Nu är jag inte Mozz men jag förstår till skillnad från dig vad han menar och kan hjälpa dig med den kunskapen.
Tillit till andra förare är att när de tagit sitt spår, och nu menar jag Inte den tydliga där personen redan svängt, lagt ner, gått på gas och börjat accelerera utan När de tar spåret, alltså de initiala rörelsen exakt när den hander så kan man lita på att de visat sina kort och agera därefter.
Man Vet att de inte dippar en tiondel direkt efter de börjat gasa, man vet att de inte bryter upp och tar en annan linje utan istället justerar de sitt spår och påslag under acceleration så Ingen bakom eller bredvid råkar ut för att "det är en hoj ivägen!".
På en bandag agerar man efter vad framförvarande kan Tänkas hitta på och lämnar öppet för vad som helst, i ett race "Vet" man vad framförvarande gör och planerar sin körning efter det, Stoooor skillnad alltså.
Du behöver ligga en halvmeter bakom någon i hundra i maxnedlägg och vänta på hans påslag för att göra desamma för att riktigt förstå, det är Där det är viktigt att den som är framför gör vad han ska och inte helt plötsligt tvärtom. Det är tillit till motståndaren.
Att några är lite heta ibland och skrotar är en annan sak, har inget med tilliten till framförvarande att göra, det är bara kunskap av erfarenhet.