250 fyrtakt - Vilken?

jebediah

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Hoj
Söker
Den eviga frågan :)
Letar efter en 250 fyrtakt att leka med i skogen, alltså inget som kommer pressas på bana, och då den enbart ska lekas med så behövs det inte någon nyare maskin.

Har hittat två äldre maskiner, men har noll koll på för och nackdelar.
Ktm 250 SXF 2006
Suzuki RM-Z 250 2006

Om inte någon utav dessa, vad annars?

Tror det var rmz 250 05-06 och kxf 250 05-06 man skulle hålla sig borta i från. Tror det var precis samma hoj med olika plast. Var dock länge sedan jag forskade i det så googla lite extra på det.

Tror det var rmz 250 05-06 och kxf 250 05-06 man skulle hålla sig borta i från. Tror det var precis samma hoj med olika plast. Var dock länge sedan jag forskade i det så googla lite extra på det.

Första modellerna av dessa, 04 hade överhettningsproblem, vet inte om det problemet var löst 05 eller 06.

Sen skiljer det inte många tusingar för att få en flera år nyare hoj och 250F får oftast jobba ganska hårt på banorna så timmarna sliter hårdare på en sån motor än 450F.

Honda yamaha ktm. I 4takt

Yamaha gasgas ktm. I 1tackt.

Fler o fler inser körbarheten med en 2t i skogen. Badar man ställ den mrd framhjulet rakt upp så vattnet rinner ur o fortsätt kör sedan... Sedan är 2t mycket billigare att hålla liv i än en gamal sur 4t med ventiler o täta kolvbyten.

Min 250wr gick 1000mil i ett test med uppmätning före o efter detta utan kolvbyte på dessa milen. 0,25mm slitna vevbrickor och 1/100dels slitage i cyl.

Den har snart rullat 1500 mil dock med ny kolv a500:- på dessa milen.. Det är billigt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT