250 miljoner kvinnor i Europa- och ingen duger?!

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Jag var lite osäker på om 250 miljoner stämde först, men sen beslöt jag mig för att det hade nog inte så mycket med det hela att göra ändå.

Nej, ni suger allihopa (cheyer alltså) :brynad

Om ni nu inte kan komma in på annat sätt än kvotering, då kanske ni inte är skapta för den uppgiften. Ingen svår logik där inte.

Är det något som håller tillbaka kvinnorna är det väl prat om kvotering som enbart signalerar att "jag är inte tillräckligt kompetent för att få den här positionen på egna meriter så därför tvingar jag mig in i jämställdhetens namn".

Hade jag varit en framgångsrik kvinna som gjort sig förtjänst av sin position på samma sätt som alla män omkring gjort hade jag sett det som ett stort hån.

Ja ett hån mot de kvinnor som ÄR framgångsrika och duktiga som fan. Dessa gör inget väsen av sig och får heller ingen hyllning av de bittra tjejer som tjatar om hur svårt tjejer har det. :bitasigsjälvisvansen

Ja ett hån mot de kvinnor som ÄR framgångsrika och duktiga som fan. Dessa gör inget väsen av sig och får heller ingen hyllning av de bittra tjejer som tjatar om hur svårt tjejer har det. :bitasigsjälvisvansen
My point exactly.

Om ni nu inte kan komma in på annat sätt än kvotering, då kanske ni inte är skapta för den uppgiften. Ingen svår logik där inte.

Man ska passa sig att säga "ni" om mena alla kvinnor. Som jag säger så finns det jäkligt många duktiga tjejer som inte får ljuset på sig.

Nej NEJ!! Vi tjejer måste alltid ha något att klaga på såklart. Därför kan vi inte ha en massa kvinnor på dessa positioner. Vafaen ska vi klaga på då!!?!!??1leva! går nått snett är det ju bara gnälla på grabbsen:tummenupp

Man ska passa sig att säga "ni" om mena alla kvinnor. Som jag säger så finns det jäkligt många duktiga tjejer som inte får ljuset på sig.
Jag vet, ser dem var dag i skolan. De är många, skapligt dugliga honor där som kommer tjäna mer än mig men det stör mig inte så mycket för de är bättre än mig och förtjänar således detta. Så är det.

Men gnäller de om kvotering? Nej, de pluggar istället. Att kvotera är helt och hållet värdelöst. Den enda gången en kvinna kan tänkas få företräde är om de är likvärdigt meriterade för en uppgift, men inte annars. Och det är inte speciellt jämlikt heller.

Nej NEJ!! Vi tjejer måste alltid ha något att klaga på såklart. Därför kan vi inte ha en massa kvinnor på dessa positioner. Vafaen ska vi klaga på då!!?!!??1leva! går nått snett är det ju bara gnälla på grabbsen:tummenupp

Alla cheyer jag haft har alltid lyckats hitta nåt att gnälla på jallafall:huvet

Jag litar inte på kvinnor i politiken. Titta bara på Mona Salin, Maud Olofsson och Beatrice Ask. Tre kvinnor, tre stolpskott. Sen har vi ju Wetterstrand, hon är säker smart, men hon representerar ett parti som jag anser är Sveriges största hot.
Och dom sitter säkert där bara för att nån tyckte att det var för mycket gubbar...

Nej kvinnorna bör hålla sig borta från politiken.
Vi vill ju inte riskera att det hamnar några stolpskott på viktiga poster.

[YOUTUBE-ID]jChMxWR8htU[/YOUTUBE-ID]

Nej kvinnorna bör hålla sig borta från politiken.
Vi vill ju inte riskera att det hamnar några stolpskott på viktiga poster.

:näsblod :näsblod Det klippet har jag aldrig sett förut.:gnissla :huvet

Kan inte någon posta ett klipp på Phalin (hon som nästan blev vice president i USA)

Vi kan väl börja med att rätt person på rätt plats är den bästa lösningen.
Sedan om det är man eller kvinna är väl igentligen skitsamma.
Kvotering är bokstavligen för idioter, varesig det är "positiv" särbehandling, hur nu det kan vara något positivt, eller "negativ" särbehandling.

