnade i ett KANINHÅL
det gjorde ont som fan och jag blev liggande där ett litet tag för att se ta mig vidare
någon minut senare hade jag ett halv äpples storlek i svullnad på sidan av foten + hela foten svullen.

det gjorde ont ;D

Visade sig att jag hade dragit av ett ledband i foten och en några millimeter stor benflisa hade lossnat
som läkaren tittade på röntgenplåten och sa
ungefär "DÄR" och tryckte på foten, "JAAAAAA" sa jag eftersom hans tryckande följdes av enorm smärta, då han hade rätt :D

Iallafall, det gjorde skitont i flera veckor... deal with it.

Is Å is men en såndär skitfin ishal hinna du vet!

Last edited:
NEJ.. Det måste vara BLIXTHALKA.. TAdaaaaaaaaaaaaaaaa!

Allt är BLIXTHALKANS fel..

För BLIXTHALKAN bara kommer mitt i sommaren :va

För det är ju sommar så länge det är + på tempraturen.. :arsele

Lillsyrran bröt svanskotan (vilket inte är omöjligt i ditt fall heller) och det var ett år sedan. Fortfarande inte läkt så gå till en läkare. Dom kan inte göra så mkt men det är bra att få det dokumenterat för försäkringsärenden samt ev smärtstillande och antinflamatoriska piller. Tror dessutom att man kan slå svanskotan ur led? Sistnämnda är bara hörsägen men låter tillräckligt läskigt för att få iväg de flesta till sjukan.
Åk snarast är mitt råd. Glöm inte bort ev ersättning via hemförsäkring eller övriga försäkringar...

PS. Klantarsel... :tummenupp

Gör det så ont så du nästan gråter så skall du definitivt ta dig akut till läkare.
Bättre en gång för mycket än en gång för lite...
Säger dom sedan att det är ok så har du ju så att säga papper på att det inte är någon fara, och kan sluta oroa dig.

Lillsyrran bröt svanskotan (vilket inte är omöjligt i ditt fall heller) och det var ett år sedan. Fortfarande inte läkt så gå till en läkare. Dom kan inte göra så mkt men det är bra att få det dokumenterat för försäkringsärenden samt ev smärtstillande och antinflamatoriska piller. Tror dessutom att man kan slå svanskotan ur led? Sistnämnda är bara hörsägen men låter tillräckligt läskigt för att få iväg de flesta till sjukan.
Åk snarast är mitt råd. Glöm inte bort ev ersättning via hemförsäkring eller övriga försäkringar...

PS. Klantarsel... :tummenupp

Thanks for caring! Men jag hatar sjukhus läkare tandläkare osv... jag drar påt ett par dagar så får vi se! Tror/hoppas inte den är bruten.
(Skall skriva en arbetskaderapport på måndag)

Klantarsel :nicka

Gör det så ont så du nästan gråter så skall du definitivt ta dig akut till läkare.
Bättre en gång för mycket än en gång för lite...
Säger dom sedan att det är ok så har du ju så att säga papper på att det inte är någon fara, och kan sluta oroa dig.

Tårarna kommer (nästan) bara när jag hamnar i lite fel positioner inte hela tiden!

När jag är still gör det bara ont!
?
Jag har hört talas om en speciell sits som man kan få vid svanskote skador finns det sådanna? Vad heter dem och vart får man tag på dem
Skall försöka fixa en sådan!

Last edited:
Tycker inte du det?

Min hjärna funkar inte innan första kaffekoppen, och den tar jag på jobbet!

Jag har ju som sagt rådgjort med sjukupplysningen!

Ok, jag trodde det var skillnad och ha en läkare som undersöker än och pladdra med en sköterska på telefon:va

Det var inte meningen att vara dryg!!!

Men jag gillar som sagt inte hospitaler och har upplysningen sagt att jag kan vänta och se så gör jag nog det!

Jag tänker inte lägga mig i vad du gjorde för fel eller rätt elelr vad som hände.

MEN!!! För helvete. Åk till sjukan och kolla. Om inte annat för dokumentation. Du kanske HAR en allvarlig skada som du inte dokumenterar och sen har du ont i ryggen resten av ditt liv. Om du då inte dokumenterar detta, hur ska du då kunna få ut försäkringar för rehab osv? Du kanske får problem om 10-20 år, då kan det vara bra att ha gjort en anmälan.

Du vill nog inte upptäcka om ett tag att OM du hade åkt till sjukan så hade du blivit 100% återställd men att det då har läkt fel så att du numer inte kan ens sitta på en hoj...

ÅK TILL SJUKAN!!! Efter det så kan du vara lugn och ta en whiskey och tycka synd om dig själv i soffan. Men då VET du i alla fall att det inte är allvarligt.

Kan inte annat än att hålla med föregående inlägg!

Åk och få det kollat! Gick själv i flera år med ont i svanskotan efter att
en person "skojat" med mig och dragit undan stolen jag skulle sätta mig på.

Tyckte inte att det var så farligt då men med facit i hand så hade jag nog
velat ha papper på det där...

Krya på dig i vilket fall som helst!

Jag har efter era påmaningar pratat med sjukvårds upplysningen igen samt ringt till akuten där jag fick prata med en jätte bra tjej, och dom gör verkligen inget åt sånna här grejer säger dem.

Men jag fick iaf tipset att fixa mig en såndär badring och sitta på! (sambon får sticka å köpa en)

Arbetsskadeanmälan skrivs på måndag jag har redan pratat med mitt skydsombud!

Been there done that. Det var väl sådär -81. kommer från Norra Bantorget på Torsgatan. Vid korsningen Torsgatan, Tomtebogatan och S::t Eriksgatan skall jag svänga vänster in på S:t Eriksgatan och åka mot Fridhemsplan. Det är sen höst med blöta löv, mörkt och eventuellt lite frost. Hojen fortsätter raktfram mot Solna och jag använder trotoarkanten som dosering och åker mot Fridhemsplan:yoparty . Tack vare min fantastiska skydds utrustning SkiYot jacka (Det var faktiskt inne då :D ), täckbrallor över jeans, Nolan öppen hjälm, flygarglasögon typ 2:a världskriget och myggjagare från Sko-Uno:rolleyes: så klarade jag mig med ett redigt skrubbsår på höger skinka, en magnifik lårkaka på vänster lår, tillknycklat Ap-hängarstyre, - 1 fotpinne och ett stukat ego.

En tjej kom fram och frågade hur det gick varpå hennes morsa drog henne därifrån med orden. Akta dig det är en sån där farlig knutte !:huvet

Last edited:
åk till sjukan!
(ingen gillar sjukhus, så det är ingen anledning)
Edit: sorry, såg nu att du hade pratat mer med dem (fan ja måste lära mig o läsa igenom trådar innan ja svarar...)

Last edited:
Besegra obehaget och gå till läkaren.
Bättre en timmes obehag än ev. ånger resten av livet.

Om du skulle få problem frammåt i livet som beror på det här så kommer f-bolagen att vara jävligt kinkiga om du inte har dina skador dokumenterade av läkare. Hänvisning till nån sjukupplysning tror jag knappast funkar.

Hoppas verkligen du tar dig för och går till doktorn, och jag hoppas innerligt att du blir bättre snart. Inte roligt att ha ont.

Dessutom gillar jag din stil här på sporthoj och vill i fortsättningen veta att är du som person och inte dina smärtor som talar ;)

Take care !

Menar du att jag för en gångs skull sagt nåt vettigt här på sporthoj? Du är nog den första och sista som säger detta.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon