250 miljoner kvinnor i Europa- och ingen duger?!

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date

Kneedrag

Guest
Hej på er,

inom det närmaste året ska fyra tunga positioner inom EU tillsättas:
en permanent ordförande för Europeiska rådet, en representant för
utrikes- och säkerhetspolitik, en talman för parlamentet och en
ordförande för kommissionen. I dagsläget är ingen kvinna aktuell för
någon av dessa poster.

Det är dags för förändring! Om uppropet får minst en miljon
underskrifter så måste EU-kommissionen ta upp frågan, enligt
principen för deltagandedemokrati i Lissabonföredraget.
Tycker du att det är hög tid att få in fler kvinnor på de högsta
positionerna i EU, skriv under genom att gå in på länken nedan!
Glöm inte att skicka vidare till alla dina vänner och bekanta...

http://www.femalesinfront.eu/default.asp?view=front

Kom igen killar stötta oss tjejer lite och skriv på:)

Jag litar inte på kvinnor i politiken. Titta bara på Mona Salin, Maud Olofsson och Beatrice Ask. Tre kvinnor, tre stolpskott. Sen har vi ju Wetterstrand, hon är säker smart, men hon representerar ett parti som jag anser är Sveriges största hot.
Och dom sitter säkert där bara för att nån tyckte att det var för mycket gubbar...

Om ingen duger, varför ska jag skriva på en lista för att kvotera in en odugling? :va

Eller så tillsätter man den person som är mest lämpad för respektive position.

Vad fan gubbs ska vi bli ett muslimstat, där kvinnor inte får bli advokat eller köra bil?
Jag blir besviken på er ,trodde ni var lite mer mogna än de feta överbetalda EU tjänstemän som sitter där nu;):näsblod :D

Jag är för en 50 procentig inkvotering av kvinnor om det inte bara gäller toppositioner utan även fettavskiljartömmare, slaktare, tankbilsförare, toalettlakej samt sånna som får rensa bajsfilter med bara händerna på skitcentralen. Var är alla tjejer i dessa jobb? Jo de står på NK och demar smink.

Det är en sjuk debatt ang jämnställdheten bland toppjobben men annars är det inget snack.

Förklaringen på detta och kanske allt annat i världen är serotonin och testosteron, mfl hormoner/signalsubstanser vilka styr människors egenskaper och ageranden.

GENERELLT så har kvinnor mer serotonin än män och därmet högre riskmedvetenhet vilket i många fall är väldigt bra (se Jackass, mm...) men hämmande när det handlar om att fatta snabba beslut.

Jag säger inget mer i denna fråga än att Jag är mot kvotering. Att alltid förklara allt med att det är diskriminering är lätt naivt.

Vad fan gubbs ska vi bli ett muslimstat, där kvinnor inte får bli advokat eller köra bil?
Jag blir besviken på er ,trodde ni var lite mer mogna än de feta överbetalda EU tjänstemän som sitter där nu;):näsblod :D

Det FINNS många framgångsrika kvinnor världen över men dessa är negativ marknadsföring i kvoteringskampanjen så dessa visas sällan upp.

Vilka är det som driver kvoteringskampanjen?... Finns det några som driver en mot-kvoteringskampanj? Nepp, då kan vi anta att det massmediala trycket i frågan är vinklat precis miljödebatten och andra frågor som drivs alena av en sida.

Last edited:
Jag är för en 50 procentig inkvotering av kvinnor om det inte bara gäller toppositioner utan även fettavskiljartömmare, slaktare, tankbilsförare, toalettlakej samt sånna som får rensa bajsfilter med bara händerna på skitcentralen. Var är alla tjejer i dessa jobb? Jo de står på NK och demar smink.

Det är en sjuk debatt ang jämnställdheten bland toppjobben men annars är det inget snack.

Förklaringen på detta och kanske allt annat i världen är serotonin och testosteron, mfl hormoner/signalsubstanser vilka styr människors egenskaper och ageranden.

GENERELLT så har kvinnor mer serotonin än män och därmet högre riskmedvetenhet vilket i många fall är något bra men hämmande när det handlar om att fatta snabba beslut.

Jag säger inget mer i denna fråga än att Jag är mot kvotering. Att alltid förklara allt med att det är diskriminering är lätt naivt.

Det FINNS många framgångsrika kvinnor världen över men dessa är negativ marknadsföring i kvoteringskampanjen så dessa visas sällan upp.

Vilka är det som driver kvoteringskampanjen?... Finns det några som driver en mot-kvoteringskampanj? Nepp, då kan vi anta att det massmediala trycket i frågan är vinklat precis miljödebatten och andra frågor som drivs alena av en sida.

Jag är också emot kvotering men den behövs tyvärr, då det manliga släktet försvarar sitt revir och ser okända kvinnor som hot. Låter helt löjlig jag vet men någonstans styr djurgenen litegrann.
Hur ska det kunna bli 50/50 fördelning när kvinnor inte får visa vad de går för?

Jag står inte på NK med smink har ett riktigt skitjobb sådetså:)

Last edited:
Jag är också emot kvotering men den behövs tyvärr, då det manliga släktet försvarar sitt revir och ser okända kvinnor som hot. Låter helt löjlig jag vet men någonstans styr djurgenen litegrann.
Hur ska det kunna bli 50/50 fördelning när kvinnor inte får visa vad de går för?

Som Jag säger så får många kvinnor just det och 50-50 kommer det aldrig bli då olika jobb lockar och lämpar sig för olika människor. Självklart spelar "djurgenen" in då vi faktiskt ÄR apor men samtidigt tror Jag kontaktfenomenet spelar större roll och det vet ju alla att kontakter är en bra väg in i en branch.

Börjar man med kvotering i en smal branch bara för att det är det som lockar så är man helt fel ute. Om man vänder på det som Jag sa tidigare, hur ska vi göra med alla jobb som tjejer vägrar att ta så killar får göra skiten?

Antingen är vi alla individer och får svara för våra egna framgångar/tillkortakommanden eller så resonerar vi som att varje tjej talar för alla tjejer osv och då kan man inte bara kräva världen på kvotering på gulddjobben när man ratar de som inte faller en på läppen.

Jag står inte på NK med smink har ett riktigt skitjobb sådetså:)
Om du tycker kvotering behövs är du väl inte emot det?

Varför måste det vara exakt lika fördelning överallt? Tror du inte det hade funnits några kvinnliga kandidater till dessa poster om de visat vad de går för på samma sätt som de män som nu är aktuella för posterna har gjort?

Diskriminering är det när de män som varit mer lämpade än någon av kvinnorna inte blir valda för att det ska kvoteras in kvinnor.

Som Jag säger så får många kvinnor just det och 50-50 kommer det aldrig bli då olika jobb lockar och lämpar sig för olika människor. Självklart spelar "djurgenen" in då vi faktiskt ÄR apor men samtidigt tror Jag kontaktfenomenet spelar större roll och det vet ju alla att kontakter är en bra väg in i en branch.

Börjar man med kvotering i en smal branch bara för att det är det som lockar så är man helt fel ute. Om man vänder på det som Jag sa tidigare, hur ska vi göra med alla jobb som tjejer vägrar att ta så killar får göra skiten?

Antingen är vi alla individer och får svara för våra egna framgångar/tillkortakommanden eller så resonerar vi som att varje tjej talar för alla tjejer osv och då kan man inte bara kräva världen på kvotering på gulddjobben när man ratar de som inte faller en på läppen.

Vissa yrken klarar män bättre för att de är starka men att sitta på en stol i EU kan nästan alla klara som har lite brain. Om världen varit rättvis så skulle fler kvinnor sitta där i Eu på topp-positioner. Men nu är det som det är. EUs innvånare är 50% män 50 % kvinnor då ska styrandet vara delat lika för politiker ska avspegla samhället, innvånarna, oliktänkande och kön.
Demokrati heter det tydligen.
När demokrati inte fungerar rätt tar många till kvotering och lagar för att få in fler kvinnor.

Om du tycker kvotering behövs är du väl inte emot det?

Varför måste det vara exakt lika fördelning överallt? Tror du inte det hade funnits några kvinnliga kandidater till dessa poster om de visat vad de går för på samma sätt som de män som nu är aktuella för posterna har gjort?

Diskriminering är det när de män som varit mer lämpade än någon av kvinnorna inte blir valda för att det ska kvoteras in kvinnor.

Varför måste det vara gubbar som styr det mesta?
Hur ska någon kunna visa vad de går för när ingen möjlighet ges?

Last edited:
Vissa yrken klarar män bättre för att de är starka men att sitta på en stol i EU kan nästan alla klara som har lite brain. Om världen varit rättvis så skulle fler kvinnor sitta där i Eu på topp-positioner. Men nu är det som det är. EUs innvånare är 50% män 50 % kvinnor då ska styrandet vara delat lika för politiker ska avspegla samhället, innvånarna, oliktänkande och kön.
Demokrati heter det tydligen.
När demokrati inte fungerar rätt tar många till kvotering och lagar för att få in fler kvinnor.

Så demokrati är inte att folket får rösta fram reprecentanter utan att dessa ska tillsättas enligt en 50-50 mall? sen handlar det inte om att vara smart utan om att kunna fatta snabba beslut och åter igen, serotonin... Jag är övertygad om att det spelar in.

Vet du hur många % kvinnor respektive män som är angagerade i politik? det är väl där i så fall man bör rota OM kvotering skulle vara på tapenen vilket det inte ska.

Det känns som att den kvinliga reprecentationen är en viktigare fråga än vad vad dessa människor ska jobba med är. ÄR inte det att skapa nya problem bara?

Jag håller med om att det är mansdominerat i vissa brancher men även att det är kvinnodominerat i andra. ALLA män som jobbar på dagis misstänks vara pedofiler t-ex...

Varför måste det vara gubbar som styr det mesta?
Hur ska någon kunna visa vad de går för när ingen möjlighet ges?

