4 timmars på Gotland

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Intressant om dom sopar av kalket innan race :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Intressant om dom sopar av kalket innan race :tummenupp
Kollar man på denna film (93mb) så ser det kanon ut.
de jag har pratat med har inte klagat på damm eller kalk på banan.
Tyvärr så är ju detta enbart på nordslingan, kanske skulle det bästa vara att vänta till 2006 när hela slingan är färdig och då köra ett 12timmars där, resan dit e ju dyr och då känns 4 ynka timmar rätt kasst.

Last edited:
R2 skrev:
Kollar man på denna film (93mb) så ser det kanon ut.
de jag har pratat med har inte klagat på damm eller kalk på banan.
Tyvärr så är ju detta enbart på nordslingan, kanske skulle det bästa vara att vänta till 2006 när hela slingan är färdig och då köra ett 12timmars där, resan dit e ju dyr och då känns 4 ynka timmar rätt kasst.
Man kan iof kombinera detta med en veckas semester på ön, jag ska snacka med teamet.

Är det världens längsta och bredaste gokartbana dem byggt?

RookieSM skrev:
Är det världens längsta och bredaste gokartbana dem byggt?
vad menar du, banan lär va kul att köra på sägs det, kör man Superretard så gillar man väl gokartbanor.

:tungan

Last edited by a moderator:
GSXR1100R skrev:
vad menar du, banan lär va kul att köra på sägs det, kör man Superretard så gillar man väl gokartbanor.
:tungan

Ok, det är en Supermotardbana dem byggt! :tummenupp
Nu skiter väl jag egentligen i bilarna men jag kan tänka mig att det blir väldigt mycket följa John för dem eftersom det svänger hela tiden.

RookieSM skrev:
Ok, det är en Supermotardbana dem byggt! :tummenupp
Nu skiter väl jag egentligen i bilarna men jag kan tänka mig att det blir väldigt mycket följa John för dem eftersom det svänger hela tiden.
.. Jag väntar med att bedöma banan tills jag själv har provat den, men visst ser den krokig ut, å andra sidan är det ju roligast när det svänger :banana

GSXR1100R skrev:
Jag gick i skolan på medeltiden.. Jag väntar med att bedöma banan tills jag själv har provat den, men visst ser den krokig ut, å andra sidan är det ju roligast när det svänger :banana
Roligaste banan i Sverige skulle jag vilja säga! ÅK DIT!!!

R2 skrev:
Finns att läsa om här, http://web.alltomgotland.se/gotlandring/events_tt.asp

detta ingår mig veterligen inte i ERF serien, vore ju ett kul tillskott annars.

Så här ligger det till med ett fyratimmars på gotland.. Vi jobbar på att försöka få in det i ERF serien men det är inte klart ännu men. Det blir en festival där och på söndagen kommer vi ha ett 4 timmars även om det inte blir under ERF serien.
I dagsläget kan jag inte riktigt säga hur det ser ut. För det är en av mina kolegor som jobbar med just den biten och vi har haft juluppehåll med allt arbete nu. Men våra möten börjar nu här i januari. Då ska vi redovisa vad som hänt sedan sista mötet..

Har ni funderingar kring det här kan ni ta kontakt med mig. Så ska jag försöka svara på det så gott jag kan.

God Fortsättning!

print_screen skrev:
Så här ligger det till med ett fyratimmars på gotland.. Vi jobbar på att försöka få in det i ERF serien men det är inte klart ännu men. Det blir en festival där och på söndagen kommer vi ha ett 4 timmars även om det inte blir under ERF serien.
Svemo måste godkänna banan för TÄVLING med mc, hoppas verkligen att det blir av, vill ni locka flera ERF-team så satsa på ett sextimmars istället.

GSXR1100R skrev:
Svemo måste godkänna banan för TÄVLING med mc, hoppas verkligen att det blir av, vill ni locka flera ERF-team så satsa på ett sextimmars istället.
Banan kommer att vara godkännd när det här är aktuellt. Den ska godkännas nu under våren. Ang 6 timmars så ska jag ta upp det direkt med mina arbetskamrater. För ju flera ERF- team som vill komma ju bättre är det..:)

print_screen skrev:
Banan kommer att vara godkännd när det här är aktuellt. Den ska godkännas nu under våren. Ang 6 timmars så ska jag ta upp det direkt med mina arbetskamrater. För ju flera ERF- team som vill komma ju bättre är det..:)
Kanonbra :tummenupp Eftersom det kostar en slant att åka till Gotland så tror jag att ett sextimmars kan motivera flera team till att anmäla sig.

GSXR1100R skrev:
Kanonbra :tummenupp Eftersom det kostar en slant att åka till Gotland så tror jag att ett sextimmars kan motivera flera team till att anmäla sig.

Finns det inte risk att det blir tvärtom då? Fler timmar = mer däck, bensin osv = dyrare att köra tävlingen vilket kan avskräcka teamens ekonomiavdelning.

Fast 6 timmar känns mer som ett "riktigt" endurance vilket i sig borde vara roligare att köra på.

Axxexs skrev:
Finns det inte risk att det blir tvärtom då? Fler timmar = mer däck, bensin osv = dyrare att köra tävlingen vilket kan avskräcka teamens ekonomiavdelning.

Fast 6 timmar känns mer som ett "riktigt" endurance vilket i sig borde vara roligare att köra på.
nej absolut inte, tar man sig råd att åka dit så vill man köra också, fyra timmar e ju gjort i en gäspning.
Nej, minst 6 timmar överallt säger jag.

Print screen, informare oss om priser på färjor mm, eller kanske till "erf" via nr18..

Last edited:
Axxexs skrev:

Nej jag vet ingen som tycker att sextimmars är för långt :tummenupp

/Fyrtakt :hihi

R2 skrev:
nej absolut inte, tar man sig råd att åka dit så vill man köra också, fyra timmar e ju gjort i en gäspning.
Nej, minst 6 timmar överallt säger jag.

Print screen, informare oss om priser på färjor mm, eller kanske till "erf" via nr18..
När vi har fått koll på alla grejer vi jobbar med så kommer det att finnas rabatter på färjan för dom som ska hit under den helgen. Hur mycket vet jag inte riktigt det har vi under förhandling med Destination Gotland. Vi håller på med att bygga upp en hemsida som kommer att lämna all information som kommer att behövas. kolla TT-festival.com Just nu har vi bara ett forum. Men har du funderingar eller bra ideér skriv in det där. För jag kollar det dagligen.

Jag har redan pratat med mina kollegor i dag och det ser ut som vi kanske kan förlänga loppet till 6 timmar.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon