25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Tycker du det ligger något i det Pedrosa säger? Finns detta med i regelboken?
"... But what I can say from the last maneuver, I think when you have the inside, you can go as wide as you want, because the guy on the inside has the preference always ..."

Borde detta tagits med i bedömningen som en sort "förmildrande omständighet"?

Jag håller inte riktigt med DP. Det DP säger gäller säkert om det handlar om en "normal" race incident där föraren som har innerspår (eller i alla fall ligger före) driftar utåt av andra anledningar än att uppsåtligen preja en annan förare, men jag tycker att det är långsökt att försöka tillämpa detta på situationen som nu uppstod.

En annan sak som många har glömt är att mästerskapet är långt ifrån över. Visst, den bestraffning som delats ut till VR gör det riktigt svårt för honom att nå längst fram. Under normala omständigheter. Men Valencia GP är allt som oftast inte "normala omständigheter". Jag tror att jag har varit på snudd på varje Valencia GP och vad jag minns så har det handlat om fler race med fullt regn, delvis regn, kallt väder och annan skit jämfört med det antal race som faktiskt haft torra och bra förhållanden.

Allt kan hända i både hockey och racing och under sådana förhållanden kan ännu mer hända. Och i det här fallet är det ju faktiskt Lorenzo som har pressen på sig och måste prestera. Det är han som måste plocka fler poäng, för det är VR som leder mästerskapet. I alla fall fram tills målflaggan faller.

Såg att VR nu som tur är beslutat sig för att köra Valencia.. Såg att viaspratt fortfarande använder "spark" i sin formulering ang Sepang händelsen. Hela världen vet väl dags datum att VR inte sparka Marquez. Antingen sitter Viaspratt på en video som d omedelbart borde lämna ifrån sig eller så får en språkforskare vägleda dem och definiera det svenska verbet sparka!

Verkar börja gå rykten om att Lorenzo inte kommer köra för Yamaha 2016.

Men Du har ju inte fattat att vi brinner för racing. Det är i våra hjärtan. Det handlar om känslor när något sånt här händer. Sakfrågor och regler sätt lite ur spel när man är upprörd. De flesta av oss kan, eller förstår reglerna när de förklaras av andra, men lika faan så är man ( jag ) fortfarande upprörd på MM och lite besviken på VR ( min stora idol ).

Så det är ju inte så konstigt att det liknar någon skräpblaska. Men så djävla tråkigt det vore med ett forum som vore torrt och 100% sakligt. Då hade det räckt med ett ( 1 ) inlägg från Alatalo, sen kunde tråden stängas. :D

Jag förstår mycket väl :tummenupp

Syftade egentligen inte så mycket på diskussionerna här utan mer på källorna där ni hämtat matnyttig information som sedan förvrängts och tolkats. Information som redan förvrängts i första skedet av de som skrivit dem. Kvar blir inte mycket mer än en nivå som hör hemma i svensk damtidning. Något att ha i åtanke vid middagsbordet när er respektive vill berätta om senaste skvallret i kändisvärlden där ni suckar djupt och för tankarna till annat. Då kan ni kontra med Marquez, Rossi och Lorenzo och få samma mynt tillbaka.

Ah skit samma. Jag bara raljerar lite :)

Kan tycka att det är befriande att allt inte är så politiskt korrekt. Att allt inte bara är mediaträning som lägger ett filter över åsikter och handlingar. Lite som gamla goda tiden inom F1 och andra sporter. Annars slutar det bara med att folk tror att Tiger Woods är en svärmorsdröm bara för att mediabilden framställt honom som sådan och att han gjorde sitt bästa för att leva upp till den när banden rullade. Jag tror det är farligt att sätta personer på podiet likt det.

Det som hänt visar ju på att Rossi och Co är mänskliga. Varken mer eller mindre.

Det är ju löjligt. Det är inte fight på lika villkor om Rossi först skal komma förbi 24 andra motogp förare innan han kan komma upp till Lorenzo för att fightas om mästerskapet. Och minst en av dom andra 24, MM, kommer vara extra svår att komma förbi. Sjukt det här. Inte en fair situation, eller en fair fight.

Det är ju löjligt. Det är inte fight på lika villkor om Rossi först skal komma förbi 24 andra motogp förare innan han kan komma upp till Lorenzo för att fightas om mästerskapet. Och minst en av dom andra 24, MM, kommer vara extra svår att komma förbi. Sjukt det här. Inte en fair situation, eller en fair fight.

Får hoppas på regn.

Varsågoda att köra en hojlängd bakom en förare som gör precis tvärtom vad man förväntar sig och säg att det är gott om utrymme i vad nu lägsta normala hastighet är i den böjen? 70 ut på startrakan iaf.men det går väl fortare där va? En vass reagerar på en 10-del kanske, ska man bryta tänkt plan kanske det går en 10-del till för att ta nytt beslut och agera, Hur långt kommer man på en 10-dels sekund i 70? Enda anledningen att raceing fungerar är att alla gör som förväntat, shit happens och då blir det jobbigt eller ont, behövs inte extra utmaningar.

WORD!!! Ni som tycker att det är helt ok för en racerförare att helt random välja vilket spår han vill, bara för han är före, ni kan OMÖJLIGEN ha tävlat på den mest elementära nivå!!!! Racing ska ICKE ha folk som vinglar runt som de behagar, och har det icke heller; de kör i grön grupp/gathoj på bandagar!

Apropå skvaller...
Marquez tappar rätt mycket följare på Facebook.

WORD!!! Ni som tycker att det är helt ok för en racerförare att helt random välja vilket spår han vill, bara för han är före, ni kan OMÖJLIGEN ha tävlat på den mest elementära nivå!!!! Racing ska ICKE ha folk som vinglar runt som de behagar, och har det icke heller; de kör i grön grupp/gathoj på bandagar!

Och i den gruppen får man dessutom höra att man ska köra förutsägbart och inte vingla omkring väldigt många gånger på grund av olycksrisken.

Verkar börja gå rykten om att Lorenzo inte kommer köra för Yamaha 2016.

det hade varit det bästa, yamaha kan omöjligt vara nöjda med lorenzos agerande efter helgen, sätt skiten på abrahams produktionshonda där han hör hemma och låt honom föra tynande tillvaro längst bak ihop med bradl, Baz och hayden typ (inget ont om baz, bradl och hayden dock).

Jag anser att supersport 600 i Sverige har hyfsad nivå. Tycker du? Och när vi talades vid på sviestad sa DU att du inte ville ha den eller den föraren bakom dig som kommer som en torped och klotar. Är det tillit? Eller tänker du på en ännu högre nivå?

Inom varje klass finns det förare som inte riktigt är som andra. I Superstock 600 vågar jag ligga NÄRA (34,5 cm) de allra flesta. Dock är det ett par som kräver Rookie 600 distans (2 meter). På bandagar håller jag 6 meter till okända förare.

det hade varit det bästa, nu vet jag inte om du är seriös men yamaha kan omöjligt vara nöjda med lorenzos agerande efter helgen, sätt skiten på abrahams produktionshonda där han hör hemma och låt honom föra tynande tillvaro längst bak ihop med bradl, Baz och hayden typ (inget ont om baz, bradl och hayden dock).

Ja alltså, jag bara berättade att jag sett rykten om det. Jag är personligt jävligt långt bort från alla som möjligtvis skulle kunna veta något om saken. :crash

@ abethebabe, vad pratar du om? va ju rossi som fula sig? haaalååååå lixom

menar detta så klart... lixom vad e ditt problem med att döma ut folk så? som sagt e det fotbollsfasoner du gillar så gå å kolla på det istället. sådant fanatiskt beteende hör inte hemma inom motorsport.

yamaha kan omöjligt vara nöjda med lorenzos agerande efter helgen, sätt skiten på abrahams produktionshonda där han hör hemma och låt honom föra tynande tillvaro längst bak ihop med bradl, Baz och hayden typ

Last edited:

Italiensk källa för vad det är värt.

Google Translate:

It seems that the behavior of Jorge Lorenzo, after the race at Sepang, it has not been digested by Yamaha that would be thinking of drastic action. The Spaniard in fact sided with conviction by the Honda rider Marc Marquez and went in the race direction to ask, with ways quite vivid, that the penalty against Rossi, his teammate and his only rival for the title fight , was more severe than that established. His statements against Valentino (I have more respect for Rossi ...) and his attitude in general would not go down to Lin Jarvis, Yamaha manager director, who would have preferred a Lorenzo was not involved in this thorny issue. The comments of the Mallorcan would Jarvis annoyed to the point of questioning his presence in the box Yamaha for next year. This is what you whisper after the fateful Sunday Malay, which is really just a guess or do not know yet, but in two weeks there will be the appointment of Valencia and all, perhaps, will be clarified.

Fanns uttalanden från Rossis pappa i en länk under artikeln i fråga som jag också lät översätta med Google:

A talk about the incident on Sunday, the Sepang circuit, involving Valentino Rossi and Marc Marquez, who is father Graziano, however, more than with Marquez, is angry with those who manage the World Championship. Graziano said: "If you let another driver can implement a maneuver so blatant and violent disorder then it means that you are playing without rules and this in motorcycling can become very dangerous. The most serious mistakes were managers ". Rossi senior has also stressed that it is no coincidence that the nationality of Marquez and Dorna, coincide: "The organizers of the championship are Spanish, and they let Marquez continued to hinder Valentino as he did in Australia. I consider this a very serious . I am very, very bitter, if I was a pilot I would not feel protected after such a thing. The 'masters' of the sport are the Spaniards, they have allowed Marquez inseguisse his only goal, which is to not to win Valentino " . The championship is not yet completed and the final race will be held in two weeks in Valencia, where Rossi comes from the leader, but with only 7 points ahead of Lorenzo and forced to start from the last box on the grid. What will happen in Valencia? Graziano responded: "I guess that's already happened, no, nothing is ever finished until it is the last word."

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back