+25 Försäkring???

Ekman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
buse 1300R
Finns det något bolag som endast tar hänsyn till åldern o inte hur många år man haft A kort

Ekman skrev:
Finns det något bolag som endast tar hänsyn till åldern o inte hur många år man haft A kort

If räknar med hur länge du har haft B körkort, fast särskilt billiga är dom inte för det

Tolf

Folksam struntade i hur länge jag hade haft körkort, de gick enbart på ålder och vikt/effekt i cykeln, så det var inte direkt billigt.

Ekman skrev:

Kolla med bilsport&mc... har för mig att dom hade nåt sånt, men jag kan ha fel...

Accelerated skrev:
Kolla med bilsport&mc... har för mig att dom hade nåt sånt, men jag kan ha fel...

Bilsport & Mc har en gräns på 5 år = har du haft kortet i mer än 5 år har du fullbonus. :) Men vet faktiskt inte om de har någon lägre gräns :confused: + att om det e en klass 7 hoj (kåphoj!) :( du ska försäkra så e det nog inget bra alternativ...

//Tobbe *som betalar 6300:- hel/hel för en GSX 1400:a hos just Bilsport & Mc...* :rofl

JA det stämmer att bilsport o MC har en 25+ försäkring man ska ha haft kortet i 5 år.

Tolf

Nja, LF har tex minst 24 år fyllda och kortet i 5 år... då får du något bättre premie... (speciellt om du har en Yamaha... deras power insurance)

Edit: Skulle vara om du var tex 40 eller 50 år gammal.... då

*/ ?>
Back