25 kw, 0-100km/h

• Thread starter Thread starter simonnr22
  • Start date Start date

simonnr22

Guest
vad gör en sporthoj som är strypt till 25kw 0-100km/h ungefär....??? :D

Jag TROR observera TROR att det går på ungefär 7.65 sekunder! Men bara om förhållandena är dom perfekta! Tex, nykritad asfalt, 96,3 % luftfuktighet och cirkus 58 grader F. Då kanske det går :)

vad kan du tänka dej att den toppar då? :P

Jag TROR observera TROR att det går på ungefär 7.65 sekunder! Men bara om förhållandena är dom perfekta! Tex, nykritad asfalt, 96,3 % luftfuktighet och cirkus 58 grader F. Då kanske det går :)

Hahah :D

Last edited:
Om man säger såhär: Jag fick stryk precis av en volvo 850turbo lite småtrimmad, kanske ca300hk.
Vi körde ~0-201m
gsx600f -96

Det beror på hur mycket vrid den har. V-twins som är strypa till 25 kW brukar accelerera mycket snabbare än rad-fyror på 25 kW därför att dem har mycket mer vrid.

hmm vad brukar då en vanlig sporthoj göra 0-100/0-200 om man är lite små risig på att köra?

hmm vad brukar då en vanlig sporthoj göra 0-100/0-200 om man är lite små risig på att köra?

Smårisig? 0-100 Säg 4-5 sek. Ska du komma under 3 som vissa hojar ska klara så får du nog vara jävligt vass.

0-200 tillräckligt fort men säg 11+...under 10 och jag tycker du är duktig.
Nu pratar jag om hojar med 150+ hk.

ok tack för alla svaren.. men vad tror ni dem toppar??

Beror ju på vad det är för aerodynamik. Hade en GS 500E (nakenhoj) som var strypt till 25kw. Kommer inte ihåg vad den gjorde strypt men ostrypt med ca 50 hk så gjorde den 195 på mätaren.

Säg 160+ med strypning kanske?

Last edited:
Smårisig? 0-100 Säg 4-5 sek. Ska du komma under 3 som vissa hojar ska klara så får du nog vara jävligt vass.

0-200 tillräckligt fort men säg 11+...under 10 och jag tycker du är duktig.
Nu pratar jag om hojar med 150+ hk.

Beror ju på vad det är för aerodynamik. Hade en GS 500E (nakenhoj) som var strypt till 25kw. Kommer inte ihåg vad den gjorde strypt men ostrypt med ca 50 hk så gjorde den 195 på mätaren.

Säg 160+ med strypning kanske?

jaaa okok :D tack

Min Honda CBX550 gjorde ca 140-150km/h när den var strypt till 25kw.

ok :)

Last edited:
FZRen jag har gör 170km/h med strypningen isatt.
0-100 vet jag ej, men kanske 5-6 sekunder. Luftmotståndet har ju ännu inte givit sig till känns vid den hastigheten.

FZRen jag har gör 170km/h med strypningen isatt.
0-100 vet jag ej, men kanske 5-6 sekunder. Luftmotståndet har ju ännu inte givit sig till känns vid den hastigheten.

Jag ströp min 1000cc då det var någon månad kvar till övergången för tung(2 år efter mellan) den toppade ca 140 vad jag minns men det kan ha varit mer också. Ostrypt gör den 250+. Draget var rätt lamt såhär i efterhand, men somturvar så hade jag bara provkört den en gång innan strypningen så jag trodde den gick bra trotts strypningen. ^^

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back