R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Allt är möjligt om du inte vet vad för slags virus det är.
Monterar du disken som datadisk i en ren maskin och kör en fullständig/utförlig kontroll ska det mycket till innan nåt hittar sig tillbaks. När datorn är virusfri enligt en boot-scan med Avast, kör en gång utförligt med både Antimalware och SuperAntispyware. När du monterar tillbaks den "rena" disken i din originalburk, kör Antimalware och SuperAntispyware en gång till.
Jag har inte varit med om att ett virus/trojan har överlevt en scanning med Avast, Antimalware och SuperAntispyware satt som datadisk i en virus-fri dator.
Kan det vara att du har nåt XSS-tjafs, dvs på sajten du hostar/lägger dina filer?
Använd FF 3.07 med NoScript och på inställningarna för Plugins, fyll i "Forbid IFrame".
Mja, vi har en del kineser som reggar sig men dom slängs direkt.
Min kolega har kontroll på sidan nu och inget konstigt där.
jag vet ju exakt hur jag fick detta, första inlägget.
Men FF-forbid tipset va bra för framtiden.
Ok, låter bra det du säger, förstår att det är skillnad på systemdisk eller slav/datadisk.
För ingen av de nämnda programmen, plus nått till, rår på detta nu.
Dom säger samtliga att allt är clean, men inte då.
Släpper jag ut en html ur karantän eller skapar en ny så smittas den med Iframes-inf direkt.
Just nu är jag inne på att fortsätta med XP, hör både och om Linux.
Flyttar nu ut mina viktigaste html's ur karantän, ska sen döpa om dom till .txt, rensa bort raden i koden som anger iframes skiten (jl.chura.pl**)
och sen i nyablåsta burken, scanna allt, döpa om igen.
Detta sparas på disken som sitter som slav nu.
Hoppas bara inte skiten överlever i minnet, som AVG's rmvirut säger att det ligger i.
Man ska väl inte behöva kasta sina minnen för att gå fri?
Kommer formatering att räcka? eller nån typ av "kill-disk" också?
Tack för hjälpen så här långt.
edit, fråga, kan man döpa om fler filer i taget på nått sätt?
Last edited: