40 gripna i stor dopningsrazzia

Lite oväntat tänkte jag göra ett inlägg som faktiskt hör till topicen på tråden.

Ringde polarn för att kolla läget förra veckan, "Fan har sovit så dåligt, fan imorse tror jag tamefan hela jävla insatsstyrkan dundrade in i trapphuset. Var ett jävla liv och nån hund som skällde". Det sa han lite skämtsamt, sen träffades vi senare "due jag vet vem dom grep i dopinghärvan, värden stod och bytte dörr hos en granne då jag kom hem"

Killen är stor som ett jävla hus, 25 år och jag har svårt att uppskatta vikten men säkerligen runt 120kg. Ser rätt kul ut då hans huvud är rätt litet kontra kroppen, iaf han tillhör inte direkt "stereotypen" det skrivs om i media han är lugn som en filbunke och saknar den där "stirriga" blicken.

Det toppar vi sen med att en 20-åring på gymet åker dit, vilken jävla brönacke hade jag inte haft rent mjöl i påsen hade jag bara sagt "tack å ajö" och bytt gym.

http://allehanda.se/sport/1.1650541

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.1597548

På mitt gym hade snutten razzia i april. Måste varit första gången på över tio år de hade razzia i Gbg. Alla stora grabbar (och tjejer) fick tydligen pissa. Några i BB-eliten, tom världseliten, torskade efter husrannsakan. En av dem sa öppet till polisen och tidningarna att det är omöjligt att tävla på elitnivå utan otillåtna preparat. Newsflash! :rolleyes:

Kan tillägga att åtminstone hälften av alla som tränar på mitt gym förmodligen brukar steroider av nåt slag. Aftonbladet var tydligen där och härjade efter tillslaget.

Ja, BRUK är när en läkare skriver ut det i små doser

MISSBRUK är när ingen läkare har skrivit ut det.

Såååå... Om man får det av en läkare kan man inte missbruka det? :rolleyes:
Och så om du köper lite benso för att du har svårt att sova under en liten period så är det missbruk? Och han som får det utskrivet av läkare och flummar på det istället för att använda det för att sova eller vad han nu har det till missbrukar alltså inte?

Förstår inte riktigt hur du tänker :(

Min bäst kompis är med i styrkan och jag skulle nog vilja påstå att du har fel.

Sedan kan man ju aldrig garantera vad andra personer gör men faktum kvarstår att det inte är muskelknippen i NI utan stabila, självmedvetna och lugna män utan behov av att hävda sig. Att de sedan tränar fyra timmar om dagen är en annan sak och ingår dessutom i deras tjänst.

Fast du har kanske bevis för det du påstår??

Nja poliserna är nog inte så mycket bättre än genomsnittsmedborgaren skulle jag vilja säga, tror det var 2002 eller 2003 som tullen gjorde rannsakan på ett gym vid hammarby sjöstad. Alla visste att det pågick försäljning i stora mängder där, polisen visste det också men anledningen till att poliserna inte tog tag i det var helt enkelt att det var deras egen kran. Dessutom hade de upptäckt att när de letade efter någon så kunde de ställa sifg på span utanför det gymet och förr eller senare brukade de alltid få fatt i de som de letade efter på det sättet. Folk kanske redan glömt bort avslöjandena som ganska snabbt tystades ner och rubrikerna "Poliser tränar sida vid sida med grovt kriminella". Det var kanske visserligen inte just insatsstyrkan men det jag menar är att det inte lär ske speciellt mycket tester inom poliskåren, det är nog som inom väktarsvängen att man tar till tester om det är så att man vill bli av med någon men att man annars undviker det.

Såååå... Om man får det av en läkare kan man inte missbruka det? :rolleyes:
Och så om du köper lite benso för att du har svårt att sova under en liten period så är det missbruk? Och han som får det utskrivet av läkare och flummar på det istället för att använda det för att sova eller vad han nu har det till missbrukar alltså inte?

Förstår inte riktigt hur du tänker :(

Du har givetvis helt rätt, men det är tyvärr inte så det bedöms av lagen. Då preparetet är olagligt/kontrollerat går det omöjligen att bruka det, då du begår ett brott bara genom att inneha det.

Samma förmynderi och människoförakt som genomsyrar hela vår lagstiftning om kontrollerade och olagliga substanser. Det har inte dugg att göra med att hjälpa människor, bara att få en del att känna sig lite förmer än andra.

Jag tar mig faktiskt friheten att kalla alla som tar LSD missbrukare oavsett om dom försöker flyga eller inte.

Jag kallar alla som använder morfin för missbrukare också, om det inte är föreskrivet av läkare.

Stereoider kan föreskrivas av läkare, och då är det givetvis inte ett missbruk.

Överlag har du rätt, men det finns en gråzon även för lagliga preparat. Känner f.d. missbrukare som fått gå på morfinbaserade smärtstillande i flera år, helt utan annan form av behandling (dvs ingen sjukgymnastik eller liknande). Läkarkåren tycker nog helt enkelt att vissa saker är enklare att bara ge piller för - i vissa specifika fall så tangerar nog detta lagliga bruk gränsen för missbruk.

För övrigt så anser jag att Kartago bör förstöras.

På mitt gym hade snutten razzia i april. Måste varit första gången på över tio år de hade razzia i Gbg. Alla stora grabbar (och tjejer) fick tydligen pissa. Några i BB-eliten, tom världseliten, torskade efter husrannsakan. En av dem sa öppet till polisen och tidningarna att det är omöjligt att tävla på elitnivå utan otillåtna preparat. Newsflash! :rolleyes:

Kan tillägga att åtminstone hälften av alla som tränar på mitt gym förmodligen brukar steroider av nåt slag. Aftonbladet var tydligen där och härjade efter tillslaget.

Bra där, fan sätt åt alla jävlar som brukar otillåtna preparat :tummenupp

Nja poliserna är nog inte så mycket bättre än genomsnittsmedborgaren skulle jag vilja säga, tror det var 2002 eller 2003 som tullen gjorde rannsakan på ett gym vid hammarby sjöstad. Alla visste att det pågick försäljning i stora mängder där, polisen visste det också men anledningen till att poliserna inte tog tag i det var helt enkelt att det var deras egen kran. Dessutom hade de upptäckt att när de letade efter någon så kunde de ställa sifg på span utanför det gymet och förr eller senare brukade de alltid få fatt i de som de letade efter på det sättet. Folk kanske redan glömt bort avslöjandena som ganska snabbt tystades ner och rubrikerna "Poliser tränar sida vid sida med grovt kriminella". Det var kanske visserligen inte just insatsstyrkan men det jag menar är att det inte lär ske speciellt mycket tester inom poliskåren, det är nog som inom väktarsvängen att man tar till tester om det är så att man vill bli av med någon men att man annars undviker det.

Finns en polis i sundsvall som man kan sätta fisringen på att han preppat.

Last edited:
På mitt gym hade snutten razzia i april. Måste varit första gången på över tio år de hade razzia i Gbg. Alla stora grabbar (och tjejer) fick tydligen pissa. Några i BB-eliten, tom världseliten, torskade efter husrannsakan.

Helt är rätt, hoppas det blir ett nytt tillslag snart igen. Ett tips är att rikta in sig på de mindre privatägda gymen.

En av dem sa öppet till polisen och tidningarna att det är omöjligt att tävla på elitnivå utan otillåtna preparat. Newsflash! :rolleyes:
Finns väl ingen som tror annat får man hoppas.

Nu är jag alldeles för trött för att orka läsa igenom allt(får göra det imorgon). Men det är säkert en massa biverkningar även bara bruk och inte bara missbruk. Men det är fortfarande skillnad på bruk och missbruk.

Hur många tror du själv håller sig på de doserna som en läkare skulle skriva ut ?

Idag så var personer från dopingkommissionen på plats där jag tränar, dom testade några personer som så misstänkta ut.

Det är bra att dom är ute och jagar rätt på slödret.

Last edited:
Helt är rätt, hoppas det blir ett nytt tillslag snart igen. Ett tips är att rikta in sig på de mindre privatägda gymen.

Finns väl ingen som tror annat får man hoppas.

Polisen får inte göra razzier hur som helst mot gymen, för att de ska få göra en razzia mot ett gym måste de först ha rätt starka belägg för att det sker handel av olagliga preparat på det gymmet. Det räcker liksom inte med att det tränar stora killar och tjejer där. Det är heller inte tillåtet att avkräva folk doping eller narkotikatester hur som helst. Dvs polisen kan inte gå in på ett privatägt gym och kräva att de som tränar där testar sig utan att de har starka misstankar. När man tränar på stora gymkedjor ingår det i det avtal man upprättar mellan kunden och gymet att man måste gå med på tester om man inte skulle gå med på att utföra ett test så blir man avstängd från träning.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra