25Kw i en gsx-r 750?

jeppz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2004
Ort
-
Hoj
-
Någon som har någon vetskap om hurvida man kan strypa en suzuki gsx-r 750 (02-...) till 25kw? Skulle isåfall bara vara en tillfällig lösning, så den ska isåfall gå igenom besiktingen å endå kunna köras...
 
sätt ett varvtalsstopp!

körbar o körbar, 25 kw e 25kw, inget mer inget mindre!
 
Hmmm, minns jag fel om jag säger att vi i en tidigare diskussion kom fram till att hojar med årsmodell senare än -99 inte får reggas som 25 kw? Var det inte en kille med en R1:a som gick bet på just detta?
 
Det gäller bara om den är heltypsgodkänd eller vad det heter enligt en mekaniker på claessons i bromölla
 
Det måste finnas en marknad för det här. Tänk vilka DIY-böcker man kunde sälja:

"Att bygga om älgstudsaren till luftgevär"
- För grabben som inte orkar ta vapenlicens
"Regga din egen Ferarri-EPA"
- Får man inte B-körkort så
"Ta bort turbon - Så gör du shoppingbil av sportkärran"
- Det naturliga steget för killen som redan skruvat bort hundra hästar från R1'an
"Slöa en kniv - 10 sätt du aldrig tänkt på"
- För ungar som är för små för att få ha en riktig täljkniv.
 
Chrille skrev:
Det måste finnas en marknad för det här. Tänk vilka DIY-böcker man kunde sälja:

"Att bygga om älgstudsaren till luftgevär"
- För grabben som inte orkar ta vapenlicens
"Regga din egen Ferarri-EPA"
- Får man inte B-körkort så
"Ta bort turbon - Så gör du shoppingbil av sportkärran"
- Det naturliga steget för killen som redan skruvat bort hundra hästar från R1'an
"Slöa en kniv - 10 sätt du aldrig tänkt på"
- För ungar som är för små för att få ha en riktig täljkniv.

Haha, rakt i fejjan!
 
Inte vara elak nu Farbror Chrille, killen ville ju bara se om han kan skenförsäkra en hoj som han inte har körkort till att framföra ;)
 
som vanligt, samma visa.
Sen åker strypningen fortare än man hinner säga måndagsgrötlunch.

Hojen blir totalt okörbar med en sån strypning, det borde uppriktigt sagt vara förbud mot en sån strypning.
 
de som vet nåt o inte bara snackar vet att alla seriösa firmor gör ORDENTLIGA strypningar som inte bara är att ta bort på 5 min! Det finns t.o.m. krav på hur strypningar skall göras, t.ex. är inte trottelstopp o liknande så jätte poppos, men det förekommer!

/ Hannes
 
Hur är försäkringen på en 25 kW värstingmaskin? Betalade själv en hundring i månaden för min cb400 och frågan är hur mycket roligare man kan ha med en R1 eller gsxr 750/1000 om man ändå inte får framföra den med mer än 34 hk. Det lär iaf inte vara värt hundratusentals kronor i inköp och försäkring.
 
Jag har skickat en förfrågan till VV så får vi se vad de säger. Hoppas att det är förbjudet....
 
HanneZ skrev:
de som vet nåt o inte bara snackar vet att alla seriösa firmor gör ORDENTLIGA strypningar som inte bara är att ta bort på 5 min! Det finns t.o.m. krav på hur strypningar skall göras, t.ex. är inte trottelstopp o liknande så jätte poppos, men det förekommer!

/ Hannes
Har aldrig hört talas om krav som säger att strypningarna ska göras permanenta.
 
HanneZ skrev:
de som vet nåt o inte bara snackar vet att alla seriösa firmor gör ORDENTLIGA strypningar som inte bara är att ta bort på 5 min! Det finns t.o.m. krav på hur strypningar skall göras, t.ex. är inte trottelstopp o liknande så jätte poppos, men det förekommer!

/ Hannes

Tror inte det spelar någon roll om det så tar en timme att ta bort strypningarna. så svårt är det inte att ta bort strypningar. Har man någorlunda pejl på vad som är bak och fram på en skruvmejsel så kan man göra det.
 
HanneZ skrev:
de som vet nåt o inte bara snackar vet att alla seriösa firmor gör ORDENTLIGA strypningar som inte bara är att ta bort på 5 min! Det finns t.o.m. krav på hur strypningar skall göras, t.ex. är inte trottelstopp o liknande så jätte poppos, men det förekommer!

/ Hannes


lägg ner, strypningarna åker direkt, det kan vara pluggar i insuget och liknade.
DEt är inga problem att ta bort strypningarna.
Ingen kör heller en R1 med 37hk, det är bara ruffel och båg och det är förbannat bra att 00- inte kan strypas.

Som sagt förr i tiden kunde man strypa hojarna för att få lägre premie, en här ute köpte en fireblade med 50hk, den gick 170 på 3an, 4an, 5an, 6an, jag kan inte annat än tänka mig hur hejdlöst slö den skulle varit med 37hk.
 
ja de e klart att dom kan tas bort, men det är ju en del jobb med ombestyckning etc. Hur som helst så görs vanligen inte strypningar som kan kopplas ur med en knapp!

Men detta är väl lite vanligt som att folk monterar turbo på hojarna utan o typa om dom? o de e minst lika illa!
 
HanneZ skrev:
Men detta är väl lite vanligt som att folk monterar turbo på hojarna utan o typa om dom? o de e minst lika illa!
Löjlig jämförelse. Hur många oerfarna högrisk-18-åringar åker omkring på turbopaket?

Anledningen till att inte turbo typas är att det inte går.
 
HanneZ skrev:
ja de e klart att dom kan tas bort, men det är ju en del jobb med ombestyckning etc. Hur som helst så görs vanligen inte strypningar som kan kopplas ur med en knapp!

Men detta är väl lite vanligt som att folk monterar turbo på hojarna utan o typa om dom? o de e minst lika illa!

Skärpning, det är många gånger fler som åker på mellankort och ostrypt än det är folk med turbohojar.

Jag tycker det lyser igenom att du själv aldrig skulle åka med strypning, stämmer det?

Man kan tycka vad man vill men det finns faktiskt andra hojar än 750 och liters sporthojar att åka på med sitt mellankort, men idag måste man ju vara så jävla häftig omedelbart, alla ska visst avlida senast nästa år så de aldrig kan byta sin hoj.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top