25Kw i en gsx-r 750?

ja men så är det väl i de flesta fall med, körskickligheten och omdömmet ökar med åldern *gråt*

unga oerfarna förare med starka snabba hojar dör på vägarna och ökar på statistiken, premierna, allmänna oponionenmot våran hojtyp osv.

det är inga bra nybörjarhojar
 
"Varför ska jag intressera mig för hypotetiska grejor som visserligen förekommer men som jag inte hört nåt om som drabbar mig på nåt sätt?" De där är att ge intryck av att man inte bryr sig om nåt som inte drabbar sig själv!

Och jag har fortf. inte försvarat de som kör ostrypt som 18 åringar. Jag försökte bara jämföra de med andra kriminella handlingar som att köra feltypade hojar!

Föresten så kostar väl döda 18-åringar inte så mkt? Det är väl så billigt de kan bli!
 
Jamen, är turbobusorna de stora bovarna egentligen? De som mödat sig att överladda sin R1, gsxr, cbr eller vad de nu må vara är oftast förare som är mycket erfararna och som dessutom betalar skyhöga premier från första början. Det är därför som inte jämförelsen är riktig.
 
möjligt, men kan man dra gränsen? vart går den isåfall?

Och JAG har sett filmer både här o andra ställen att alla med R1 turbo INTE köra så himla ansvarsfullt :D
 
HanneZ skrev:
möjligt, men kan man dra gränsen? vart går den isåfall?

Och JAG har sett filmer både här o andra ställen att alla med R1 turbo INTE köra så himla ansvarsfullt :D
Visst, det kommer alltid att finnas "ghostriders" ute på vägarna, men de är en moniritet. En viktig skillnad är att de åtminstone vet vad de gett sig in på till skillnad från nyblivna 18-åriga körkortstagare som knappt åkt moppe innan.
 
nja, att påstå att ghostriders färder är mindre farliga än en 18 åring på en R1 vet ja inte om jag kan hålla med om!
 
HanneZ skrev:
nja, att påstå att ghostriders färder är mindre farliga än en 18 åring på en R1 vet ja inte om jag kan hålla med om!
Nej, de är inte mindre farliga. Men förarna är iaf väl medvetna om riskerna. Sen är dom hundra ggr så ovanliga.
 
HanneZ skrev:
"Varför ska jag intressera mig för hypotetiska grejor som visserligen förekommer men som jag inte hört nåt om som drabbar mig på nåt sätt?" De där är att ge intryck av att man inte bryr sig om nåt som inte drabbar sig själv!

Och jag har fortf. inte försvarat de som kör ostrypt som 18 åringar. Jag försökte bara jämföra de med andra kriminella handlingar som att köra feltypade hojar!

Föresten så kostar väl döda 18-åringar inte så mkt? Det är väl så billigt de kan bli!

Vad du tjafsar, de kostar i form av oponion mot våra fordon, förbud regler o annat du kan tänka dig.
I rena pengar kostar förstås de skadade mer.
"Så billigt det kan bli" håller jag mao inte all med om, det kunde kosta betydligt mindre.
 
Detta är juh helt underbart!
För det första så skulle det vara helt underbart att se mellanhojar utgöras av cyklar som har tex MAX 50 hästar FRÅN FABRIK.
Då slipper vi nysprugna Rossiwannabees på 18vårar med nydragna pluggar i maskiner på 150hästar.
Att sedan killen sitter och är så uppenbar! "detta är bara en tillfällig lösning".
Vad menar du med det?
Menar du att du fick sån känsla för trafik och hojar på konbanan med körskolehojen?
Ge upp! Skaffa en 400 Rhoj ist, det kan jag förstå.
En sådan maskin borde fortfarande vara körbar efter strypning och du får ett trevligt chassi.
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
Detta är juh helt underbart!
För det första så skulle det vara helt underbart att se mellanhojar utgöras av cyklar som har tex MAX 50 hästar FRÅN FABRIK.
Då slipper vi nysprugna Rossiwannabees på 18vårar med nydragna pluggar i maskiner på 150hästar.
//Tobbe

Låter perfekt. 50 hästar kan de flesta leva med i ett par år.

Ring till Tingvall och se om det går. :rolleyes: :)
 
nu är jag ju inte 18 år.. är väl ca: 100hk i min hoj ostrypt... ska försöka strypa den nu till sommaren, får väl se om den går att köra då?!
Är ju ingen ny värsting hoj även om den har potential att gå alldeles för fort!
Tror dock inte att jag kommer att utnyttja toppfarten så värst mycket..

Men vart sätter man stryp brickorna? Någon som har bild eller kan förklara lite mer ingående.. ingen verkar ju riktigt veta!
 
Chrille skrev:
Det måste finnas en marknad för det här. Tänk vilka DIY-böcker man kunde sälja:

"Att bygga om älgstudsaren till luftgevär"
- För grabben som inte orkar ta vapenlicens
"Regga din egen Ferarri-EPA"
- Får man inte B-körkort så
"Ta bort turbon - Så gör du shoppingbil av sportkärran"
- Det naturliga steget för killen som redan skruvat bort hundra hästar från R1'an
"Slöa en kniv - 10 sätt du aldrig tänkt på"
- För ungar som är för små för att få ha en riktig täljkniv.
Fanimej dagens roligaste inlägg :D
 
xZibit skrev:
nu är jag ju inte 18 år.. är väl ca: 100hk i min hoj ostrypt... ska försöka strypa den nu till sommaren, får väl se om den går att köra då?!
Är ju ingen ny värsting hoj även om den har potential att gå alldeles för fort!
Tror dock inte att jag kommer att utnyttja toppfarten så värst mycket..

Men vart sätter man stryp brickorna? Någon som har bild eller kan förklara lite mer ingående.. ingen verkar ju riktigt veta!


Varför ska du strypa den?
 
Det bästa är att förbjuda strypningar är man inte 21 så får man hålla sig till 125cc eller gamla 400 kubikare o liknande,det skulle rädda lite av våra redan skyhöga premier.
Sen kan man få köra 50kw när man blir 21,sen vid 25år obegränsat.
 
Holger skrev:
Det bästa är att förbjuda strypningar är man inte 21 så får man hålla sig till 125cc eller gamla 400 kubikare o liknande,det skulle rädda lite av våra redan skyhöga premier.
Sen kan man få köra 50kw när man blir 21,sen vid 25år obegränsat.


Tja, kanske...

Du är 25+ va? :D
 
Gustav1 skrev:
Varför ska du strypa den?

för att jag inte får köra den ostrypt egentligen... sen om jag kommer göra det någon längre tid vet jag ju inte förnst jag har prövat..
men ingen på det her forumet verkar ju vilja dela med sig så mycket om hur man monterar strypningen...
 
Köp en strypning från mc-kompaniet och montera den, det finns monteringsanvisningar med!

/ Hannes
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top