250 2takts Cross

Freddola skrev:
2638179 Men dominerar inte 2-takt i Supercross borta i Staterna?

Jag hade iaf valt 2-takt då det är lättare att meka samt billigare att undehålla.
Inte numera, alla stora förare har bytt i dag men det är ju som sagt en marknadsföringsgrej och inte något tecken på vad som är bäst egentligen. För oss som betalar själv så är det ju väldigt intressant med 2-takt oavsett vad de vill sälja till oss. :)

Jag har precis köpt en exc 300 och den har lika bra bottendrag som en 250 4t, och mer toppeffekt än 450/525

Att påstå att en 250 4t är kvickare på crossbanan är ju bara löjligt (samma chassi)

Ljunghusen skrev:
2638685 Jag har precis köpt en exc 300 och den har lika bra bottendrag som en 250 4t, och mer toppeffekt än 450/525

Att påstå att en 250 4t är kvickare på crossbanan är ju bara löjligt (samma chassi)

Lika bra bottendrag som 250f är väl inget att jämföra ens. Min 250sx med mjukaste fjädern till avgasventilen i är ljusår starkare på botten än en 250f.

Neutral skrev:
2638167[/ ändå bytte t ex Bubba så sent som det bara var möjligt.

Ursäkta men bubba bytte faktiskt inte så sent det bara var möjligt, det var kawwa som höll ut i det sista för att inte förstöra för sig med att använda den dyrbara engångs regeln som varje tillverkare har i AMA.

Utan dom väntade ut tills KXF 450'n släpptes ut på marknaden innan Bubba fick racea den :tummenupp

rejser skrev:
2638746 Lika bra bottendrag som 250f är väl inget att jämföra ens. Min 250sx med mjukaste fjädern till avgasventilen i är ljusår starkare på botten än en 250f.
ä

Jag menade ktm faktiskt

Motard nissen skrev:
2638838 Ursäkta men bubba bytte faktiskt inte så sent det bara var möjligt, det var kawwa som höll ut i det sista för att inte förstöra för sig med att använda den dyrbara engångs regeln som varje tillverkare har i AMA.

Utan dom väntade ut tills KXF 450'n släpptes ut på marknaden innan Bubba fick racea den :tummenupp
Vad menar du med engångsregeln?

Neutral skrev:
2638891 Vad menar du med engångsregeln?

När man började tillåta fyrtakt i AMA:s crosserier så ville man göra övergången lite enklare för teamen och därför tillät man varje tillverkare att under en valfri säsong få använda sig av en prototyphoj istället för de vanliga hojarna som måste vara homologiserade.

Typ som om man skulle tillåta teamen i WSBK att använda sig av en prototyphoj under en valfri säsong.

Yamaha var först med att använda sin säsong och minns jag inte helt fel så var det redan på 426:ans tid man gjorde det. Honda använde väl sin när CRF:en skulle introduceras. Suzuki och Kawasaki har jag ingen aning om, inte KTM heller.

Ljunghusen skrev:
2638685 Jag har precis köpt en exc 300 och den har lika bra bottendrag som en 250 4t, och mer toppeffekt än 450/525

Om din 300 kubiks tvåtaktare inte har VÄSENTLIGT mycket bättre bottendrag än en fyrtakts 250 skulle jag vara otroligt besviken.

Last edited:
Ljunghusen skrev:
2638854 ä

Jag menade ktm faktiskt

:va
Märket på hojen spelar väl ingen större roll?

Two stroke man skrev:
2638910 Nu är det ju faktiskt så att din 250sx tävlar inte i samma klass som en 250F

Det va nått helt nytt för mig, verkligen :7peta

Junghausen jämförde ju sin 300 med en 250f det var bara det jag komenterade.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back