3i/atlas

asfalt svarvare

stödhjulsförare
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Lägger tråd här så inte hela sporthojskollektivet skrattar åt foliehatten....🙄
Men, vad har folk för inställning till denna interstellära märkliga händelse?
Vad jag förstår beter sig inte den här "kometen" sig så som vad vi lärt oss.
Själv har jag inga problem med tanken på att vi knappast är ensamma i universum eller bortom det kända universum.
Och tankarna rörande 3i/Atlas rör sig inte bara i mitt huvud utan även i kretsar långt högre än mina- att det är inte en omöjlighet att detta mycket väl kan vara "tillverkat".

Så, foliehattar och även mer kunniga ....vad bör vi tro och vad kommer närmsta månaden att visa oss??

//jj

Knappast. Att det finns liv någon annanstans i universum är en sak men att nåt intelligent liv skulle kunna ta sig till oss är nåt väldigt mycket mer osannolikt då det skulle ta för lång tid.

Samtidigt så är vi väl lite för fasta i boxen och förväntar oss att intelligenta varelser ska vara på något sätt som oss.

Men man vet ju aldrig för med någon slags artificiell intelligens öppnas förstås helt andra möjligheter för maskiner som inte bryr sig om tid eller om att återvända hem. Dom kan ju ha startat sin resa från någon planet för tusentals år sedan.

Förvisso kan ju livsformer även visa sig se helt annorlunda ut mot hur hur det ser ut på den här planeten. Om en organism kan leva tusentals år så blir ju även tidsperspektivet för en resa helt annorlunda än den skulle vara för oss.

Eller om de intelligenta varelserna är väldigt små skulle man ju kunna tänka sig att det finns en hel värld på en liten komet.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back