Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag har luggat lögnarenEazyLiving skrev:2264581Motorn är inte samma som SV650 och den är inte ens baserad på suzukis motor. Däremot är den väldigt lik men det räcker med att bara ställa de två jämter varandra så ser man att det inte finns några likheter alls.
/Micke
R2 skrev:2265555jag har luggat lögnaren![]()
dock så tycks det ju funka i tyskland, troligen drar jag till Nürburgring imorrn och ska passa på att spana in klassen lite och prata med folk.
Racing med andra ord.Axxexs skrev:2279591Nån sån där Hongsoung som stod bakom Björback i depån bytte dom en cylinder på lördan. Såg många andra team som också meckade en hel del men med vad fattade jag inte. Verkade vara lite pyssel med dom hojarna.
Gustav O skrev:2279624Racing med andra ord.
Hur gick det för dig då?
Bra resultat! Kul!Axxexs skrev:2279646Jag tvättade hojen, bytte bakdäck 3gg och ändrade bestyckning 2gg så jag meckade jag med!![]()
Ska försöka skriva ihop en rapport. Men räkna inte att jag orkar det förens imorn.. Kom 9:a av 21 startande i klassen International 250ccm iaf.
christer skrev:2282820Troligtvis fel tråd, men ändå inne på samma ämne med enhetshoj, samma förutsättningar etc.
En ypperlig lösning för att skapa en enhetsklass vore väl med hondas rs 125 r, d.v.s. en 125 racer där man enbart får köra med standard komponenter. inget trim, inga kit, bara standard, skulle inte förvåna mej om man kunde få till vettiga priser om det skulle bli volymer.
Man skulle då ha en hoj som finns tillgänglig, en hoj som i högsta grad är anpassad för bana och inte för väg, en någorlunda billig lösning, ett perfekt utvecklingssteg från 125 jnr, m.m
björn.e skrev:2283032Mothherrfuukking tvitaktPlus att snitt-vikten på en mordern RR-förare är ca 95 kg så tror jag inte på den iden
![]()
björn
björn.e skrev:2283032Mothherrfuukking tvitaktPlus att snitt-vikten på en mordern RR-förare är ca 95 kg så tror jag inte på den iden
![]()
christer skrev:2282820Troligtvis fel tråd, men ändå inne på samma ämne med enhetshoj, samma förutsättningar etc.
En ypperlig lösning för att skapa en enhetsklass vore väl med hondas rs 125 r, d.v.s. en 125 racer där man enbart får köra med standard komponenter. inget trim, inga kit, bara standard, skulle inte förvåna mej om man kunde få till vettiga priser om det skulle bli volymer.
Man skulle då ha en hoj som finns tillgänglig, en hoj som i högsta grad är anpassad för bana och inte för väg, en någorlunda billig lösning, ett perfekt utvecklingssteg från 125 jnr, m.m
R2 skrev:2228896Vore inte detta ok? går ju alltid att forska i vad tyskarna tycker, kostnader, hållbarthet, etc..
http://www.gt650-cup.de
![]()
moto-gg skrev:2290392Man skulle kunna ha en liten cup i racet med egen liten prisutdelning för dom som kör helt orginal. (asså man kör ihop med 125 gp) Lite svårt kanske att sålla bort fusktrimmare men det vore ju patetisk om nån vill vara med i en cup där alla kör orginal och sen smygtrimmar.
negnit skrev:2260505Varför inte ge ett par tre st förare dispense i nästa år för att prova lite olika hojar,jag skulle mycket väl tänka mej att åka en 650 twin men det skulle vart bra om det fanns nån topp åkare med också
johan
Bra idéer bägge två.moto-gg skrev:2290392Man skulle kunna ha en liten cup i racet med egen liten prisutdelning för dom som kör helt orginal. (asså man kör ihop med 125 gp) Lite svårt kanske att sålla bort fusktrimmare men det vore ju patetisk om nån vill vara med i en cup där alla kör orginal och sen smygtrimmar.
Classic racing möjligtvis, den är en 92:aJörgen #31 skrev:2341838Hittade detta stället när jag surfade runt ikväll.
http://www.asiatradingonline.com/bikerepsol2.htm
Ser ju rätt ball ut och lämplig som ersättare till RS250
/J
Går ju redan in i reglementet som det är i dag men tillgången på dessa hojar är väl betydligt lägre än RS250 så vad är poängen?Jörgen #31 skrev:2341838Hittade detta stället när jag surfade runt ikväll.
http://www.asiatradingonline.com/bikerepsol2.htm
Ser ju rätt ball ut och lämplig som ersättare till RS250
/J
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |