36 kubik för mycket

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Amatör som man är utan långtidsplaner så köpte jag en gatreggad ninja zx6-r -04 för två år sen som jag kört gata med sen dess. Har länge drömt om att börja köra i rookie 600 och i helgen kom jag ett steg närmare drömen, gick lisenskursen.
Samtidigt insåg jag att min ninja med sina 636cc endast kommer få se en tävling om jag kör i 1000 klassen. Jippi jag lär ju dra ifrån alla :banana

Så nu är jag ställd...
Sälja 636:an och köpa en zx6-rr istället med 599cc eller bara köra träningar med 636:an tills man blir bra, sälja den sen och då köpa en 599 kubikare...

Ååå vad livet kan va surt ibland :4skrika

Snälla ge mig råd :Bugar
 
kör du för glatta livet..
hade jag varit i dina skor hade jag bytat till en rejshoj.. just på grund av att när du krachar så gråter du inte guld
 
Sälj och köp en ren banhoj som du har råd att klota med.
roadracing.se
roadracing.no
sporthoj.com
är några bra sajter att surfa på och leta objekt på.
 
MostWanted skrev:
2062813 Köp en litershoj?

jag håller med, lika bra att kötta på för fullt och köpa en riktig muskelmaskin om du vill gasa bana...

jag säger inte att 600or är små och klena, bara att 1 liter och kanske 180 häst rör på sig som fan! :yoparty
 
lassnig skrev:
2062875
jag säger inte att 600or är små och klena, bara att 1 liter och kanske 180 häst rör på sig som fan! :yoparty
Jag skulle tippa på att man kunde vara i toppen med en 636a i R1000 också...
 
Olof Eriksson skrev:
2062881 Jag skulle tippa på att man kunde vara i toppen med en 636a i R1000 också...

Jodå... Visst finns chansen att man kan nå toppen även med en 636a men då måste man ju kunna köra som en gud.
Och det kan man ju, eller :va
 
Zee skrev:
2061902 Sälj o köp en beggad hoj på www.roadracing.se som du har råd att klota och som du får med massor tillbehör, däck o reservdelar till..

Eftersom jag alltid varit extra kåt på kawa så vore drömen att köpa denna:
http://www.roadracing.se/Sections/Classifieds/?action=view&GID=3802

Eller är det dumt att satsa på riktiga grejer så här i början av en karriär? Antar att man vurpar rätt mycket innan man lär sig köra ordentligt. Eller hur är det, ni som har varit med förr??
 
Olof Eriksson skrev:
2062881 Jag skulle tippa på att man kunde vara i toppen med en 636a i R1000 också...

Nu är jag en kass B förare, har varit med på Knutstorp med 636:an i R1000. Kvalade 15:e men klotade på 6:e varvet, och kom 7:a på Km. Men en sak är säker, det är inte roligt att ha för lite kraft på rakorna.

Men visst kan du placerade dig bra med 636, om det är rätt förare bakom styret.
 
busz skrev:
2063672 Eftersom jag alltid varit extra kåt på kawa så vore drömen att köpa denna:
http://www.roadracing.se/Sections/Classifieds/?action=view&GID=3802

Eller är det dumt att satsa på riktiga grejer så här i början av en karriär? Antar att man vurpar rätt mycket innan man lär sig köra ordentligt. Eller hur är det, ni som har varit med förr??
Klotar gör de flesta.
Om du vill satsa så leta upp en så prisvärd hoj som möjligt, dvs en med så mycket reservdelar och tillbehör som du kan få tag på. Var märkesotrogen, speciellt om man gillar Kawasaki och 600 så finns det få och dyra hojar som är konkurrenskraftiga. R6:or går det 13 på dussinet vilket gör dem billiga att köpa men även svåra att sälja.
 
Köp en dussinhoj= lätt att hitta reservdelar i depån om du skulle klota sönder något du inte har själv :brinnerup
 
Back
Top