25kw-hojen ..

Varför inte en rd350? Du lär dig iallafall att mecka, och sen är det en jäkla rolig hojj :yoparty

HanneZ skrev:
2081134 En R6 väger väl betydligt mer än en rs250? Hur skulle den kunna gå bättre?

Bra fråga, dock borde jag skrivit in att jag menar 125an. Har alltid tagit det som en självklarhet att skriva aprilia rs när jag syftat på 125an. Men på sh.com finns det många med rs250 så det var lite dumt skrivet.
Egentligen tycker man att r6an borde torska pga av att 125an väger mindre.
Men men..

Fetvadd skrev:
2081154 Bra fråga, dock borde jag skrivit in att jag menar 125an. Har alltid tagit det som en självklarhet att skriva aprilia rs när jag syftat på 125an. Men på sh.com finns det många med rs250 så det var lite dumt skrivet.
Egentligen tycker man att r6an borde torska pga av att 125an väger mindre.
Men men..
Hur mycket effekt har en ostrypt rs125 då?

Först för att svara på trådens egentliga fråga måste jag ju säga att offroad är perfekt som 25 kw, hade/har själv en Dr650r och den var jag väldigt nöjd med.

Sen måste jag bara fråga en annan sak som jag inte hittat nått svar på här än.
Någon här som vet vad man får om man blir tagen med begränsat kort när man kör en ostryp hoj? reggad på fulleffekt också då. Någon form av olovlig körning har jag fattat att det blir men vad händer? böter? är kortet i fara?
I värsta fall får man väl ringa farbror blå och fråga men man vill ju ha så lite som möjligt med dem att göra.. :död

Vad många verkar glömma är att vikten också är av betydelse för att en hoj ska kunna klassas som begränsad. Max 0,16 kw/kg är det som gäller. En XR600 får således bara ha 20 kw. Drygt 156kg får hojen max väga med 25 kw.

FreddaAbborre skrev:
2081279 V Drygt 156kg får hojen max väga med 25 kw.
Som lägst menar du. ;)

Anarchist skrev:
2081246 Först för att svara på trådens egentliga fråga måste jag ju säga att offroad är perfekt som 25 kw, hade/har själv en Dr650r och den var jag väldigt nöjd med.

Sen måste jag bara fråga en annan sak som jag inte hittat nått svar på här än.
Någon här som vet vad man får om man blir tagen med begränsat kort när man kör en ostryp hoj? reggad på fulleffekt också då. Någon form av olovlig körning har jag fattat att det blir men vad händer? böter? är kortet i fara?
I värsta fall får man väl ringa farbror blå och fråga men man vill ju ha så lite som möjligt med dem att göra.. :död
Olovlig körning. Av med kortet och massa annat skit, du blir av med lämpet bland annat. Kör du hojen strypt på papperet däremot så är det i princip omöjligt att torska.

Wesslan skrev:

Håller helt med ovanstående! hehe.. inte bara för att det är min hojj utan för att den är jävligt bra! :tuttar

Kan tillägga att jag ringde farbror blå precis och det som gäller, om man kör en hoj som är reggad på full effekt och har begränsat kort, är att om man kör för fort också kan de ta kortet, även om det inte är 30 över, men annars är det bara böter. Dvs. om man följer alla andra lagar är det bara böter.

Last edited:
Wille skrev:
2080921 En Kawasaki ZX6R -96:a då?

Fast då får du med lite skönhetsfel på den. Skrapad högerkåpa, lite sprucken toppkåpa, dåligt framdäck.

Pris?

Anarchist skrev:
2081320 Håller helt med ovanstående! hehe.. inte bara för att det är min hojj utan för att den är jävligt bra! :tuttar

Kan tillägga att jag ringde farbror blå precis och det som gäller, om man kör en hoj som är reggad på full effekt och har begränsat kort, är att om man kör för fort också kan de ta kortet, även om det inte är 30 över, men annars är det bara böter. Dvs. om man följer alla andra lagar är det bara böter.

Jupp, tror det är en bra hoj.

Dock så tror jag polisen du talade med var ute och cyklade lite :)
Låter som om det var hans egna normer för vad som gäller, knappast lagskrivet.

/Micke

Svep skrev:
2080845 Har en GS 500E till salu.

