300blås

robbanders

bagar´n
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
cbr600/250klx
har en zzr1200 drog en cbr600 ganska enkelt i somras i ca 250 blåste jag om han enkelt men frågan är när mätaren bara går till 280 och nålen står i botten
hur fort går det då?men detta var en engågsföreteelse finns ingen direkt tjusning att åka i 300.

Ja, den enda hoj som gör över 300 är Busan, 302 km/h. Aerodynamiken och effekten i din hoj räcker inte. Men 280 är rätt fort. Inte många som kommer ikapp.

Busan är ful, Zx-12r är snygg och ligger ca 3 km/h efter busan typ...

Joker skrev:
Busan är ful, Zx-12r är snygg och ligger ca 3 km/h efter busan typ...

Det är bra att du klargör det här för oss. Just eftersom det inte har nått med smak att göra.

det är delade meningar om busans toppfart, 308km/t är det vanligaste man hör, men ända upp mot 320 har angets.
Den är strypt till 300 på senare modeller.
zx12 ska visst kunna titta över 300 strecket utan backspeglar o en jäkla hemlängtan.

Silwer skrev:
det är delade meningar om busans toppfart, 308km/t är det vanligaste man hör, men ända upp mot 320 har angets.
Den är strypt till 300 på senare modeller.
zx12 ska visst kunna titta över 300 strecket utan backspeglar o en jäkla hemlängtan.

Inte är den väl strypt??
Det är väl bara mätaren som inte går längre än 299!!

Hehe...de skulle hastighetsbegränsa dem som bilar till 250!!

Någon som vet varör alla bilar är begränsade till 250? Är det ett avtal det oxå?

Alla bilar är inte spärrade, från början var det ett avtal mellan Mercedes och BMW att 250 blås var fullt tillräckligt, Audi har väl hakat på på senare tid. Porsche skulle aldrig komma på tanken att begränsa bilarna och Opel och WV måste först bygga en bil som når 250..... Nu har ju många andra tillverkare hakat på trenden med toppfartsbegränsning.
Om vi återgår till hojarna så är de väl inte strypta fysiskt utan enbart på mätaren, dvs att mätaren vissar aldrig mer än 300 oavsett om hojen fortsätter acca efter det (mätarfart alltså). Jämför man Busan och ZX12 i det utförande de kommer från fabriken med backspeglar och sånt så når Busan precis över 300 och tolvan lite under, Busan går ändå fortare om man plockar bort saker från bägge hojarna. Den som tycker att tolvan är snygg borde ta en titt på dess gigantiska backspeglar som ser ut som en kvarleva från Star-trek. Busan har aldrig varit snygg, men alltid brutal och med en jävla utstrålning tycker jag.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Alla bilar är inte spärrade, från början var det ett avtal mellan Mercedes och BMW att 250 blås var fullt tillräckligt, Audi har väl hakat på på senare tid. Porsche skulle aldrig komma på tanken att begränsa bilarna och Opel och WV måste först bygga en bil som når 250..... Nu har ju många andra tillverkare hakat på trenden med toppfartsbegränsning.
Om vi återgår till hojarna så är de väl inte strypta fysiskt utan enbart på mätaren, dvs att mätaren vissar aldrig mer än 300 oavsett om hojen fortsätter acca efter det (mätarfart alltså). Jämför man Busan och ZX12 i det utförande de kommer från fabriken med backspeglar och sånt så når Busan precis över 300 och tolvan lite under, Busan går ändå fortare om man plockar bort saker från bägge hojarna. Den som tycker att tolvan är snygg borde ta en titt på dess gigantiska backspeglar som ser ut som en kvarleva från Star-trek. Busan har aldrig varit snygg, men alltid brutal och med en jävla utstrålning tycker jag.
utstrålning iall ära en zzr1200 med devil rör det e´utstrålning

Blade skrev:
Inte är den väl strypt??
Det är väl bara mätaren som inte går längre än 299!!

Hehe...de skulle hastighetsbegränsa dem som bilar till 250!!

Någon som vet varör alla bilar är begränsade till 250? Är det ett avtal det oxå?
elektroniskt strypt så man inte kan komma över 300.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Ja, den enda hoj som gör över 300 är Busan, 302 km/h. Aerodynamiken och effekten i din hoj räcker inte. Men 280 är rätt fort. Inte många som kommer ikapp.

Jag å några kompisar fick tag i en radarpistol i somras. Testade två Busor.
En standard 99:a fick vi upp i 287km/h och en med Acrasystem + lite annat gick
295km/h (den visade ca 330 på mätaren :va )
Min egen Mille R å en fireblade 02 gjorde 267km/h båda två... :)
Lite sakta för Bladen då den ska ha 22hk mer(båda var på regulatorn på 6:an)..... :arsele :D

Last edited:
evilv2 skrev:

Tycker faktiskt att e riktigt dåligt att mätarna visar så jävla mycket fel..var i sommras uppe med ninjan i 285 blås och då trodde jag att jag kört så snabbt tills man hörde hur stor felvisning det var på mätarna :mad:

// TOK :fyllisar

OLJEKYLD GSXR skrev:

Som sagt: Porsche låter mätaren gå fullt ut!!!!!! En polares farsa har en 911 Carrerra RS! Höll 290 på mätaren, bra, med tanke på att bilen är ifrån 1978, TROR jag!! :Bugar :Bugar

evilv2 skrev:
Lite sakta för Bladen då den ska ha 22hk mer(båda var på regulatorn på 6:an)..... :arsele :D

Millen var neddervad en kugge fram så det hade kanske gått lite fortare med original drevning...... :fatta! :lol

Last edited:
TokJohan skrev:
Tycker faktiskt att e riktigt dåligt att mätarna visar så jävla mycket fel..var i sommras uppe med ninjan i 285 blås och då trodde jag att jag kört så snabbt tills man hörde hur stor felvisning det var på mätarna :mad:

// TOK :fyllisar

Det är ganska svårt att göra mätare som är exakta i de farterna. Därför bakhjulet spinner, däcken ökar i omkrets i höga farter osv. Du skulle säkert få skillnader på mätaren bara genom att byta mellan olika däckmärken..

glenoyne skrev:
Som sagt: Porsche låter mätaren gå fullt ut!!!!!! En polares farsa har en 911 Carrerra RS! Höll 290 på mätaren, bra, med tanke på att bilen är ifrån 1978, TROR jag!! :Bugar :Bugar

är det 3 litersmotorn kommer den väl knappt upp i 250 ärliga, fortfarande bra på en gammal bil

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti