3ggr bankörning i Linköping gratis!

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
HW skrev:
Hittils har vi aldrig haft för många.

/HW
Ne jag märkte det. Jobbade som funktionär idag. Det var verkligen jätteroligt!. spec när man fick se alla classic hojar på så nära håll. gött.. :tummenupp men de var rättare sagt INGEN SH:are där förutom jag !. bara en massa äldre karar. Vart tog ni vägen egentligen.. :confused:

eeh, ja, jag kom i säng runt 1300 idag (igår, lördag..), så ja, det blev liksom inget av det.. men jag kommer imorgon (idag) :död

zhapod skrev:
eeh, ja, jag kom i säng runt 1300 idag (igår, lördag..), så ja, det blev liksom inget av det.. men jag kommer imorgon (idag) :död

Jag stod hela lördagen med en äldre herre. Kanonskön kille med väldigt goda kunskaper om allt som for runt på banan.

Blev lite sanering efter en sidovagn med en otäck olycka i 50cc efter det.

Händelserikt vid bur 4 vissa stunder t.o.m.

/oXydex

Lite blandade känslor blev det allt...

missförstå mig rätt nu, det var en kanondag, jag blev tilldelad att jobba i starten, men jag hjälpe även till i utsläppet. Man har liksom inte så mycket att göra efter att man plockat rätt på siffrorna till nästa race, så det blev ju en hel del skitsnack med andy wedell och bröderna pettersson, som skötte utsläppet. Alla andra som jobbade i starten var jättetrevliga, och förklarade allt jättebra, för det mesta utan att jag behövde fråga.

Men.

När jag kom dit på morgonen visste jag ju ungefär ingenting. När jag skulle igenom grinden hade jag inget som bevisade att jag skulle vara funktionär, men till slut släppte de igenom mig iaf. ok, det hade kanske kunnat lösas bättre. Sen kommer jag in i depån, frågar första bästa vart jag skall, tar mig dit, pratar med funktionärsansvarig.

-Hej, jag hade tänkt hjälpa till och vara funktionär här.
-Ok, var vill du stå? vad har du gjort tidigare?
-Nja, det är väl första gången jag gör det här, jag kan väl inte så mycket egentligen, så jag vet inte.
-*suckar avgrundsdjupt*

Jag menar, VAD I HELVETE?

Jag tar det med en klackspark, men inte fan känner man sig välkommen? jag kan mycket väl tänka mig att det skrämmer iväg en och annan potentiell funk...

I övrigt skulle jag vilja tipsa om att om ni skall ragga funktionärer på nätet, se för bövelen till att informera oss ordentligt.

Men, likväl, det roligaste "jobbet" jag någonsin gjort? troligen.

zhapod skrev:
Lite blandade känslor blev det allt...

......

Jag kan säga att jag förstår dig. Jag tycker att Årsracet inte alls funkar lika bra som de arrangemang RR-sektionen själva har, med vårt eget folk och så.

Igår var jag helt slut när dagen äntligen var över och sov till kl 11 idag... Så det blev inget att åka till Sviestad och hjälpa till. Orken och lusten var borta.

Så hädanefter håller jag mig till SM + B-race och dylikt som sektionen håller i, och stannar hemma alternativt är åskådare på Årsracet... :3freak

Patriks frustrerade suck hade nog inget att göra med din avsaknad av erfarenhet utan var mer en frustrerad suck då Syss / LMS utbildat en hel skvadron med numer licensierade funktionärer varav inte allt för många dök upp när det blev tävling.

Till er som var där och hjälpte till vill jag från hela LMS rikta ett extra stort tack. Ni gjorde ett mycket bra jobb och vi har egentligen inget att klaga på. Tidigare år har det behövts mycket order och instruktioner via radion men i år har allt funkat klockrent.
Det finns alltid saker som behöver förbättras och när det gäller funktionärerna och deras behandling har vi mycket att jobba på till nästa år.

I år har vi 2 arrangemang kvar. Dels finalen i supermotardcupen som körs nästa tisdag och även ett b-race 15:e oktober. Jag hoppas att ni orkar med oss ännu ett par gånger för vi behöver er hjälp och vi uppskattar alla hjälpande händer, oavsett om vi sett er förut eller om ni kommer för första gången.

Mvh.

Hannes Westman
(banchef årsracet)

HW
Lite OT men varför arrangeras inga hela bandagar på på sviestad , tycker det är lite kort med tid 16-20 Ons ? om jag ska åka 42 mil ToR.

SKulle gärna åka ner om hela bandagar erbjöds , eller har ja missat grejen :va
Kan vara flaggviftare eller göra det som behövs men vill då köra åxå när jag är där :tomten

Det finns flera anledningar som vi inte behöver diskutera här för jag har bokat 5 heldagar till nästa säsong. 1 / månad ungefär. Inga datum är spikade ännu men jag har tänkt att köra utbildning alla dagarna. Inga broms / sväng a la smc custom utan sporthoj och racekurser i någon form. Förmodligen blir dom även godkända av SMC så att alla försäkringsbolag står bakom.

/HW
(hjultomten)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma