250 miljoner kvinnor i Europa- och ingen duger?!

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Att kvinnor fick rösträtt först 1921 i Sverige, "världens mest jämställda land", har självfallet inget med "snedfördelningen" att göra. Cheyerna har ju förfan haft snart 90 år på sig att styra upp det hela. Hade de inte varit så djävla fixerade vid smink, skvaller och prata blöjor så hade det sett annorlunda ut! :mad:

De som gnäller är bara rabiata nuckor som fått för lite stock!

Nej kvinnorna bör hålla sig borta från politiken.
Vi vill ju inte riskera att det hamnar några stolpskott på viktiga poster.

Ja, det var ju ett lysande exempel. Klart det finns gubbar som är några riktiga stolpskott också, och du drog just upp det värsta exemplet av dom alla.

Minns när jag följde den första valkampanjen där G-W Bush ställde upp, och hoppades att han för allt världen inte skulle vinna. Tänkte att inte ens Amerikanarna var så dumma att dom skulle välja en sån pellejöns, som dessutom verkade lite halvfarlig. Nu vet jag inte om dom gjorde det heller, det pratades ju en del om valfusk då..

Nej kvinnorna bör hålla sig borta från politiken.
Vi vill ju inte riskera att det hamnar några stolpskott på viktiga poster.

Precis!

Kvinnor är inga tänkare! :fakta
Det krävs män för att det ska fungera, bara män kan komma på de mest glimrande idéerna! Se bara på vetenskapen. Einstein hade knappast bröst och mens.

Hade en kvinnlig politiker kunnat komma på en genial idé som denna t.ex?! :Bugar
[YOUTUBE-ID]KLi0potv6_4[/YOUTUBE-ID]

Precis!

Hade en kvinnlig politiker kunnat komma på en genial idé som denna t.ex?! :Bugar
Det lär nog ta mer än 90 år att överbrygga den intellektuella avgrund som skiljer
oss åt och gör det möjligt att, ur det blå, komma på något så enkelt och brilliant.

Nä, tjejer inse vilka hinder ni står inför, det är hopplöst, ge upp...:huvet

:näsblod :näsblod Det klippet har jag aldrig sett förut.:gnissla :huvet

Kan inte någon posta ett klipp på Phalin (hon som nästan blev vice president i USA)

Då har du väl inte sett det här heller:
[YOUTUBE-ID]Z_OUbcEYT8g[/YOUTUBE-ID]

Sarah Palin:
[YOUTUBE-ID]SX0PY2fvrI0[/YOUTUBE-ID]

God Jul! :)

Last edited:
Kvotera kan man göra när det gäller avskjutningen av älgar men när det gäller oss människor så må bäste man eller kvinna vinna allt annat känns så 90-tal.
God Jul på er alla och hoppas att ni får besök av den icke inkvoterade tomten
:tomten :tomten :tomten

Lite "negativ" media för kvinnor:

"För andra året i rad koras Årets Företagare i Sverige. Marjaana Alaviuhkola, vd för Hallands Djursjukhus, är 2008 års vinnare. På elva år har omsättningen för hennes företag mer än fyrdubblats."

Om det är medvetet "kvotering" i dubbel mening håller jag osagt :tungan

jag är för jämlikhet mellan kvinnor och män så långt det nu går, men jag är helt emot allt vad FI-feminister heter. för övrigt så ÄR kvinnor och män INTE helt jämlika. det finns skillnader könen emellan.
till sist vill jag bara tillägga att jag tycker att ämbetsposter ska fyllas av den som är bäst lämpad. råkar det sen vara en kvinna eller en man så är det skitsamma, den som kan göra jobbet bäst ska göra det i vilket fall som helst.

Vad fan gubbs ska vi bli ett muslimstat, där kvinnor inte får bli advokat eller köra bil?
Jag blir besviken på er ,trodde ni var lite mer mogna än de feta överbetalda EU tjänstemän som sitter där nu;):näsblod :D

Asså biten med att de inte få köra bil känns väldigt lockande att införa...:D

Vad fan gubbs ska vi bli ett muslimstat, där kvinnor inte får bli advokat eller köra bil?
Jag blir besviken på er ,trodde ni var lite mer mogna än de feta överbetalda EU tjänstemän som sitter där nu;):näsblod :D
Även om jag inte ger mkt för muslimer så fick dom till nått rätt iaf.
Ingen underskrift här.

Jag ska berätta hur det ligger till.

Tricket att ta sig in i mansvärlden som kvinna (och i kvinnovärlden som man) är att anpassa sig till situationen - dvs lägg dina kvinnliga issues åt sidan, begär inte anpassning av sociala koder, agera som en man i den manliga gruppen så utgör du inget hot mot den etablerade koden. Män rekryterar män på höga poster "för att det är enklast så". Finns det en kvinna med i gruppen så måste det till konferensen bokas herr- och dambastu, jaktresan går bort, filmutbudet måste anpassas etc etc.

Misstänker att det fungerar på liknande sätt på en kvinnodominerad arbetsplats. Inte vill de ha in en man hur som helst att anpassa sig till!

Kvotering är av ondo - önskvärt vore om dessa kvinnor och män som inte släpper in det andra könet i gruppen tog sitt förnuft till fånga på egen hand, och ser fördelarna med att vara en blandad grupp.

Det behövs både män och kvinnor på toppen, på golvet, inom industrin, inom vården, och i hemmen - de har olika egenskaper som snarare bör uppmuntras hellre än likriktas.

Så där!:tummenupp

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...