24 oktober öppnas en ny lekplats

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Södra länken öppnar den 24 oktober lär bli en ny lekplats för alla stockholmare som gillar att köra fort. Mellan Nynäsvägen och Årsta är tunneln spikrak, över 2 km lång, enkelriktad och 10 meter bred. Som extra krydda finns hastighetskameror monterade. Påfarten från Värmdöleden är inte helt olik The Corkscrew. En given succé!

Nyteknik skrev:
Södra länken öppnar den 24 oktober lär bli en ny lekplats för alla stockholmare som gillar att köra fort. Mellan Nynäsvägen och Årsta är tunneln spikrak, över 2 km lång, enkelriktad och 10 meter bred. Som extra krydda finns hastighetskameror monterade. Påfarten från Värmdöleden är inte helt olik The Corkscrew. En given succé!

Hastighets kamerorna monteras upp vid olycksdrabbade vägsträckor... :kocko va det inte så dom sa? :va :va

Perfekt! Aldrig längre än fem meter till nåt att slå ihjäl sig mot!

Blablabla... Jag syftar såklart på väggarna. De lär inte vara helt släta. Säkerligen är det utstickande betongklumpar var tionde meter eller så, för att bromsa upp kraschande bilar.

Mattias skrev:
Ja? Alltså aldrig längre än fem meter till nåt att slå ihjäl sig mot.

Men om du står vid ena kanten av vägen (i vägrenen) så har du maximalt 6.5m till anda vägkanten. Massor med marginal för oss som kör på tvären!!! :3freak

Fan, blir nästan lite irreterad på denna tråd.
Sluta uppmana om sån här livsfarliga jävla stunts på kommande högt trafikerade vägar!
Lattja på säkrare områden, jag vill varken att ni själva ska dö men framför allt inte att andra ska behöva komma ikläm! Plus att skulle jag behöva se nån av er smetade över tunnelväggarna kommer jag att kräkas hej vilt i min nya hjälm, vilket åxå är äckligt!

eller..............?

Spinky Spendrup skrev:
Men om du står vid ena kanten av vägen (i vägrenen) så har du maximalt 6.5m till anda vägkanten. Massor med marginal för oss som kör på tvären!!! :3freak
Och åt andra hållet har du hur mycket marginal?

slipper velandet igenom stan när man ska till flickvännen kanon bra för mig som inte hittar så bra..

Mattias skrev:
Och åt andra hållet har du hur mycket marginal?
Några fjun... Ville bara uppmärksamma dig på att du visst kunde ha mer än 5m till närmsta objekt att slå ihjäl sig på. Du skrev: "Aldrig mer än 5m till närmaste..."

Ok, nu lägger vi ned det här...

Svårförstådd var ordet. Om utrymmet man har att röra sig på är tio meter brett, så är det väl ändå aldrig mer än fem meter till närmaste vägg?

Mattias skrev:
Svårförstådd var ordet. Om utrymmet man har att röra sig på är tio meter brett, så är det väl ändå aldrig mer än fem meter till närmaste vägg?

10m?! Ops... Så går det när man inte läser första inlägget i tråden. :gnissla

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...