3 tunga skäl att flytta till Japan

När vi ändå pratar möten och irriterande moment. Att folk inte kan sätta telefonen på ljudlöst så det ska ringa lite överallt hela tiden. Sen finns de som tror att dom är smarta och sätter den på ljudlöst men har kvar vibrator så telefonen ligger och ristar på bordet.

- Planering kallas det lilla prekära ordet som löser problematiken med kaffesorter o annat uppåttjack.

Du menar att man sätter mötesstarten till 14:45 och låser dörren 15:00 när mötet egentligen startar?
Dom som står kvar vid kaffemaskinen kan hålla ett eget möte om eventuella lediga jobb

- Nu vet jag inte hur möteskulturen i stort ser ut i Japan, men på ett av mina tidigare jobb låste jag dörren in till konferenslokalen vid mötestiden. Kom man i inte i tid så lärde man sig något till nästa gång. Antingen missade man att presentera något som andra borde ta del av, eller så missade man något man borde tagit del av.
Få kom försent mer än en gång, och x💲sparades på högavlönade personer i möte.

Idag är jag aningens mer flexibel eftersom våra arbetsgivare har ett enormt mandat gentemot oss.
Jag tänker att, om man kan stängas ute över något så trivialt som tid, så hade man inte mycket att komma med ändå, och borde aldrig ha varit bjuden från början.

*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Back