mankan
Godis är gott!
Häpp!
Nu är det dags för ovan nämnda service, men jag har några frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Egentligen har jag redan passerat 2400 mil eftersom mätaren står på 2540 mil nu. Hur pass kritisk är denna service egentligen? Måste jag per omedelbums beställa tid på verkstaden, eller har jag några mil till att spela på? Jag kör till och från jobbet varje dag så länge det är körbart på vägarna och det blir ca: 40 mil i veckan.
Vad jag kan förstå så är det bla. ventilspelskontroll och ev. synkning av fuggarna som är de stora bitarna i det hela. Slitdelarna hade jag tänkt mig att byta själv för att hålla kostnaden nere (har fått prissuppgift på ~3000:- inkl. material av en verkstad, vilket låter lite saftigt i mina öron).
Hur brukar verkstäder resonera kring det här? Är det OK att göra en del själv och lämna det "svåra" till dem, eller vill de ha ett helhetsåtagande? Stämpeln i servicehäftet bryr jag mig inte så mycket om eftersom hojen ändå är såpass gammal.
Det kanske tom. finns någon kunning/hjälpsam person här på forumet som kan hjälpa mig med det jag inte fixar själv om jag frågar snällt och bjuder på en case bira?
Mvh/Mankan
Nu är det dags för ovan nämnda service, men jag har några frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Egentligen har jag redan passerat 2400 mil eftersom mätaren står på 2540 mil nu. Hur pass kritisk är denna service egentligen? Måste jag per omedelbums beställa tid på verkstaden, eller har jag några mil till att spela på? Jag kör till och från jobbet varje dag så länge det är körbart på vägarna och det blir ca: 40 mil i veckan.
Vad jag kan förstå så är det bla. ventilspelskontroll och ev. synkning av fuggarna som är de stora bitarna i det hela. Slitdelarna hade jag tänkt mig att byta själv för att hålla kostnaden nere (har fått prissuppgift på ~3000:- inkl. material av en verkstad, vilket låter lite saftigt i mina öron).
Hur brukar verkstäder resonera kring det här? Är det OK att göra en del själv och lämna det "svåra" till dem, eller vill de ha ett helhetsåtagande? Stämpeln i servicehäftet bryr jag mig inte så mycket om eftersom hojen ändå är såpass gammal.
Det kanske tom. finns någon kunning/hjälpsam person här på forumet som kan hjälpa mig med det jag inte fixar själv om jag frågar snällt och bjuder på en case bira?
Mvh/Mankan