Varför ska det vara tjejer och gay-killar som gör mode? Varför ska det vara killar som kör bajsbil? Varför ska det vara spiskummin i mexikansk mat? varför?

Kvoterar vi in tjejer i vissa jobb, killar i andra och sedan låter det löpa fritt några årtionden kommer det se ut ungefär som i dag. När miljontals människor i europa tillsätts på olika jobb dagligen så reprecenterar resultatet vilka vi som människor är. Kvinnor som Män.

Last edited:
Ohh, blir så trött på snacket om män som håller revir och osynliga barriärer för kvinnor.

Vissa av er tror att det finns någon hemlig sammanslutning (medveten eller ej) mellan män. Det gör det inte.

Lär er spela spelet så har ni samma chanser. Om inte större.

Visst. Låt tjejerna glida in på en räkmacka istället för att ta sig fram av egen kraft bara.

Jag tycker tjejer som vill fram, ska starta sina egna företag och sitta i styrelserna där, istället för att försöka glida in bakvägen genom kvotering hit och dit.

För tusan, åstadkom nåt själva i stället för att klaga på att det är orättvist. Det är inget som hindrar att nu startar t.ex. en fabrik som tillverkar bilar.
Starta ett eget parti och se hur det går...Visst ja, det har ni ju redan gjort.. Går jättebra va? Inte ens ni själva röstar ju på det.

Nån som minns alla tjejpakter i Robinson? Då skulle minsann grabbarna få. Det tog ju oftast inte mer än nån dag så sprack den pakten.

Hur fasen tror ni att det ska bli bättre för er när ni inte ens kan hålla ihop inbördes?

Gaaahh, jag blir bara så förbannad när nån börjar prata kvotering, oavsett det gäller killar eller tjejer.:mad:

Nu kliver Jag ut på jäkligt tunn is men det finns en paralell, tjejer oppererar brösten och sminkar sig till 90% för (mot) varann och det är den där rivaliteten som hindrar sammanslutning. Kvinnor skriver i vassa toner om män som klappar varann på axlarna men när klappar tjejer varann på axlarna? Ni kanske skulle prova det lite...

Så demokrati är inte att folket får rösta fram reprecentanter utan att dessa ska tillsättas enligt en 50-50 mall?

Vet du hur många % kvinnor respektive män som är angagerade i politik? det är väl där i så fall man bör rota OM kvotering skulle vara på tapenen vilket det inte ska.

Det känns som att den kvinliga reprecentationen är en viktigare fråga än vad vad dessa människor ska jobba med är. ÄR inte det att skapa nya problem bara?

Jag håller med om att det är mansdominerat i vissa brancher men även att det är kvinnodominerat i andra. ALLA män som jobbar på dagis misstänks vara pedofiler t-ex...

Varför ska det vara tjejer och gay-killar som gör mode? Varför ska det vara killar som kör bajsbil? Varför ska det vara spiskummin i mexikansk mat? varför?

Kvoterar vi in tjejer i vissa jobb, killar i andra och sedan låter det löpa fritt några årtionden kommer det se ut ungefär som i dag. När miljontals människor i europa tillsätts på olika jobb dagligen så reprecenterar resultatet vilka vi som människor är. Kvinnor som Män.

Ta inte siffrorna jag skrev bokstavligen. De som kan påverka i politik är pengar
/företag styrda SUPRISE av män. Varför sitter det så få kvinnor i styrelser?

Jag tycker tjejer som vill fram, ska starta sina egna företag och sitta i styrelserna där, istället för att försöka glida in bakvägen genom kvotering hit och dit.

Det finns ju tjejer som gör och har gjort det men var nånstans visas de upp i den här debatten driven av kvoteringsförespråkare? Lyft fram dessa i stället! Fast då skulle det inte se så illa ut och debatten skulle dö...:mad:

Hur fasen tror ni att det ska bli bättre för er när ni inte ens kan hålla ihop inbördes?

Gaaahh, jag blir bara så förbannad när nån börjar prata kvotering, oavsett det gäller killar eller tjejer.:mad:

Du hann före...

Ta inte siffrorna jag skrev bokstavligen. De som kan påverka i politik är pengar
/företag styrda SUPRISE av män. Varför sitter det så få kvinnor i styrelser?

Nu säger du samma sak om och om igen... det är männen som styr, männen, pengar, män som har alla pengar å all makt. det är männens fel... Det är ju ganska vidsynt...

Last edited:

Du har rätt. Det låter löjligt.

Om kvinnor visade vad de gick för kanske det skulle bli 50/50 fördelning. Kompetensen och inte könet ska givetvis styra. Könskvotering är så dumt så det inte är sant.

Är det något som håller tillbaka kvinnorna är det väl prat om kvotering som enbart signalerar att "jag är inte tillräckligt kompetent för att få den här positionen på egna meriter så därför tvingar jag mig in i jämställdhetens namn".

Hade jag varit en framgångsrik kvinna som gjort sig förtjänst av sin position på samma sätt som alla män omkring gjort hade jag sett det som ett stort hån.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats