+25 Försäkring???

Ekman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
buse 1300R
Finns det något bolag som endast tar hänsyn till åldern o inte hur många år man haft A kort

Ekman skrev:
Finns det något bolag som endast tar hänsyn till åldern o inte hur många år man haft A kort

If räknar med hur länge du har haft B körkort, fast särskilt billiga är dom inte för det

Tolf

Folksam struntade i hur länge jag hade haft körkort, de gick enbart på ålder och vikt/effekt i cykeln, så det var inte direkt billigt.

Ekman skrev:

Kolla med bilsport&mc... har för mig att dom hade nåt sånt, men jag kan ha fel...

Accelerated skrev:
Kolla med bilsport&mc... har för mig att dom hade nåt sånt, men jag kan ha fel...

Bilsport & Mc har en gräns på 5 år = har du haft kortet i mer än 5 år har du fullbonus. :) Men vet faktiskt inte om de har någon lägre gräns :confused: + att om det e en klass 7 hoj (kåphoj!) :( du ska försäkra så e det nog inget bra alternativ...

//Tobbe *som betalar 6300:- hel/hel för en GSX 1400:a hos just Bilsport & Mc...* :rofl

JA det stämmer att bilsport o MC har en 25+ försäkring man ska ha haft kortet i 5 år.

Tolf

Nja, LF har tex minst 24 år fyllda och kortet i 5 år... då får du något bättre premie... (speciellt om du har en Yamaha... deras power insurance)

Edit: Skulle vara om du var tex 40 eller 50 år gammal.... då

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...