24 Mb 299 kr/mån. Bra?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jepp, nu har de tydligen byggt om telestationen här och ikväll ringde det en snubbe från Glocalnet och erbjöd mig 24 Mb och "hemtele" för 299 kr/mån. Är det ett ok pris, eller skall jag kolla med andra också? Vad är hemtele för nåt?

Några åsikter om Glocalnet?

Har idag 512 kb (maxkapacitet hittills) och betalar dryga 400 kr/mån för det, så lite mer speed är välkommet.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Har de byggt om telestationen kan du ju alltid kolla de andra leverantörerna också, de brukar ta just 299kr för adsl 24mb. Telia brukar ta 349. Sen får man räkna på telefonin, om de menar vanlig hemtelefoni så brukar den kosta 100-125kr. Menar de bredbandstelefoni, vilket de mycket troligt menar, så tror jag många bjuder på abb på det just nu.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Har de byggt om telestationen kan du ju alltid kolla de andra leverantörerna också, de brukar ta just 299kr för adsl 24mb. Telia brukar ta 349. Sen får man räkna på telefonin, om de menar vanlig hemtelefoni så brukar den kosta 100-125kr. Menar de bredbandstelefoni, vilket de mycket troligt menar, så tror jag många bjuder på abb på det just nu.
Jo, hemtelefonin ingick i de 299 kr. Betyder det att jag slipper betala grundabonnemanget till telia/tele2 eller vilka jag nu har...

Bredbandstelefoni... Låter skumt. Några nackdelar med det?
 

MikkE

Guest
Det är väl inte många här som är speciellt nöjda med Glocalnet. Finns en tråd som dem... ska se om jag hittar.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jo, hemtelefonin ingick i de 299 kr. Betyder det att jag slipper betala grundabonnemanget till telia/tele2 eller vilka jag nu har...

Bredbandstelefoni... Låter skumt. Några nackdelar med det?

Bredbandstelefoni kan vara rätt känsligt, speciellt om man parar ihop det med 125kb eller 250kb uppkopplingar, men det är det ju inte tal om i det här fallet. Har du 24 mb så bör det inte bli några problem. Dock går ju förstås telefonen ner när internet går ner, vilket brukar kunna vara frustrerande för många.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Va ska man ha för bolag igentligen.

Just nu har jag tdc 28 men får bara ut 16.

Igentligen spelar det ingen roll om det är 24 eller 8 bara man får det man betalar för.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Va ska man ha för bolag igentligen.

Just nu har jag tdc 28 men får bara ut 16.

Igentligen spelar det ingen roll om det är 24 eller 8 bara man får det man betalar för.

Med Adsl kan det vara rätt svårt att få ut det man betalar för på högre hastigheter, kan bero på dina ledningar i kåken, utrustning på telestation, kvalite på kopparn i ledningen till ditt hus, hur mycket folk som surfar vid olika tillfällen. Men du kan ju alltid prova att gå ner till 8mb och se hur mycket du får ut. 10-15 % brukar man få räkna bort på modemets kommunikation i fart.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nej nej nej

inte glocalnet, fullständiga idioter när det krånglar..
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Ett tips till samtliga i denna tråden är att undersöka om ni har möjligtheten att få Ownits bredband (gäller enbart de som bor i HSB). Jag har 100mbit för ynka 150 kr i månaden. Absolut billigast i hela Sverige! Annars pma mig!:hoppskrat
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Glocalnet har väl inte direkt den bästa kundservicen i Sverige. Men funkar det så är det ok :)

219kr/mån för 100/10 här i våran brf :)
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Hör om du kan få Ownit eller Bredbandsbolaget. Haka inte bara upp dig på nertankningshastigheten, titta även vad du kan få utåt.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top