250 2-takt åt folket!

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Kändes som ett måste att dela med sig av dessa fina bilder!

Visst, man blir lite avundsjuk, men sånt får man ta! (Det är alltså en och samma ägare på samtliga hojar :galen )

http://www.nsr250.net/forums/viewtopic.php?t=1271

bikes1022.jpg

Chris Ash skrev:
Äh Suckorna är ju dussinhojarna i gänget! TZR:en är riktigt frän......

Dessutom passar det mesta från tz250'in rakt i, så det går att få sprutt i dem som fanken.

oFFkeFF skrev:
Dessutom passar det mesta från tz250'in rakt i, så det går att få sprutt i dem som fanken.

Som vad? Jag skulle kunna tänka mig att busa omkring på en TZR med lite extra pulver...

/Joakim

Pålle skrev:
Som vad? Jag skulle kunna tänka mig att busa omkring på en TZR med lite extra pulver...

/Joakim

Cylindrar, kolvar m.m. Enligt uppgift ska man kunna stoppa en 91-motor rakt i, då motorfästen ska vara desamma.

edit: Detta gäller alltså den nyare tzr'en med v-twinen, inte de äldre. TZR250 v-twin är väldigt ovanlig i sverige.

Gud vad jag vill ha!
Vad trevligt det skulle vara och gå ut i garaget o välja varje gång!
Helst o ha matchande skinställ så man kunde posa ordentligt oberoende vilken
hoj man väljer att åka på! :tummenupp

Chris Ash skrev:
Äh Suckorna är ju dussinhojarna i gänget! TZR:en är riktigt frän......

Joo jag vet.... :hihi

Edit: jag har iofs bara 125:an men men...de ser ju likadana ut iallafall, hehe

Bifogat

• DSCF0002 (Medium).jpg
    DSCF0002 (Medium).jpg
    110.4 KB · Visningar: 100
  • DSCF0007 (Medium).jpg
    DSCF0007 (Medium).jpg
    115.4 KB · Visningar: 88
Last edited:
oFFkeFF skrev:
Cylindrar, kolvar m.m. Enligt uppgift ska man kunna stoppa en 91-motor rakt i, då motorfästen ska vara desamma.

edit: Detta gäller alltså den nyare tzr'en med v-twinen, inte de äldre. TZR250 v-twin är väldigt ovanlig i sverige.

Jag har ett gammalt Bike-test med den TZR:en nånstans, den såldes inte i Sverige överhuvudtaget står det i den och ramen ska tydligen vara nästan identisk med TZ-ramen mått och utseendemässigt så det med motorfästen stämmer alldeles säkert.

Fast om man hade velat köra omkring med en sån puffra i en gathoj vetifanken....

Chris Ash skrev:
Jag har ett gammalt Bike-test med den TZR:en nånstans, den såldes inte i Sverige överhuvudtaget står det i den och ramen ska tydligen vara nästan identisk med TZ-ramen mått och utseendemässigt så det med motorfästen stämmer alldeles säkert.

Fast om man hade velat köra omkring med en sån puffra i en gathoj vetifanken....
Kul...min var den ända som såldes i sverige pga att den var utställningshoj för yamaha fram till -98 elr nått...

zpeppy skrev:
Kul...min var den ända som såldes i sverige pga att den var utställningshoj för yamaha fram till -98 elr nått...

Nog fanken såldes det fler "nya" TZR125? Eller du menar av just din årsmodell? 93:or (eller om det är 94:or)är iaf relativt vanliga.

*/ ?>
Back