30-åring omkom i krock med bil

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Tack för det du gjorde för en medmänniska - så gott att du hade både kompetensen och styrkan!
Tack för att du berättar - det lär åtminstone mig ett och annat som jag får ta med mig ut på vägen...
 

fredda78

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Storfors
Hoj
Fazer 600 -01 micron slip-on
Mycket starkt jobbat, du är verkligen en medtrafikant, själv har jag just kommit hem idag efter en HLR + hjärtstarts utbildning på brandstationen.

Hoppas jag slipper hamna i sådan situation som du gjorde, men om jag gör det så försöka vara så stark som dig

VIF



Edit: du kanske skulle kontakta någon utbildad person o prata av dig så du kan gå vidare..
 

Sotlynx

Fartblindast
Gick med
11 Feb 2010
Ort
Harlösa
Hoj
Yamaha Fazer 98
Du gjorde vad alla borde men inte klarar göra. Du ska vara stolt över att du är så stark! Fantastisk insats! Själv körde jag förbi sekunderna efter att polisen kommit till platsen. Såg alldeles för mycket. Har mått skit sedan dess. Kan inte få bort bilden av killen på marken och dig som arbetade så hårt med hjärtmassage.. Trodde att det var polisen som gjorde det, men allt gick så fort fast jag sniglade förbi. Killen på hojen körde om mig en stund tidigare och höll inte särskillt hög fart. Jag körde väldigt sakta ( 60-70 ) eftersom jag var så trött. Det jag är fundersam över fortfarande är varför det tog så lång tid innan jag mötte ambulansen... Det kändes som en evighet. Jag orkade inte köra hem, utan satte mig vid sidan av vägen någon km bort och grät, ringde pappa och mamma... Hade jag inte stannat en minut på Biltema och sträckt på mig hade jag kommit före killen. Det kunde varit jag.
Tänker på killens familj och vänner. Hoppas innerligt han slapp lida.
R.I.P!
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Fantastisk insats av TS! :tummenupp Hoppas du kan känna dig till freds med din insats trots den tragiska utgången av olyckan.
Bra jobbat :Bugar:krama
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Hade hjälmen fart av...eller hade han ingen hjälm överhuvudtaget?
 

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Gud vad tråkigt att ännu en har dött. Men jag undrar med, hade han ingen hjälm på sig alls? Eller hade han en fast den inte var fastspänd?

Riktigt tråkigt alltså, men om man nu får säga så, så var han väl inte särskilt smart i vilket av fallen. Många skiter i skyddskläder (inte jag) Men man kan ju iaf ha på sig en hjälm som är ordentligt fastspänd!

Starkt jobbat av dig WEdberg. Många som bara åkt sakta förbi. Var själv med om en ganska kraftig olycka med min gamla M3a och krachade in i en bergsvägg och voltade med bilen. Jag klara mig väldigt bra, men det var inte en enda jävel som stannade. En som åkte förbi och frågade om "det var bra". Jävla pucko va trodde han egentligen. Men jag svara artigt att det var lugnt, hade så mkt adrenalin i kroppen ändå..

Så all heder åt dig och åt andra folk som bryr sig om sina medmänniskor och vågar agera!
 

lenav

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Lycksele
Hoj
-02 Kawasaki zx12r
tack.

Känns oerhört skönt att veta att någon kämpade för honom in i det sista.
Detta var en helt underbar människa... Jag har själv åkt med honom och sa senaste vi träffades på skoj att han skulle köra ihjäl sig en dag.... Hatar att jag hade rätt...

Skulle vilja ge allt jag äger till dig som försökte! Kan inte med ord utrycka hur tacksam jag är.
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
@WEdberg: Instämmer bara med alla andra, stor heder åt dig för att du gjorde allt du kunde. Ibland lyckas det bara inte, oavsett hur hårt man försöker eller hur gärna man vill att det ska gå. Även om det tyvärr inte gick bra för den drabbade, så var det en stor sak du gjorde.

Se nu bara till att bearbeta det själv. Prata om det med alla som kan ställa upp och lyssna, så ofta du kan så här i det tidiga skedet. Om du lägger locket på så kommer det bara tillbaka vid något tillfälle längre fram när du minst av allt behöver det.
 

WEdberg

Ny medlem
Gick med
23 May 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda CBR 600 F2 -91
Du gjorde vad alla borde men inte klarar göra. Du ska vara stolt över att du är så stark! Fantastisk insats! Själv körde jag förbi sekunderna efter att polisen kommit till platsen. Såg alldeles för mycket. Har mått skit sedan dess. Kan inte få bort bilden av killen på marken och dig som arbetade så hårt med hjärtmassage.. Trodde att det var polisen som gjorde det, men allt gick så fort fast jag sniglade förbi. Killen på hojen körde om mig en stund tidigare och höll inte särskillt hög fart. Jag körde väldigt sakta ( 60-70 ) eftersom jag var så trött. Det jag är fundersam över fortfarande är varför det tog så lång tid innan jag mötte ambulansen... Det kändes som en evighet. Jag orkade inte köra hem, utan satte mig vid sidan av vägen någon km bort och grät, ringde pappa och mamma... Hade jag inte stannat en minut på Biltema och sträckt på mig hade jag kommit före killen. Det kunde varit jag.
Tänker på killens familj och vänner. Hoppas innerligt han slapp lida.
R.I.P!

Jag började o körde så länge man kunde ju, otroligt jobbigt att ligga där o köra 30-2 under så pass lång tid.

O till er andra, hjälmen var där, men hade flygit av. Spännet var helt så den satt väll extremt dåligt eller var det inte fastknäppt.

Tacka för er "credit" men hur mycket beröm i världen ersätter o kommer aldrig ersätta en annans liv för mig.

Angående det "defi...", vad är det? Kan ju säga idag är det tisdag, hände lördag-söndag natt och kanske sovit på sin höjd 5h under den tiden, så det är ju verkligen något som slagit slint djupt där inne i, någon med tips?
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Jag började o körde så länge man kunde ju, otroligt jobbigt att ligga där o köra 30-2 under så pass lång tid.

O till er andra, hjälmen var där, men hade flygit av. Spännet var helt så den satt väll extremt dåligt eller var det inte fastknäppt.

Tacka för er "credit" men hur mycket beröm i världen ersätter o kommer aldrig ersätta en annans liv för mig.

Angående det "defi...", vad är det? Kan ju säga idag är det tisdag, hände lördag-söndag natt och kanske sovit på sin höjd 5h under den tiden, så det är ju verkligen något som slagit slint djupt där inne i, någon med tips?

ring SOSAB 08/4073000 och meddela vad du varit med om samt att du vill ha kontakt med berörd ambulansenhet som var på plats.lämna dina uppgifter så tar folk kontakt med dig. Du har säker massa frågor som du vill ha svar på.
 
  • Gilla
Reaktioner: R2

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Aj fan så det gick till.

Du är en sann hjälte ska du veta.

Kontakta PIVA i stan (Psykakuten) de vet vad de sysslar med.'Var själv i kontakt med dem när min lillasyster gick bort för några år sedan.
Toppenfolk där som sysslar med sånt dagligen.

Edit; Här är numret
I Kristianstad finns även psykiatrins Akutmottagning, vanligen benämnd PIVA, som svarar för all psykiatrisk verksamhet 24 timmar per dygn. Telefon 044-309 21 38.
 
Last edited:

Speed-racer

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Ort
Lycksele
Hoj
Vfr 800 fi -98
Jobbigt att se

Man blir beklämd när man läser här på forumet och ser hur mycket som inte stämmer angående min brors bortgång. inte mycket fakta.
Det är jobbigt att se, vi har det nog jobbigt i familjen som det är.
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Men slå av lyset gör man väl ändå inte av misstag. Tror mer på trasigt halvljus/ parkeringljus. Riktigt onödigt sätt att vandra vidare till andra sidan på iaf.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top