40 hojar att provköra 10-11/5 2014 på Start2Ride

Körde 10+ hojar. Favoriterna var helt klart monster 1200s, panigale och 1290 SD, herre jävlar vilket vrid den hade. Nakenhoj med det klippet var sanslöst.

Körningen är på vanliga vägar. De har skyltat upp en rutt (så du vet om du inte åkte dit idag).

Uppdatering av hojar mot listan ovan, man fick prova RSV4 Factory och SD 1290. :banana

Trevlig tillställning, mycket trevligt att provköra. En hel del folk var där idag men absolut inte knökfullt. Motorcyklar parkerar gratis, bilar får pröjsa 20 riksdaler. Mycket att se och klämma på..... De enda som hade väntetid på att provköra var BMW......

Ett tips till er som åker dit i morgon:

Ta med egen kaffetermos. Kön till mat/kaffe var plågsamt långsam, snubben bakom luckan var likaledes plågsamt långsam. Jag hörde många som fick köa 45 minuter för en tallrik fisljummen smaklös kebab. Det såg ut som en hund skitit på tallriken faktiskt..

I ett av tälten mittemot Rapido nere på långrakan fanns också kaffe och dryck till försäljning. Inte en kotte i kö... Tag med cash...

När vi skulle åka därifrån (på hoj givetvis) och skulle ta höger genom Skoby blev vi ombedda att "köra över Arlanda istället eftersom dom som bor i Skoby hatar motorcyklar" :confused:
Eh, va? Det är väl för fan en allmän väg? Flytta då om det är så jobbigt jävla grinkukar... Nu blev det en 7 km omväg eftersom jag inte orkade tjafsa.

När vi skulle åka därifrån (på hoj givetvis) och skulle ta höger genom Skoby blev vi ombedda att "köra över Arlanda istället eftersom dom som bor i Skoby hatar motorcyklar" :confused:
Eh, va? Det är väl för fan en allmän väg? Flytta då om det är så jobbigt jävla grinkukar... Nu blev det en 7 km omväg eftersom jag inte orkade tjafsa.

Helt riktigt att det är en allmän väg. Men du ska bara veta hur mkt energi och framförallt tid byborna där verkar ha att lägga på att få till ett totalförbud för all verksamhet på Arlanda Test Track. Så bra att ni tog den andra vägen! Onödigt att ge dem vatten på sin kvarn :tummenupp

Jag tog höger och sket i surkukarna :arsele

Tycker det var bra med folk trots vädret. De flesta hojarna var ute och snurrade nästan jämt. Lite kallt och blött från södra förorten men inget en liten hutt inte fixar!
Hojfolk är inte gjorda av socker!
Tack alla som jobbade med arrangemanget!

Just nu på tv4-vädret hotar de med regn senare idag.
Jag struntar därmed i Arlanda och tar mig en kort morgontur nu istället.
Jäkla vår o vara seg. Den började ju så bra.

Jag och tjejen tog en sväng förbi igår, och jag tyckte det var perfekt väder, uppehåll, men solskensåkarna höll sig hemma, så det var inga köer till provkörningarna :tummenupp Synd att tiden inte räckte till till alla hojar bara :( Enligt folk på plats var det inte någon större skillnad på antalet provkörningar nu mot förra året, det var bara mindre folk som gick runt och tittade.

Var där en sväng när det öppnade. Fint väder! Hade förhoppningar att få provköra något åt 600cc-hållet men det var tyvärr 2,5 timmar kö (!) för att folk hade ringt och bokat sig en köplats i förväg :huvet. Det var i alla fall kul att titta på alla hojar!

Edit: Det var alltså kön till att prova på utan körkort som var 2,5 timmar. Det var ingen kö för de som redan hade kort.

Helt riktigt att det är en allmän väg. Men du ska bara veta hur mkt energi och framförallt tid byborna där verkar ha att lägga på att få till ett totalförbud för all verksamhet på Arlanda Test Track. Så bra att ni tog den andra vägen! Onödigt att ge dem vatten på sin kvarn :tummenupp

För mig är det helt obegripligt. Dels hur man frivilligt kan bosätta sig rakt under inflygningen till Arlanda ungefär en kilometer från bankanten, dels hur man överhuvudtaget kan urskilja några andra ljud då det kommer flygplan ungefär en gång i minuten. Men det är precis så illa som Peter säger. Det är till och med så illa att det bor människor i denna by som själva sysslat med motorcyklar såväl som bankörning. Lite "det är helt OK att väsnas bara det inte sker där jag själv bor" attityd...?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT