Bearing skrev:2187030Men är det genomförbart?
Försöker inte dissa förslaget, bara vara realistisk. Som jag skrev ovan så blir det många modeller att lära sig för besiktningspersonalen.
Det ser jag absolut inte som ett problem besiktningspersonalen kan ha tillgång till komplett dokumentation från tillverkaren över vilka delar som är orginal (det är väl redan idag stipulerat att föraren måste tillhandahålla detta om det efterfrågas) och sen brukar folk hålla så bra koll på varandra att det inte är ett problem. Sen räcker ärlighet långt trots dagens problem med kass orginal avgasportar på prillan så byter inte alla ut dem mot icke tillåtna aftermarket prylar.
Tycker torkels förslag är utmärkt med modifikationen att man inte anger mängden cylindrar till 2 för 250 2-takt, detta för att man skall få möjlighet att åka 250 motarder. ENHETSDÄCK väl definerat i reglementet samt enhetliga regndäck. Vidare vore det nog lämpligt att släppa avgasystem fritt då både prillorna och många av dessa nyinsläppta hojar jar väldigt dyra avgasystem.
2-t 250cc max 2 cyl
4-t 400cc 4cyl
4-t 650cc 2 cylindrar
Knutstorp i regn med en 250 motard here i come
