Torkel
Tvåtakt, dubbelt så bra!
Jag med!Goodstuff skrev:Jag också.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag med!Goodstuff skrev:Jag också.

Verkstäderna skulle blomstra.Torkel skrev:Jag med!![]()
valmers skrev:Verkstäderna skulle blomstra.
Nyteknik skrev:Och enstaka bandagar och/eller ställa upp i Rookie 600 med.![]()

moto-gg skrev:Jag frågade Tommy Sköld vilken klass han skulle vilja köra nästa år?
Vet inte men jag vill vara b-förare när jag är 16 så jag kan köra med farsans 500a![]()

Låter som en grabb med välutvecklad smak.moto-gg skrev:Jag frågade Tommy Sköld vilken klass han skulle vilja köra nästa år?
Vet inte men jag vill vara b-förare när jag är 16 så jag kan köra med farsans 500a![]()
Nyteknik skrev:Låter som en grabb med välutvecklad smak.
Själv skulle jag inte tävla i någon annan klass än Rookie 600 om jag blev smått förmögen.
Teddy skrev:Bara 108 kilo? Jag provsatte två stycken Yamaha 500'or på MC-mässan i Stockholm vintern 2001, Max röda och Regis blå. De bara stod där, runtomkring stod en hel flock människor och bara glodde. Jag kollade om de var avspärrade med snören eller rör-ej-skyltar, men inte, de bara stod där, så jag tänkte; Va fan, åsså bröt jag mig loss från folkhavet och grenslade Max röda. Direkt bildades en kö av människor bredvid mig som väntade på att få provsitta. Det som slog mig var att den verkligen var the real shit, till skillnad från Sennas låtsas-McLaren som 1993 stod utställd i Sturegallerian och bara var en dummy. På 500'an hade de inte ens brytt sig om att koppla loss vajrarna till reglagen. Nu vet jag inte vilket system man använder, men om det är av konventionell typ betyder ett drag i gashandtaget att man är i direktkontakt med förgasarna och hissar trottlarna upp och ner. Nu hoppas jag verkligen att så inte var fallet eftersom det första varje okunnig mässbesökarsvensson gör är att dra gashandtaget i botten och släppa det. Pang! De förgasarna fick sig nog en omgång den dagen, detsamma gäller kopplingen. Jag som aldrig hade provsuttit en racer innan tyckte att 500'an var helt osannolikt liten, jag undrade om det verkligen kunde vara samma hoj som såg så normalstor ut på TV, men det var det.
Satan vad KING det vore.moto-gg skrev:Jag frågade Tommy Sköld vilken klass han skulle vilja köra nästa år?
Ska gå ganska bra att slänga i en RS motor i NSR:en också! Jag har sett bildbevis...oFFkeFF skrev:Dessutom passar det mesta från tz250'in rakt i, så det går att få sprutt i dem som fanken.

Det låter ytterst märkligt att man fick klåfingra på en 500 GP-racer. Jag såg Schwantz Suzuki på någon svensk mässa och den stod bakom lås och bom i en glasmonter. Femhundrorna var som du skriver the-real-shit. De gick inte att köra av vanliga dödliga eller smått kunniga journalister. Till och med Rossi säger "Å fack" när han beskriver hur det kändes när han kom från 500. Men fyrtaktarna beskrivs av de flesta som lättkörda, smidiga, kultiverade etc. Zzzzzz...Teddy skrev:Bara 108 kilo? Jag provsatte två stycken Yamaha 500'or på MC-mässan i Stockholm vintern 2001, Max röda och Regis blå. De bara stod där, runtomkring stod en hel flock människor och bara glodde. Jag kollade om de var avspärrade med snören eller rör-ej-skyltar, men inte, de bara stod där, så jag tänkte; Va fan, åsså bröt jag mig loss från folkhavet och grenslade Max röda. Direkt bildades en kö av människor bredvid mig som väntade på att få provsitta. Det som slog mig var att den verkligen var the real shit, till skillnad från Sennas låtsas-McLaren som 1993 stod utställd i Sturegallerian och bara var en dummy. På 500'an hade de inte ens brytt sig om att koppla loss vajrarna till reglagen. Nu vet jag inte vilket system man använder, men om det är av konventionell typ betyder ett drag i gashandtaget att man är i direktkontakt med förgasarna och hissar trottlarna upp och ner. Nu hoppas jag verkligen att så inte var fallet eftersom det första varje okunnig mässbesökarsvensson gör är att dra gashandtaget i botten och släppa det. Pang! De förgasarna fick sig nog en omgång den dagen, detsamma gäller kopplingen. Jag som aldrig hade provsuttit en racer innan tyckte att 500'an var helt osannolikt liten, jag undrade om det verkligen kunde vara samma hoj som såg så normalstor ut på TV, men det var det.
Nyteknik skrev:Det låter ytterst märkligt att man fick klåfingra på en 500 GP-racer. Jag såg Schwantz Suzuki på någon svensk mässa och den stod bakom lås och bom i en glasmonter. Femhundrorna var som du skriver the-real-shit. De gick inte att köra av vanliga dödliga eller smått kunniga journalister. Till och med Rossi säger "Å fack" när han beskriver hur det kändes när han kom från 500. Men fyrtaktarna beskrivs av de flesta som lättkörda, smidiga, kultiverade etc. Zzzzzz...
Nyteknik skrev:Det låter ytterst märkligt att man fick klåfingra på en 500 GP-racer. Jag såg Schwantz Suzuki på någon svensk mässa och den stod bakom lås och bom i en glasmonter. Femhundrorna var som du skriver the-real-shit. De gick inte att köra av vanliga dödliga eller smått kunniga journalister. Till och med Rossi säger "Å fack" när han beskriver hur det kändes när han kom från 500. Men fyrtaktarna beskrivs av de flesta som lättkörda, smidiga, kultiverade etc. Zzzzzz...
Nyteknik skrev:lättkörda, smidiga, kultiverade etc. Zzzzzz...
valmers skrev:Ja, det var bättre förr. Ju förr dess bättre. Halleluja.

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |