25kW (ingen tråd för moraltanter)

Syss skrev:
Alla bolag jag pratade med brydde sig inte ett dyft om strypningar, det var originaleffekten som gällde. :va

Lämnade förresten in GSX:en på Hoj-MC i Linköping, kostade 1950:- alltsomallt att få henne strypt till 25 kW. Tyckte jag inte var så farligt. :)

Är inte det jävligt dyrt för att få en riktigt långsam MC ännu tröttare?
Var är det som kostar, mer än de fyra små brickorna? Är det nått intyg eller kvitto som man måste ha för att regga om den?

Edit: Behöver man regga om en hoj till mellanklass om man har begränsat kort eller räcker det med att den är strypt på riktigt sätt? Iom att man ändå tydligen betalar försäkring för full effekt så måste man krångla med bilprovningen oxå?
Fy satan va glad jag är att jag inte tog mellankortet....

hocke skrev:
Dom bryr sig inte om effekten om du har ett tungt kort, har du däremot ett mellankort så får du försäkra en strypt MC med bättre premie.

Jag är 19 har mellankort och kör en stryp cbr 600 fs -02.. jag får betala för full effekt och får inga bättre premier... däremot tycker jag man gott kan köra strypt två år.. den går helt okej.. dra upp den på bakhjulet går också.. jag tycker det är riktigt bra att lära sig köra "bra".

Om någon kanske är intresserad så kanske jag säljer den i slutet på nästa år... den är strypt med via digitalbox, enligt honda den enda dom gjort... ca. 50 hk, den har miniblinkers bak och fram.. svart airflow kåpglas.. tailguard, crashpuckar.. riktigt schysst stripat me bridgestone, öhlins, arai m.m. dekaler.

den är uttagen -04 och gått ca. 400 mil.

riktigt fin!

/Fredrik

såhär är det. enda anledningen ja vill ha 25kW är att det skall stå i papprena.

det enda man får betala i ev. skada är att man kört ett fordon man inte får (böter,prick om de kollart) hojjen i sig är ju endå försäkrad i ursprungs effekten. och ska troligtvis inte försäkra hel endå. bara det står att de e 25kW när man blir stannad.

1950 för allt yalla yalla som behövs? Brickor, intyg omreggad och allt? Låter BILLIGT! De siffror jag hört ligger på ca 2000 för reggning, 2500 för brickor och intyg. BTW, räcker det med begränsdad regbesiktning? Isåfall blir det billigare. En annan sak, kan man bara spärra trotteln/trottlarna? Måste ju vara det effektivaste och billigaste sätter?

MostWanted_NKPG skrev:
såhär är det. enda anledningen ja vill ha 25kW är att det skall stå i papprena.

det enda man får betala i ev. skada är att man kört ett fordon man inte får (böter,prick om de kollart) hojjen i sig är ju endå försäkrad i ursprungs effekten. och ska troligtvis inte försäkra hel endå. bara det står att de e 25kW när man blir stannad.
Vad heter den där lilla chokladmjölken :va

finns det bolag som har bättre premier för 25kw i sånt fall vilka???
de jag har kollat med har sagt att dom går efter ursprungs effekten..

Syss skrev:
Alla bolag jag pratade med brydde sig inte ett dyft om strypningar, det var originaleffekten som gällde. :va

Lämnade förresten in GSX:en på Hoj-MC i Linköping, kostade 1950:- alltsomallt att få henne strypt till 25 kW. Tyckte jag inte var så farligt. :)
jisses.
när ja lämna in min till strypning kosta det 600 =)
förvisso hade ja redan brickorna men ändå :P

Nr:18 skrev:
Finns väl ingen chokladmjölk som heter bandy :va
Nej det är inte bandy det är liksom hockey ändå, en liten glasflaska som man får till korv & mos på gatuköket :va

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2