3ggr bankörning i Linköping gratis!

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
jiGGa skrev:
Jaha. Så det e inte samma dag?

nej, det blir väldigt svårt att klämma in.

Eftersom vi inte har tillstånd att köra så länge vi vill från kommunen/miljökontoret så sätter det stopp för sånna övningar :(
annars hade vi kört hela natten ;)

håkan skrev:
för att vara funktionär så finns det såklart info för det också på www.lms.se

man behöver INTE ha gått kursen för att vara funktionär.

//håkan
låter som något perfekt för mig.. :) det är login som är problemet. Men det finns många trevliga SH:are i lkpg som gärna vill ställa upp. visst är det så?. :rolleyes:

philsson skrev:
låter som något perfekt för mig.. :) det är login som är problemet. Men det finns många trevliga SH:are i lkpg som gärna vill ställa upp. visst är det så?. :rolleyes:

hade jag haft lite större lägenhet så, 1:a med kokvrå är inte så mkt man slänger in folk i ;)

håkan skrev:
hade jag haft lite större lägenhet så, 1:a med kokvrå är inte så mkt man slänger in folk i ;)
Jag får tacka ändå. Får se om det löser sig. Om inte så är de ju inte så mycket att göra åt saken. När föresten skulle man få prova banan?. kanske att man kommer och hjälper till men utan att åka beroende på när de blir. Förstod inte riktigt.

när kan man anmäla sig?. får inte reda säkert på om jag kan komma fören imorgon.

1. Hw
2. Lottak
3. zhapod
4. Sara
5. Jessica
6. Giri
7. Koogan
8. Philsson

Jag ska inte ringa till någon då för att anmäla mig? :va förstår inte riktigt hur det fungerar.
Man kanske ska anmäla sig här :confused:

Samåkning dit

Hade tänkt att åka hoj dit från Stockholm. Visste inte om funktionärs grejjen skulle bara ner och kolla och hälsa på föräldrarna som är där.

Vet inte vilken dag det blir, men är ju lite beroende av väder, så är väl i startgroparna helt enkelt.

Att va funktionär är ju ok, men måste man inte ha licens för att köra på banan sen?

/Dennis

Som jag har förstått det får man en fribiljett till en av LMS gatåkningar, mer info om dessa HÄR. Du behöver bara ha körkort.

förresten: kan man hänga av sig skinnstället någonstans, och byta till lite smidigare kläder?

zhapod skrev:
förresten: kan man hänga av sig skinnstället någonstans, och byta till lite smidigare kläder?
Varje postering efter banan har en kur där du kan ha dina prylar. Annars ryms nog lite grejer i race office m fl ställen.

Hur vet man när man definitivt är intagen som funktionär?.
Hade varit bra med lite info ang när allt börjar. antar att man som funktionär bör vara där tidigare.

philsson skrev:
Hur vet man när man definitivt är intagen som funktionär?.
Hade varit bra med lite info ang när allt börjar. antar att man som funktionär bör vara där tidigare.

Håkan skrev:
Tiderna är ungefär från 8:30 tills det slutar, allt ifrån 17 - 19 nån gång brukar det hålla på.

som jag skrev tidigare i tråden...

tillståndet att bullra börjar kl 9, räkna med att DÅ kommer det åka ut hojar på banan.

Du ska alltså va där tidigare så du hinner ut till din postering osv.
Bullrandet får hålla på till kl 18:00 så räkna med att ungefär 18:01 är det tyst och nån kommer o hämtar upp dig ute på postering lite efter det.

Jag har tyvärr inget tidschema i digital form här men det går nog att ordna.

//Håkan

håkan skrev:
som jag skrev tidigare i tråden...

tillståndet att bullra börjar kl 9, räkna med att DÅ kommer det åka ut hojar på banan.

Du ska alltså va där tidigare så du hinner ut till din postering osv.
Bullrandet får hålla på till kl 18:00 så räkna med att ungefär 18:01 är det tyst och nån kommer o hämtar upp dig ute på postering lite efter det.

Jag har tyvärr inget tidschema i digital form här men det går nog att ordna.

//Håkan
sorry missade första tiden där. Ska man ta kontakt med någon eller är det bara att dyka upp? känns lite luddigt. Jag kommer gärna ändå och kollar på. Vad går inträdet på isåfall. kan nog leta mig fram till det på hemsidan.

Patrik som ringde upp mig och frågade om vilka dagar jag kunde (endast lördagen för min del) sa att jag skulle va där vid 07:30

Så det kan väl föras vidare här. Alltid finns det ju något att hjälpa till med. Man behöver ju inte sätta sig på pass i 1½ timme före bullernivån ökar och sitta där med rullandes tummar

Ses på lördag gott folk

/oXydex

oXydex skrev:
Patrik som ringde upp mig och frågade om vilka dagar jag kunde (endast lördagen för min del) sa att jag skulle va där vid 07:30

Så det kan väl föras vidare här. Alltid finns det ju något att hjälpa till med. Man behöver ju inte sätta sig på pass i 1½ timme före bullernivån ökar och sitta där med rullandes tummar

Ses på lördag gott folk

/oXydex
hur anmälde du dig?. var det här genom tråden?. 07:30 låter rätt tidigt för en som har 20 mil dit men det ska gå att ordna. :tummenupp

zhapod skrev:
Som jag har förstått det får man en fribiljett till en av LMS gatåkningar, mer info om dessa HÄR. Du behöver bara ha körkort.

Om det inte är 130 st hojåkare som ska ha plats för hojkläder kanske vi skulle kunna ta dem i transpondertältet, eller vad tror du, Lotta?
Får nog kasta in mitt ställ där iallafall... :va

Samling är som sagt 7:30 lör morgon (även fre?) utanför Café Racer. Då kommer man utposteras om man inte fått någon plats tidigare, radio delas ut, osv.

Någon av dagarna tar jag iallafall med mig lite oerfarna, dryga stockholmare! :tummenupp

Hoppas det löser sig med logi, philsson! Har tyvärr lite fullt i lägenheten, vi ska vara tre st här... :hihi

OCH, TA MED ÖRONPROPPAR EL DYLIKT! Classichojarna låtersom fan, en del av dem... :3freak

philsson skrev:
hur anmälde du dig?. var det här genom tråden?. 07:30 låter rätt tidigt för en som har 20 mil dit men det ska gå att ordna. :tummenupp
Det viktigaste är att du dyker upp framför cafét och säger att du vill hjälpa till, då ordnar det sig. Du kan komma 8.30 också, det viktigaste är att du kommer. :tummenupp

philsson skrev:
sorry missade första tiden där. Ska man ta kontakt med någon eller är det bara att dyka upp? känns lite luddigt. Jag kommer gärna ändå och kollar på. Vad går inträdet på isåfall. kan nog leta mig fram till det på hemsidan.

Som det står under "Funktionärer" på hemsidan så är det
Patrik Thorsson
patth728@student.liu.se
0120-123 44

du ska kontakta...

//håkan

Syss skrev:
Om det inte är 130 st hojåkare som ska ha plats för hojkläder kanske vi skulle kunna ta dem i transpondertältet, eller vad tror du, Lotta?
Får nog kasta in mitt ställ där iallafall... :va

Samling är som sagt 7:30 lör morgon (även fre?) utanför Café Racer. Då kommer man utposteras om man inte fått någon plats tidigare, radio delas ut, osv.

Någon av dagarna tar jag iallafall med mig lite oerfarna, dryga stockholmare! :tummenupp

Hoppas det löser sig med logi, philsson! Har tyvärr lite fullt i lägenheten, vi ska vara tre st här... :hihi

OCH, TA MED ÖRONPROPPAR EL DYLIKT! Classichojarna låtersom fan, en del av dem... :3freak
Det ordnar sig fint. Jag åker upp imorgon tidigt och tar mig hem direkt sen utan övernattning. så det ska gå kanon men medverkar då bara 1 dag. Imorgon fredag får det bli.
håkan skrev:
Som det står under "Funktionärer" på hemsidan så är det
Patrik Thorsson
patth728@student.liu.se
0120-123 44

du ska kontakta...

//håkan
Ska ske.. :tummenupp

Man behöver inte anmäla sig egentligen, det är bara att dyka upp och fråga efter funktionärsansvarig. I helgen är det Patrik Thorsson.
Han å andra sidan brukar uppskatta att man hör av sig så han vet om han måste jaga fler funktionärer eller inte. Hittils har vi aldrig haft för många.

/HW

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...