3 supermotarder på bulten igår kväll..

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Igår kväll på väg till hemfosa för att hämta min bil med ett par vänner (var av den ena höggravid) så hände det något "lustigt" på bulten strax efter rosenhillcafet..
Vi möter 2 st supermotarder i en skymmd vänsterskurva varpå jag berättar för de att: Här får man passa sig, rätt som det är kommer en sån där utglidande rakt framför en.
Med det sagt och med foten på bromsen så kommer han, som ett brev på posten.
Jag slår på tvärnit och svänger höger i riktning mot diket för att undvika han som nu kör i mitt körfält. Han panikbromsar lika så och lyckas hålla sig undan från omkullbromsning och dike, återfår kontroll o kör sedan förbi våran nästan stillastående bil då jag ger ett tut..
Kompisen som är pappan till ofödda barnet blev lagom glad över att någon skrämde vettet ur hans tjej..

Är det någon på SH som fått rensa bajset ur sitt skinställ idag?

@ Martein: Du menar att han borde skämmas för att han körde fortare än att han kunde hålla sig på sin sida och hantera hojen? Eller? :va

Är väl inte så lyckat att köra så att man inte kan hålla sig i sin fil i en skymd kurva? Killen/tjejen (jag gissar killen) på motarden fick väl en halv hjärtinfarkt och kanske tänker på placeringen i nästa skymda kurva istället =)

Bulten har blivit en väldigt farlig väg p.g.a. vissa hojåkare som inte borde ha kort! Dåliga omkörningar och blinda kurvor med körfältsbyte kommer som på löpande band! Tyvärr finns det inget man kan göra åt det utan själv bara köra med hjärna åt övriga!

Kanske föraren fick sig en tankeställare och inte gör om det.
Tur att ingen blev skadad iaf.

Bulten har blivit en väldigt farlig väg p.g.a. vissa hojåkare som inte borde ha kort! Dåliga omkörningar och blinda kurvor med körfältsbyte kommer som på löpande band! Tyvärr finns det inget man kan göra åt det utan själv bara köra med hjärna åt övriga!
Amen! Fast såna som kör över sin förmåga har en tendens att sanera bort sig själva med tiden... :rolleyes:

@ Martein: Du menar att han borde skämmas för att han körde fortare än att han kunde hålla sig på sin sida och hantera hojen? Eller? :va

Vänligen citera den delen där du tycker att jag antyder något sådant.

Jag sa tom till min polare att jag inte har rätt att bli arg på honom då jag inte är bättre själv. Däremot fick jag mig en tankeställare att fler än jag faktiskt kan skadas när jag brassar helvette med hoj.

Tja borde det inte var det som avses?

Spelar väl ingen roll om man kör mc, bil, cykel eller går om man måste lita till att andra trafikanter kör under hastighetsbegränsning och har hög beredskap för att man inte ska bli en blöt fläck.
Om man några gånger kliver över den gränsen så bör man ju skämmas för att man utsätter andra för onödig fara, annars är man en idiot.

Vänligen citera den delen där du tycker att jag antyder något sådant.

Jag sa tom till min polare att jag inte har rätt att bli arg på honom då jag inte är bättre själv. Däremot fick jag mig en tankeställare att fler än jag faktiskt kan skadas när jag brassar helvette med hoj.

Då missförstod jag dig bara =)

Varför skulle någon utan självbevarelsedrift bry sig om andra? För att han är religiös?

Argumentet "... men tänk på andra" håller sällan.

Amen! Fast såna som kör över sin förmåga har en tendens att sanera bort sig själva med tiden... :rolleyes:

Hoppas ingen oskyldig liten människa blir offer för dem bara.
Räcker gott med att de kör ihjäl sig själva.
Är så jävla trött på folket som kör som om det vore lek o rejs tamme faan överallt.
På varenda jävla väg ska det weelas o tänjas på gränserna.
I farter som är de dubbla mot de tillåtna.
Nää hålla sig till bana kan dom göra men där blir dem väl piskade så det räcker och blir över.
Roligare att låtsas bland bilister och civila på allmänna vägar.

Hoppas ingen oskyldig liten människa blir offer för dem bara.
Räcker gott med att de kör ihjäl sig själva.
Är så jävla trött på folket som kör som om det vore lek o rejs tamme faan överallt.
På varenda jävla väg ska det weelas o tänjas på gränserna.
I farter som är de dubbla mot de tillåtna.
Nää hålla sig till bana kan dom göra men där blir dem väl piskade så det räcker och blir över.
Roligare att låtsas bland bilister och civila på allmänna vägar.

Hähä, nu låter du som tanten som ringer in till SR och gnäller.
http://youtube.com/watch?v=Pj5qF7Of1E0

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...