300blås

300...

Som många säkert märkt så går hojjen lite olika bra pga lufttemp och luftfuktighet.
Jag har i ibland kört max 290 legat med hakan i tanken och det har varit stopp där.
En annan gång på samma vägsträcka har det gått 310. Nu snackar jag mätarfarrt....
Skillnaden har varit att den ena gången åkte jag dagtid... den andra gången kvällstid. Dvs det skillde säkert 15 grader.
Hade dessutom just slagit på reserven den gången det gick som snabbast... Då tog soppan slut precis så att jag rullade upp till Gävle bro... Phu....


Ps
De som har turboerfarenheter känner säkerligen till att fordonet går bättre med svalare luft... där märks det stor skillnad
ds
 
Min gamla fick jag upp till 280 i mätarfart. Den där gixxern ser något nyare ut så den kan säkert få till några fler kmh på mätaren. Ärlig fart på min var angivet till styvt 250kmh så det är nog inte omöjligt att få till 300 på mätaren på den vattenkylda versionen.


Silwer skrev:
310 med en gsxr1100, är det turbo alltså?
 
jag hade en 87a, runt 270 på mätaren ville den visa, denna var nyare det inser jag men 310 orginal, då ljuger nog mätaren värre än på min gamla zzr som visade nåt liknade.
 
jag hade en 87a, runt 270 på mätaren ville den visa, denna var nyare det inser jag men 310 orginal, då ljuger nog mätaren värre än på min gamla zzr som visade nåt liknade.

Hade en zx12 för 2 år sedan. Hade den uppe i 320 mätarfart 3-4 ggr. Sedan tog jag beslutet att inte passera 300 fler ggr. Hastigheter runt 300 är hysteriska, när mätaren passerar 280 tycker i alla fall jag att mitt öde inte längre ligger i mina egna händer.
 
Hade en zx12 för 2 år sedan. Hade den uppe i 320 mätarfart 3-4 ggr. Sedan tog jag beslutet att inte passera 300 fler ggr. Hastigheter runt 300 är hysteriska, när mätaren passerar 280 tycker i alla fall jag att mitt öde inte längre ligger i mina egna händer.

Grattis, du har vunnit månadens onödiga trådlyft :rolleyes:
 
har en zzr1200 drog en cbr600 ganska enkelt i somras i ca 250 blåste jag om han enkelt men frågan är när mätaren bara går till 280 och nålen står i botten
hur fort går det då?men detta var en engågsföreteelse finns ingen direkt tjusning att åka i 300.

Jag vet inte hur fort min hoj går? Har testat 250 en gång på mätaren(vad det var i verklig fart, ingen aaaaning) tyckte det blåste o levde fan, fullt tillräckligt för mig, totalt ointressent för mig om en hoj gör 200 el 350.
 
Jag vet inte hur fort min hoj går? Har testat 250 en gång på mätaren(vad det var i verklig fart, ingen aaaaning) tyckte det blåste o levde fan, fullt tillräckligt för mig, totalt ointressent för mig om en hoj gör 200 el 350.
Håller med helt å hållet! :Bugar Dessutom kan chimpanser varva ur en hoj rakt fram, jävligt imponerande att man har lyckats toppa hojen lixom :rolleyes: Då är den hoj som klarar högst kurvhastighet mycket intressantare. :tummenupp
 
Håller med helt å hållet! :Bugar Dessutom kan chimpanser varva ur en hoj rakt fram, jävligt imponerande att man har lyckats toppa hojen lixom :rolleyes: Då är den hoj som klarar högst kurvhastighet mycket intressantare. :tummenupp

Vill jag åka fort rakt fram, så har jag kunnat valt en trimmad V-max, jag har köpt en en hoj för att svänga med, det tror jag inte någon i denna tråd utom du och jag förstått:va att det är DET som är hela grejen med sporthoj, visst är det kul att känna accet dock 0-100, och mellan kurvorna.

citerar:
Unless you’re a drag racer, corners are what bikes are all about. They’re the holy grail and the bread and butter of biking, but few riders really understand them in depth. You can tell the ones who do - they’re faster, safer and have more fun than the unenlightened.
 
Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top