3D ultraljud på min kommande dotter

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Idag va jag och fick se min dotter i 4D. Det va nog bland det mest häftiga och känslosamma jag nånsin gjort.

Bifogat

• MOLLY_52.jpg
    MOLLY_52.jpg
    133.8 KB · Visningar: 9,571
  • MOLLY_58.jpg
    MOLLY_58.jpg
    92.2 KB · Visningar: 935
  • MOLLY_59.jpg
    MOLLY_59.jpg
    127.3 KB · Visningar: 4,867
Ja alltså ögonen kan vara öppna, men det studsar inte tillbaka något "öga" då 3Dt läser fasta objekt som en färg och t ex munn osv som en färg. Så form är det enda man egentligen ser. Så hon kan ha ögonen öppna på vissa bilder fast man inte sov.

Det där var duktigt coolt!

En ganska ny teknik va? Den fanns inte när våra barn låg i magen iaf.
(Mina kids 3/6 år)

Ja alltså ögonen kan vara öppna, men det studsar inte tillbaka något "öga" då 3Dt läser fasta objekt som en färg och t ex munn osv som en färg. Så form är det enda man egentligen ser. Så hon kan ha ögonen öppna på vissa bilder fast man inte sov.

Det ser fränt ut i vilket fall, häftigt att få se innan hon kommer ut i verkligheten.
Men hon ser ut att sova, ser ut som hon sitter med händerna på kinderna och sover, ungefär som hon kommer göra om 15år när hon sitter vid en skolbänk.

Det där var duktigt coolt!

En ganska ny teknik va? Den fanns inte när våra barn låg i magen iaf.
(Mina kids 3/6 år)

Jo jag tror tekniken har funnits ett tag. Men den är fortfarande bunden till privatkliniker. Inget kommunalt sjukhus erbjuder det så vitt jag vet.

Tror det kostar lite över 2500:- i sverige. Vi gjorde detta i Norge för 1400
Inte farligt för upplvelsen.

4D är också rörlighet så man fick sig rörelse i realtid i 3D

Det ser fränt ut i vilket fall, häftigt att få se innan hon kommer ut i verkligheten.
Men hon ser ut att sova, ser ut som hon sitter med händerna på kinderna och sover, ungefär som hon kommer göra om 15år när hon sitter vid en skolbänk.

haha ja tänk dig den dagen

Last edited:
Jo jag tror tekniken har funnits ett tag. Men den är fortfarande bunden till privatkliniker. Inget kommunalt sjukhus erbjuder det så vitt jag vet.

Tror det kostar lite över 2500:- i sverige. Vi gjorde detta i Norge för 1400
Inte farligt för upplvelsen.

4D är också rörlighet så man fick sig rörelse i realtid i 3D

haha ja tänk dig den dagen

Ok, Pengarna spelar inte så stor roll.. jag har för mig att vi var på gång och köpa nån jävla ultraljudsmaskin som man kunde ha hemma :hoppskrat eller har jag drömt nu :va

Här kommer en bild från 2001 när min son ligger och suger på tummen :D

Last edited:
häftigt.. vänta tills hon kommer ut :tummenupp

dotter numera 1 mån gammal :)

Fan din dotter kommer ju att bli låtsas norrlänning då, kanske blir människa av en sån.... eh människa :D

Fan din dotter kommer ju att bli låtsas norrlänning då, kanske blir människa av en sån.... eh människa :D

Jag hjälper bara norrland att utrota den berömda inaveln.. ;) Nejdå hon kommer det nog bli människa av, hoppas jag iaf =)

GRATTIS till bulle i ugnen!
Häftigt! Det där är lite annorlunda mot på 80-talet när en annan är född ju :-)

Vad ska tösen heta och när är hon färdigbakad?

*/ ?>
Back