Könskvotering är att säga "nej du hör inte igentligen hemma här men dina könsorgan gör att du kan få spela ändå trots att vi alla vet att du inte är smart/duktig/lämpad nog för jobbet.
I det långa loppet är väl frågan om inte könskvotering faktiskt skadar mer än den leder mot målet.
om man helatiden ser kvinnor som misslyckas/inte gör lika bra ifrån sig på det som de försöker sig på så blir det nog lätt att se det som att "kvinnor inte alls kan" trots att det igentligen handlar om att det är fel person på fel plats och igentligen inte att kvinnor inte kan.

kort sagt
könskvotering suger och är nog inte bra för någon igentligen.
Visa framfötterna istället så blir det nog bättre.
om det är få kvinnor på framstående poster så beror det nog mer på hur de hanterar situationen och hur de lär sig att vara under sin uppväxt än att det skulle finnas ett hemligt sällskap av män som håller tillbaks kvinnor.

Det finns skillnader mellan könen och det kanske man borde vara lite mer tacksam för och ta tillvara på istället för att försöka få oss alla stöpta i samma form.

Last edited:
En gammal favorit när det kommer till jämställdhet är brandförsvaret. Läste någon artikel, troligen skriven av en orakad och bitter feminist, där det ifrågasattes varför det inte finns några kvinnliga brandmän och att det minsann skulle kvoteras in kvinnor i brandförsvaret. Kvinnor ÄR fysiskt svagare, om man bortser från ryska kulstöterskor, och passar inte i alla yrken. :mad:

..ja, det här var bara lite Julaftonsspam. :mad:

Kasst att hota och muta sig in till en position.

Och vad om 90% som skriver under är kvinnor? Blir det inte aningen skevt då oxå.

Hatar allt detta FI-snack o behov att kräva jämställdhet i mansdominerade yrken (kanske mansdominerade av en anledning...).

Kvinnor och män är olika skapta, kan det verkligen vara så svårt att inse att det därför inte med automatik är bäst med 50-50?

Kvotering är aldrig något bra då det innebär att de mest kompetenta får stå tillbaka till förmån för mindre lämpade personer, vare sig det gäller topptjänstemän i EU, ansökningar till att bli brandman eller att söka sig till att bli veterinär (det blev ett jävla rabalder för nåt halvår sedan när en MAN kvoterades in till veterinärlinjen för att det var nästan enbart kvinnor på den utbildningen. Var fanns FIsarna då för att stödja den inkvoterade mannen?)

kort sagt
könskvotering suger och är nog inte bra för någon igentligen.
Visa framfötterna istället så blir det nog bättre.
om det är få kvinnor på framstående poster så beror det nog mer på hur de hanterar situationen och hur de lär sig att vara under sin uppväxt än att det skulle finnas ett hemligt sällskap av män som håller tillbaks kvinnor.

Det finns skillnader mellan könen och det kanske man borde vara lite mer tacksam för och ta tillvara på istället för att försöka få oss alla stöpta i samma form.

Jag ska berätta hur det ligger till.

Tricket att ta sig in i mansvärlden som kvinna (och i kvinnovärlden som man) är att anpassa sig till situationen - dvs lägg dina kvinnliga issues åt sidan, begär inte anpassning av sociala koder, agera som en man i den manliga gruppen så utgör du inget hot mot den etablerade koden. Män rekryterar män på höga poster "för att det är enklast så". Finns det en kvinna med i gruppen så måste det till konferensen bokas herr- och dambastu, jaktresan går bort, filmutbudet måste anpassas etc etc.

Misstänker att det fungerar på liknande sätt på en kvinnodominerad arbetsplats. Inte vill de ha in en man hur som helst att anpassa sig till!

Kvotering är av ondo - önskvärt vore om dessa kvinnor och män som inte släpper in det andra könet i gruppen tog sitt förnuft till fånga på egen hand, och ser fördelarna med att vara en blandad grupp.

Det behövs både män och kvinnor på toppen, på golvet, inom industrin, inom vården, och i hemmen - de har olika egenskaper som snarare bör uppmuntras hellre än likriktas.

Last edited:
Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...