Jag åkte på ca 650 kr extra per år via IF´s märkesförsäkring på min Hornet.
Skum diskussion. Någon skrev att vi skulle ha ett solidariskt/rättvist system där alla betalar, så vi inte ska ha styrda kostnader. Vad är rättvisa? Jag har inte råd att köra omkring i en Ferrari, ska jag gnälla då? Inget hus på rivieran, ska man behöva ha det så? Har det varit rättvist under den förra regeringen.
Vissa jobbar som fan, vissa jobbar inte alls. Ska alla ha det exakt lika ändå?
Nä, fram för mer valmöjligheter, låt oss själva leva våra liv.
Sänk skatterna och låt var och en själv bestämma var man ska lägga sina pengar till nöjen. Jag vill inte betala att vissa kör sporthoj, låt de betala det själva.
Låt skattepengarna gå dit de gör mest nytta (skola, vård, omsorg mm), och låt vanligt folk sedan själva leva sina liv. Vill man röka, gör det då, men pröjsa för det. Detsamma gäller oss hojåkare. Vill man sitta hemma och virka ska man inte behöva betala för andras nöjen.
Sluta lipa. Blir det för dyrt får ni väl göra något annat.
Jo låt dom hojåkare som bara kör på helger eller nätter slippa betala för folk som kör i rusningstrafik och krockar och behöver vård... Vafan ska jag betala för folk som kör kinamoppar med undermåliga bromsar etc,etc... Vars drar vi gränsen???
Inse nu att detta förslag enbart är ett lätt sätt för regeringen att finansiera sina skattesänkningar och slopade förmögenhetsskatter... Men för oss "vanliga" så går det i förlust eller på sin höjd jämt ut...
Och behöver dom mer stålar så kommer dom höja bensin/dieselskatten eller bötesbeloppen eller nåt som dom vet ger pengar för vem slutar köra bil för att soppan kostar 15kr/litern? inte då jag iaf. Och det är precis lika lätt att råka köra för fort oavsett bötesbeloppen iaf för dom som inte vanligtvis "buskör"...