4 takts-twin trimning/renovering

KvalitetsMiffo skrev:
Du har så rätt..... gämnför man med en yamma RD (luftkyld) från samma år så har den inte mycket till chans...

Vad blir det för trim då??? :)


jao, det jag har protat toppen, inga större cyllar dock, sedan blir det raka rör, större gasar, och öppna luftfilter och dervning :yoparty :banana
 
Gjorde du nåt ventiljobb? Slipa åtminstonde in ventilerna mot sätet men låt nån först titta på tätningsytan på ventilens "kantarell" så att dom inte är "inbankade". En liten svarv kan fixa sånt med lite tålamod. Märks mest på låg och mellanvarv om ventilerna är sunkiga.

n00blund skrev:
jao, det jag har protat toppen, inga större cyllar dock, sedan blir det raka rör, större gasar, och öppna luftfilter och dervning :yoparty :banana
 
andersbrink skrev:
Gjorde du nåt ventiljobb? Slipa åtminstonde in ventilerna mot sätet men låt nån först titta på tätningsytan på ventilens "kantarell" så att dom inte är "inbankade". En liten svarv kan fixa sånt med lite tålamod. Märks mest på låg och mellanvarv om ventilerna är sunkiga.

Verkar som kunnigt folk har tittat in... :)
Jag fixade min topp, planade och slipade in ventilerna på en mekaniskverkstad så där är det tätt och fint... :tuttar
 
andersbrink skrev:
Gjorde du nåt ventiljobb? Slipa åtminstonde in ventilerna mot sätet men låt nån först titta på tätningsytan på ventilens "kantarell" så att dom inte är "inbankade". En liten svarv kan fixa sånt med lite tålamod. Märks mest på låg och mellanvarv om ventilerna är sunkiga.

klart att jag har slipat in ventilerna, annars kan man jhu lika gärna gå coh lägga sig!!
 
Nu forstärrer jag i serien: Renovering, styling mm!!!

Ursäkta för den dåliga fokuseringen i bilderna!!! :gnissla

Diodbaklyse fixas till på hojen, eftersom en stadig karl reder sig själv så fick jag gör allting själv, inget köpt halvfabrikat här inte!!! :hihi Det var bara ut i gragaet och dra igång maskin parken...

Jag kopplade det så att de är 4 doider till positionsljus och 5 extra dioder när hejdaren används....

Bilder när det är klart kommer när det är klart... ny skylt belysning ska oxå fixas.... :gnissla

Bildbeskrivning:
1. Originallampan först, sen fram med bågfil och filade ner själva plasten... mycket fint blev det... (skruvarna kapades ju oxå..)
2. Dioder beställs från ELFA.se 10mm à 6kr ca.... ljusstarka som fan... blev bländad när jag provade bromsljuset.... :hihi
3. En plexiglas skiva (som jag var förståndig nog att sno från trässlöjden redan i 5an!!!) kom nu till användning... måttade ut alla hål och borrade.... Bilden blev lite otyldlig men det ska bara ett luftlager under där jag ska dra sladdarna och lägga isolering, motstånd mm!!!
4. Självklart ville doiderna inte ha den mängd ström som den vanliga snigellampan alstrade... så fram med motsånd..
 

Bifogat

  • org-ny lampa.jpg
    org-ny lampa.jpg
    52.3 KB · Visningar: 65
  • dioder.jpg
    dioder.jpg
    20.7 KB · Visningar: 53
  • konstrution.jpg
    konstrution.jpg
    63.1 KB · Visningar: 72
  • motstånd.jpg
    motstånd.jpg
    17.9 KB · Visningar: 51
Jag är rätt kåt på 4-taktare jag med. Hur mycket behöver man betala för att få en gammal CB?
 
Grädde skrev:
Jag är rätt kåt på 4-taktare jag med. Hur mycket behöver man betala för att få en gammal CB?

Klart grabben ska ha 4t!!! :kär
Jag har ju 2st... reservdels hojen köpte jag för 1500kr och min fina 100% originalare köpte jag för 5000kr.... (fast den är ju inte original så länge till :hihi )

Bra pris tycker jag iallafall.... blev mycket pengar över till att köpa säker utrustning och skydd.... :)
 
KvalitetsMiffo skrev:
Klart grabben ska ha 4t!!! :kär
Jag har ju 2st... reservdels hojen köpte jag för 1500kr och min fina 100% originalare köpte jag för 5000kr.... (fast den är ju inte original så länge till :hihi )

Bra pris tycker jag iallafall.... blev mycket pengar över till att köpa säker utrustning och skydd.... :)

Skulle inte känna för att sälja reservdelshojen till mig?? :rolleyes:
Om den är nära på komplett och hyffsad hel motor såklart.

Annars är det väll rätt svårt att få tag på 4-takts 125:or :va
 
klotter skrev:

jag är de serösa gudarnas moder..... !!! (inte bokstavligt då..)

Grädde skrev:
Skulle inte känna för att sälja reservdelshojen till mig?? :rolleyes:
Om den är nära på komplett och hyffsad hel motor såklart.

Annars är det väll rätt svårt att få tag på 4-takts 125:or :va

Tyvärr så har jag byggt om min reservdels hoj till "dirttrack" hoj.... rejsar på åkrar med den.... :yoparty
Så den vill du INTE ha.... :hihi

Har sett några 4t 125or med jämna mellanrum på blocket tex...
 
KvalitetsMiffo skrev:
jag är de serösa gudarnas moder..... !!! (inte bokstavligt då..)



Tyvärr så har jag byggt om min reservdels hoj till "dirttrack" hoj.... rejsar på åkrar med den.... :yoparty
Så den vill du INTE ha.... :hihi

Har sett några 4t 125or med jämna mellanrum på blocket tex...

:4skrika Jag skulle ju köpa den av dig ju :hihi
Då får man väll leta efter dom på blocket!

Edit: Oj, hitta 2st på en gång ju :tummenupp
 
Last edited:
KvalitetsMiffo skrev:
Jag fixade min topp, planade och slipade in ventilerna på en mekaniskverkstad så där är det tätt och fint... :tuttar

Äsch!!! Vad ska man med ventiler till :va
Det går mkt fortare utan :arsele

:D
 
Biifer skrev:
Äsch!!! Vad ska man med ventiler till :va
Det går mkt fortare utan :arsele

:D


kanske, det, men du gämför säker mot nyaste miton eller ngt du, (n00b)

sedan så när ni står där med era service scheman redan efter ngt år, så kommer vi tuffande på våra 20 gamla, som vi knappt ens bytt kolvringar på !
 
n00blund skrev:
kanske, det, men du gämför säker mot nyaste miton eller ngt du, (n00b)

sedan så när ni står där med era service scheman redan efter ngt år, så kommer vi tuffande på våra 20 gamla, som vi knappt ens bytt kolvringar på !
Men tänk du att det är det värt! :D
 
n00blund skrev:
kanske, det, men du gämför säker mot nyaste miton eller ngt du, (n00b)

sedan så när ni står där med era service scheman redan efter ngt år, så kommer vi tuffande på våra 20 gamla, som vi knappt ens bytt kolvringar på !

Ja, hur va det nu med dina kolvringar i somras? :hihi
 
Back
Top