24+ hos LF = Guld!

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Ringde runt idag och kollade försäkringar. Fick en offert av LF på 3800/ halv/Helår. Jag har haft mitt kort sen i juni-04 och bor mitt i centrala Helsingborg. Hon sa att det berodde på att jag var född 81 (blir således 24) och det var den bidragande orsaken =)

Hojen är en gixxer-600, 97:a.

Kuggen var att det inte gick att ställa av men det kan jag leva med.

Är ni född -81 eller tidigare så slå en signal till LF!

Yeheeaaaa!
tack för tipset
Brukar inte kolla med LF eftersom dom ville ha 30 000 första gången jag kollade dom.

[- sNaIjK -] skrev:
Ringde runt idag och kollade försäkringar. Fick en offert av LF på 3800/ halv/Helår. Jag har haft mitt kort sen i juni-04 och bor mitt i centrala Helsingborg. Hon sa att det berodde på att jag var född 81 (blir således 24) och det var den bidragande orsaken =)

Är det 24+ försäkringen har du nog haft tur...

"24+
Specialanpassad för dig som är minst 24 år och haft A-körkort i minst 5 år. "

Kollade med LF för några dagar sen, de ville ha 1030kr i månaden för bara trafik på hojen :kocko

dessutom har jag redan bilen o hemmet där, sjuka priser!

24år, 25 till maj.
Hoj: SP1 01
körkort sen: 97-lätt , 99-tung.

Gällde tydligen inte mig (26) när jag kollade förra månaden :va
O till o med kort sen -95!!

PS. ring o kolla igen. Man brukar ju få olika varje gång typ :kocko

Du har ju itne fyllt 24år än, hur kan du då få den försäkringen, samt att man som ovan skrivet ska haft kortet i 5år....

Men visserligen fick jag teckna en Power Incurace försäkring där förra året, som har samma kvar....dock blev T-H billigare till slut! =)

Är född -81 haft kortet sen i aug -04.. Kollade på en cbr 900 rr -97.. Först kunde jag bara få trafik för att jag inte va "bonuskund" = 2 tidigare försäkringar hos dom. Sen upptäckte tanten en personförsäkring + hemförsäkring så hon kunde kolla vad halvförsäkring skulle kosta.. 30000:- halv/helår.. If & folksam vill ha ca 17000:- :4skrika

Men grattis till dig! Hoppas bara du bad om en skriftlig offert!!

Jag har haft kort sedan -97, kollade helförsäkringar förra året....

Länsförsäkringar ville ha 85.203:- helförs/helår...

De var det dyraste bolaget av alla (av de som överhuvudtaget ville försäkra min hoj).....

campar skrev:
Du har ju itne fyllt 24år än, hur kan du då få den försäkringen, samt att man som ovan skrivet ska haft kortet i 5år....

Men visserligen fick jag teckna en Power Incurace försäkring där förra året, som har samma kvar....dock blev T-H billigare till slut! =)

Helt sjukt, hon sa att försäkringen var helt ny och jag bad henne dubellkolla. Hon sa " jag du har haft körkort för bil i fem och mc ett år men det är denna premien jag får fram så jag lägger in offerten på dig"
Skall fixa den formellt nu så jag får den på papper. Hoppas det håller =)

[- sNaIjK -] skrev:
Helt sjukt, hon sa att försäkringen var helt ny och jag bad henne dubellkolla. Hon sa " jag du har haft körkort för bil i fem och mc ett år men det är denna premien jag får fram så jag lägger in offerten på dig"

Hmm
kanske man skall kolla upp e 30år o haft bilkort 11år och hoj 1
skall bane mig kolla vad de tar för en gsx-r750 från 97
med det priset kan man ju faktiskt ta en helförsäkring

[- sNaIjK -] skrev:

Har du otur så kommer dom på det, o chockhöjer din premie med 1000% den 1 April :rolleyes:

[- sNaIjK -] skrev:

Verkar ha stor betydelse vilken 600a det gäller också! (hos LF). När jag kollade försäkring på Suzuki GSX600R 97-98 fick jag ett pris på 6500:-/hel/hel.. Men hos samma bolag på samma kontor (sundsvall) ville dom ha 12500:-/hel/hel för Thundercaten, som införskaffades. Jag inbillar mig att Suzukin och Yamahan är likvärdiga, kanske att Suzukin är "sportigare".

Det slutade iaf att jag hittade en försäkring på ca 3500:-/hel/hel av-påställning. (4800:- om den är påställd åretrunt)
:tungan

Fick offert av LF på min CBR900RR -96:a

2441:-/år, Trafikförsäkring
7160:-/år, Halvförsäkring
11246:-/år, Helförsäkrad

27år, tog tung A-kort -99

Tyckte inte det var så farligt! :tummenupp :tummenupp

Då har dom något emot mig tror jag

Har ringt på en hel del hojar och dom har alltid varit dyrast. Värst var en R1-02. 106000:- hel/hel :rolleyes:
Jag tackade nej :hihi

Är 27, kort sen 2003 och premiumkund hos dom. Kanske ska byta om dom inte ger mig bättre premier

morlock skrev:
Verkar ha stor betydelse vilken 600a det gäller också! (hos LF). När jag kollade försäkring på Suzuki GSX600R 97-98 fick jag ett pris på 6500:-/hel/hel.. Men hos samma bolag på samma kontor (sundsvall) ville dom ha 12500:-/hel/hel för Thundercaten, som införskaffades. Jag inbillar mig att Suzukin och Yamahan är likvärdiga, kanske att Suzukin är "sportigare".

Det slutade iaf att jag hittade en försäkring på ca 3500:-/hel/hel av-påställning. (4800:- om den är påställd åretrunt)
:tungan

Hehe, verkar som det är ett Lotto och det gäller att ha tur :tummenupp

fick en schysst offert från TH när jag ringde dom i torsdags (dryga 7500 för halvförsäkring), sen idag dimper den tryckta offerten ned i brevlådan. där står det i svart på vitt: Årspremie Delkasko; 852kr

jag undrar vad som nu hänt, har dom gjort en fetblunder eller?

för isf har jag ju vunnit högsta pris i försäkringslotteriet :D :tummenupp

Hmmm.... Jag betalde 6269:- halv/helår... Å det går ut den 30/4-05 så jag får vänta tills dess innan jag kan täkna nytt. Så det é bara å vänta å se vad som händer. Å så då har jag ju blivit 24 :)

Snart dags å ta fram skönheten, när det blir klar vill säga!

Hoppas på ett bra år!! :yoparty

xfader skrev:
fick en schysst offert från TH när jag ringde dom i torsdags (dryga 7500 för halvförsäkring), sen idag dimper den tryckta offerten ned i brevlådan. där står det i svart på vitt: Årspremie Delkasko; 852kr

jag undrar vad som nu hänt, har dom gjort en fetblunder eller?

för isf har jag ju vunnit högsta pris i försäkringslotteriet :D :tummenupp

Gixxerhojarna har tur på försäkringslotteriet :D

Frågan är vad som händer vid olycka? Är det någon som har erfarenhet av det med en "för" billig försäkring?? Tex fått 24+ utan haft kort i 5 år eller liknande.

skulle vara väldigt intressant! Finns många påståenden där folk säger att man inte får ett skvatt osv osv...sanning eller bara avundsjuka?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park