Slå gärna en signal =)

Det var nog den snyggaste GS500an jag har sett faktiskt. :tomten

Tror nog inte att jag kan slå en signal nu, det är knappt ett år kvar tills jag ska köpa 25kwan, men jag har redan börjat fundera. Med tanke på de nya lagarna gäller det nog att tänka efter så att man inte gör ett dåligt köp eller står med en hoj som ingen vill ha.

Angående RD 350; 2T= :död

RGV 250 och RS250 är också visserligen 2T, fast de är så häftiga. Och ovanliga. Och inte billiga. :tungan

Och offroad känns.. nja. Några förslag har jag åtminstone fått. Tackar. :banana :tummenupp

Fetvadd skrev:
2081127 Njae den sticker lite innan det är stopp, går väl typ något bättre än aprilia rs med samma antal hk.

Med risk för moralsnack: nej det kommer jag absolut inte.

Den sticker inte någonstans strypt tycker jag, och när man väntar sig effekten så tar det slut. Har haft min strypt i 2 veckor och om 1 vecka väntar friheten :yoparty

lorkan skrev:
2081800 Det var nog den snyggaste GS500an jag har sett faktiskt. :tomten

Tror nog inte att jag kan slå en signal nu, det är knappt ett år kvar tills jag ska köpa 25kwan, men jag har redan börjat fundera. Med tanke på de nya lagarna gäller det nog att tänka efter så att man inte gör ett dåligt köp eller står med en hoj som ingen vill ha.

RGV 250 och RS250 är också visserligen 2T, fast de är så häftiga. Och ovanliga. Och inte billiga. :tungan

Och offroad känns.. nja. Några förslag har jag åtminstone fått. Tackar. :banana :tummenupp
Ej VJ22a får du ju loss för en billig peng. Runt 20 tusen är ett någorlunda vanligt pris och de går även att få tag på billigare. Kikade på en jättefin i höstas för 17k så visst finns de fina exemplar billigt.

philsson skrev:
2081835 Ej VJ22a får du ju loss för en billig peng. Runt 20 tusen är ett någorlunda vanligt pris och de går även att få tag på billigare. Kikade på en jättefin i höstas för 17k så visst finns de fina exemplar billigt.

Jag förstår inte. Kalla mig korkad, men gör det gärna via PM så jag slipper skämmas inför alla. :rodnar :tungan

lorkan skrev:
2081853 Jag förstår inte. Kalla mig korkad, men gör det gärna via PM så jag slipper skämmas inför alla. :rodnar :tungan
Skulle stått "EN VJ22a". :rodnar
VJ22 är en modell av RGV250 som tillverkades mellan 91 och 95. De vanligaste i sverige är dock 91-93. :tummenupp

philsson skrev:
2081863 Skulle stått "EN VJ22a". :rodnar
VJ22 är en modell av RGV250 som tillverkades mellan 91 och 95. De vanligaste i sverige är dock 91-93. :tummenupp

Ah okej. Hittills har jag hittat 0 annonser om en RGV, om man inte räknar den där skrothögen på blocket..

lorkan skrev:
2082677 Ah okej. Hittills har jag hittat 0 annonser om en RGV, om man inte räknar den där skrothögen på blocket..
finns några på SH till salu fortfarande som faktiskt finns kvar. Kolla bland dem. :tummenupp

röstar också för rgv....funderar på att inskaffa en sån när jag fyller 18 :tuttar

lorkan skrev:
2081800

Va säger du!? :gnissla
Det är bara att inse att RD 350 är hojen för dig. Den går helt OK strypt, och ostrypt har motorn hyfsat med effekt och ett kul, lagom hetsigt register. RD:ns motor är om du frågar mig mycket bättre än RGV 250:ns, kanske inte på toppeffekt men på allt annat som jag som gatåkare värdesätter. :)

Memmsan skrev:
2083621 Tycker min lillgixxer funkar bra strypt, men de är väl inte så himla lätt att få tag på kanske... :rolleyes:
köpte iaf min för 19k ostrypt :tummenupp

GSX-R 400 var faktiskt den första radfyra-hojen jag körde. Kul liten maskin som gillar mycket varv. Minns att jag hade lite svårt att fatta det efter att ha kommit från min RD 350 som mådde bäst mellan 6000 och 9000 varv. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT