24 oktober öppnas en ny lekplats

Freakshow skrev:
Fan, blir nästan lite irreterad på denna tråd.
Sluta uppmana om sån här livsfarliga jävla stunts på kommande högt trafikerade vägar!
Lattja på säkrare områden, jag vill varken att ni själva ska dö men framför allt inte att andra ska behöva komma ikläm! Plus att skulle jag behöva se nån av er smetade över tunnelväggarna kommer jag att kräkas hej vilt i min nya hjälm, vilket åxå är äckligt!

eller..............?



Jag har verkligen inte uppmanat till några "livsfarliga jävla stuns" och risken att folk blir "smetade över tunnelväggarna" i Södra Länken är troligen betydligt mindre än att de blir det mot träden som kantar Bogesundvägen.
 
Tack för tipset!

Men är det säsong fortfarande då eller har snön börjat falla tro.... :tomten
 
Hmm, då är det bara att ställa hojen på släp och åka dit och träna i vinter då ;)
 
Strålande idé!! Får min hoj också plats på släpet?
 
Varför skulle det vara utskjutande hinder här och var för att fånga upp krashande bilar? Vad jag minns har ju tex söderledstunneln inte det, ingen annan tunnel heller. Om det inte är såna livsfarliga anordningar så blir det ju ett riktigt nöjesfält, bygget är ju 4.8km långt vad jag minns.
Fick höra av min far idag som läst att polisen ska ha ett eget kontor där, där de kan övervaka trafiken i tunneln, och snabbt stänga av tunneln om det skulle behövas(lekande motorcyklister?). Hoppas inte det stämmer...
 
-PLM- skrev:
Varför skulle det vara utskjutande hinder här och var för att fånga upp krashande bilar? Vad jag minns har ju tex söderledstunneln inte det, ingen annan tunnel heller. Om det inte är såna livsfarliga anordningar så blir det ju ett riktigt nöjesfält, bygget är ju 4.8km långt vad jag minns.
Fick höra av min far idag som läst att polisen ska ha ett eget kontor där, där de kan övervaka trafiken i tunneln, och snabbt stänga av tunneln om det skulle behövas(lekande motorcyklister?). Hoppas inte det stämmer...

Själv hoppas jag att det stämmer.

Att snabbt kunna stänga av tunneln om någon av oss kraschar är ju inte fel va??
 
amullo skrev:
Själv hoppas jag att det stämmer.

Att snabbt kunna stänga av tunneln om någon av oss kraschar är ju inte fel va??

Det var mer utfarten jag syftade på.
 
amullo skrev:
Själv hoppas jag att det stämmer.

Att snabbt kunna stänga av tunneln om någon av oss kraschar är ju inte fel va??

Antar att bommarna utanför dem är fjärstyrda för ändamålet.. antar att de sekunderna efter en olycka bara behöver trycka på en knapp för att stoppa trafiken... Smidigt system i såfall
 
Nyteknik skrev:
Jag har verkligen inte uppmanat till några "livsfarliga jävla stuns" och risken att folk blir "smetade över tunnelväggarna" i Södra Länken är troligen betydligt mindre än att de blir det mot träden som kantar Bogesundvägen.
Japp, det är sant!
Jag vill bara att alla ska ha skitkul på sina hojar..... men var försiktiga med sitt å andras liv........ å sura uppstötningar!
 
Jag tänkte bli först med att hjula genom hela bygget :)

bild3thumb.JPG
 
Freakshow skrev:
Påstår du att du hjular på den bilden???? hahahahaha........
Tack! Nu kan jag gå hem!
Inte jag, men du ser väl tydligt att bilden illustrerar nån som uiiilar :D

Eller har jag missat nåt :3freak
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top