250 SP, ersättare?

köp en sånn här Hannezzzzz

Bifogat

• Mito500.jpg
    Mito500.jpg
    46 KB · Visningar: 152
HanneZ skrev:
2610021 Slavhandel är förbjudet :fakta

Nä men jag behöver nåt mesigt som passar min körstil.
60hk tydligen 500cc 4takt 1cyl

R2 skrev:
2610027 60hk tydligen 500cc 4takt 1cyl

Sorry, R2.

Önska kan man.
Förädlar 2-taktaren och utvinner ytterligare lite pållar.
Samtidigt som man designmässigt följer den "gamla" 500'an (lyssnar du Nyteknik å Valmers kan titta bort).

http://www.cagiva.it/_vti_g6_ver.aspx?IdVer=96&rpstry=178_

Sedan skapar man en ny standardklass med anmälning och tävlingskalender här;

http://www.cagiva.it/_vti_g4_CC_gare.aspx?rpstry=180_

Det var ju så herr Rossi började sin karriär...
Någon som har en talang (fr. 14 år) och en påse pengar?

Bosco skrev:
2611629 Sorry, R2.

Önska kan man.
Förädlar 2-taktaren och utvinner ytterligare lite pållar.
Samtidigt som man designmässigt följer den "gamla" 500'an (lyssnar du Nyteknik å Valmers kan titta bort).

http://www.cagiva.it/_vti_g6_ver.aspx?IdVer=96&rpstry=178_

Sedan skapar man en ny standardklass med anmälning och tävlingskalender här;

http://www.cagiva.it/_vti_g4_CC_gare.aspx?rpstry=180_

Det var ju så herr Rossi började sin karriär...
Någon som har en talang (fr. 14 år) och en påse pengar?

ytterliggare pållar? den där har ju 37....
men frän den åxå..

R2 skrev:
2611661 ytterliggare pållar? den där har ju 37....
men frän den åxå..

Ursäkta för off-topic...

Står att den original har 37, men om du byter 100.000 laxar så får du ett speciellt kit med ny cylinder och topp...
På den tiden jag körde tog man väck en kolvring och lite filande i cyllen bidde tre-fyra pållar (originalmodifieringar)...

*kuriosa*
Sedan om man vinner hela serien vinner man en MV Agusta (Brutale)...
Dessutom kör man tillsammans med Ducati och någon form av Capirossi-racingskola. Teknisk hjälp av ingen mindre än Davide Capirossi och förarhjälp med Fausto Ricci.

eller denna hojen..

Bifogat

• Hyosung_comet_650_07.jpg
    Hyosung_comet_650_07.jpg
    64.6 KB · Visningar: 133
R2 skrev:
2612635 eller denna hojen..

EICMA_HYOSUNG_04.jpg

Nyteknik in da house:
Tycker det koreanska alternativet verkar mycket intressant. € 5850 för en ny sporthoj redo att starta i en fyrtakts-twin-standard-cup låter ju fantastiskt.

NU kommer det även till Sverige, från 2010 blir det en officiell Hyosung Cup i Sverige (kör även i Danmark) men från 2009 kommer man att rulla in den här hos oss, dealen är: en 2009 Hyosung GT 650R (med papper & allt), crashkåpor, pipa, uppdaterad databox (09 är med sprutmotorer), en extra uppsättning Avon däck, race bromsbelägg, Nuovo carbon/kevlar hjälm, Prexsport Rave raceställ, Prexsport Sonic stövel, Prexsport Pro Race handske & Prexsport ryggskydd allt detta för 69.500.- Importören Max MC Import kommer att backa Cupen och vi Starol Racing förhandlar just nu om försörjning av delar och en extra rabatt till alla licencierade förare som åker dessa hojar, om allt klaffar så kan detta bli något som tar vid nu när många Aprilia RS250 sjunger på sista versen...

DP says: Intresserad?????

Last edited:
Nyteknik in da house:
Tycker det koreanska alternativet verkar mycket intressant. € 5850 för en ny sporthoj redo att starta i en fyrtakts-twin-standard-cup låter ju fantastiskt.

NU kommer det även till Sverige, från 2010 blir det en officiell Hyosung Cup i Sverige (kör även i Danmark) men från 2009 kommer man att rulla in den här hos oss, dealen är: en 2009 Hyosung GT 650R (med papper & allt), crashkåpor, pipa, uppdaterad databox (09 är med sprutmotorer), en extra uppsättning Avon däck, race bromsbelägg, Nuovo carbon/kevlar hjälm, Prexsport Rave raceställ, Prexsport Sonic stövel, Prexsport Pro Race handske & Prexsport ryggskydd allt detta för 69.500.- Importören Max MC Import kommer att backa Cupen och vi Starol Racing förhandlar just nu om försörjning av delar och en extra rabatt till alla licencierade förare på dessa hojar, om allt klaffar så kan detta bli något som tar vid nu när många Aprilia RS250 sjunger på sista versen...

DP says: Återkommer när allt är på pränt......

Finns det något alternativ där man kan välja bort däcken och den personliga utrustningen?

mattias in da house:
Finns det något alternativ där man kan välja bort däcken och den personliga utrustningen?

Det är fortfarande tidigt i förhandlingarna med importören men dom vill sälja ett "ready to race kit" med sina produkter, kan man ju förstå men när alla bitar faller på plats så kanske det kan finnas andra alternativ, vi måste då få så många intresserade som möjligt för att kunna utöva "påtryckning" men det återstår att se....

DP says: Hela kittet är riktigt bra grejjer och priset helrätt....

DP says: Hela kittet är riktigt bra grejjer och priset helrätt....

Jag gillar konceptet med paketpris (bortsett från skyddsutrustningen då) och att alla tävlar med exakt lika grejer! Det skulle absolut vara något jag skulle kunna tänka mig, kanske, men det jag funderar på är:

1. Går det att sälja en sån hoj efter att man kört en säsong? M.a.o blir det verkligen billigt i slutändan.

2. Är det kul att köra en sån här hoj som är så pass svag chassimässigt?

Det kanske blir kul automatiskt för att det är lika för alla...? Grundkravet jag skulle ha är att markfrigången inte ska begränsa nedläggen åtminstone.

KTM 690 Supermono Cup

är en enhetsklass med KTM:s 690 modeller. Hojen är billig (fr 59,900 kr) och får endast moddas med powerpartsgrejor, prisvärt och enkelt.
Nästan färdig från början, se mod lista på www.readytorace.se

Prispengar och startersättning, 5 deltävlingar med 2 heat per helg.

Passar dessutom in 125-400 B eller vad det nu kan heta. Håkan vetan mer om det.

MVH
Stefan

Jag gillar konceptet med paketpris (bortsett från skyddsutrustningen då) och att alla tävlar med exakt lika grejer! Det skulle absolut vara något jag skulle kunna tänka mig, kanske, men det jag funderar på är:

1. Går det att sälja en sån hoj efter att man kört en säsong? M.a.o blir det verkligen billigt i slutändan.

2. Är det kul att köra en sån här hoj som är så pass svag chassimässigt?

Det kanske blir kul automatiskt för att det är lika för alla...? Grundkravet jag skulle ha är att markfrigången inte ska begränsa nedläggen åtminstone.

Så länge klassen lever vidare lär ju hojarna gå att sälja. Chassimässigt tror jag inte de är så usla heller. Inga racers direkt, men de åker rätt fort med dem iaf, likvärdiga tider som rs250 iaf..

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka