24+ hos LF = Guld!

fick mitt svar från lf igår:

"Hej!

Helförsäkring kan vi ej erbjuda dig, då premieklassningen är för hög. Vi kan
endast teckna trafik. Premien är då 8.577:-kr
Per år.Vänligen
Länsförsäkringar Kristianstad"

Jag har haft a kort sen 98 och är 26 i år och bor i kristianstad. Hojen var en zx-6r 05:a.

brinckis skrev:
fick mitt svar från lf igår:

"Hej!

Helförsäkring kan vi ej erbjuda dig, då premieklassningen är för hög. Vi kan
endast teckna trafik. Premien är då 8.577:-kr
Per år.Vänligen
Länsförsäkringar Kristianstad"

Jag har haft a kort sen 98 och är 26 i år och bor i kristianstad. Hojen var en zx-6r 05:a.

Kan ej erbjuda helförsäkring? Va fan, dom kan ju i.a.f säga priset!

[- sNaIjK -] skrev:
kan man tycka .. men det kanske var lika bra att inte veta det.

fick även svar från tennant igår:

"Hejsan!

Denna modellen är tyvärr specialklassad hos oss vilket innebär att den skulle kosta hela 50 000kr per år att försäkra.
Detta beror på att denna modell är skadedrabbad hos oss.

MVH
Tennant."

härligt med försäkringar. :banana

[- sNaIjK -] skrev:
Hehe, okej. That´s life. Men om man tecknar en trafik, kan man fixa så att man får en garageförsäkring då också eller det måste gå som halv i.s.f?

Fick försäkringen på papper idag :D 3658:- = som hittat :) Där är dock en grej, jag har ingen vagnskadeförsäkring (p.g.a att jag inte haft kortet i 5 år). Hojen är ju inte värd så mycket ändån så det kvittar :tummenupp

Last edited:
Fick liknande förslag förra sesongen. Kör dock bara 6 månader/sesong vilket resulterade i att en "standardförsäkring" kostade mig 400:-/mån vilket gjorde sesongssumman ca 1300:- billigare för min del. Givetvis en go frihet att bränna när lust o väder faller in oavsett tid på året... :tummenupp / Thomb

Då ligger jag bra till med mina 2300:- hel/helår på en cbr 900rr.
Ska nog sluta klaga....

[- sNaIjK -] skrev:
Varför ska dom säga priset på något dom ändå inte kan erbjuda.
"En helförsäkring kostar 1800:-/år, men vi kan tyvärr inte teckna den på din MC." :7peta

[- sNaIjK -] skrev:
Klaga? Det måste vara ironi, hade jag fått en helförsäkring under 10.000 på min hoj hade jag varit överklycklig :)
Ja de är sjuka premier cbr,en har 25 kw som ursprungseffekt därför e den
billig. Men R1,an 04 får jag betala 13 000:- för med 17 skadefria år,
utanför stan och inlåst alltid när jag inte kör med den, får inte låna ut hojan
får för fan kappt köra när det är mörkt om försäkringen ska gälla.

Vill väl inte direkt säga att 24+ hos LF är GULD, men för mig så var det det minst dyra bolaget i år! Har haft både TH och Folksam tidigare, dock så höjer de premien sjukt mycket varje år :mad:

Trygg Hansa:ca 24-25000 hel/helår, men eftersom man har garageförsäkring under vintern så blir det ju inte riktigt de siffrorna i slutänden. Men när de sa att under sommarmånaderna så kostar det 3028krper månad så tackade jag för mig.

Folksamsom jag hade förra året ville i år ha mellan 2100-2200kr/månad de månader hojen är påställd. Plockar på som sagt om man vill åka hoj :gnissla

Ringde till LF som förra året skulle ha 13750 för 24+försäkringen, i år ville de ha ca 11900kr. Dock så är ju hojen helförsäkrad året runt. :tummenupp

För Er som har IF och tycker att de är prisvärda, jag ringde dem förra året, men eftersom jag tidigare har "lånat"ut mitt kk 2 månader så bedömde de mig som ny körkortstagare igen :fatta! , trodde tjejen i kundtjänst läste upp Bill Gates förmögenhet eller nåt när jag fick reda på premien :död

Att det kostar PENGAR och för många sjukt MYCKET PENGAR är det inget tvivel om när det är dags att försäkra " älsklingen ". Ändå tur att man har kommit upp i åren och inte bor i storstan som en del av Er andra gör......

/ Gixxer 1

Tänk på att lyckas ni få till någon 24+ helförsäkring fast än ni inte är mer än 24, så kommer ni stå med byxorna vid knäna och försäkringsbolaget är den som står bakom med ett leende den dagen det händer något. :3freak

Det heter LÄNSförsäkringar d.v.s att de har olika premier i de olika länen å där med kan man inte generalisera över hela Sverige..
Jag har ett litet fb i Skåne som innan bara hade djur, betalar 2000 halv/helår för min Ninja, 27 år

bivven skrev:
Kollade med LF för några dagar sen, de ville ha 1030kr i månaden för bara trafik på hojen :kocko

dessutom har jag redan bilen o hemmet där, sjuka priser!

24år, 25 till maj.
Hoj: SP1 01
körkort sen: 97-lätt , 99-tung.

WestW skrev:
Tänk på att lyckas ni få till någon 24+ helförsäkring fast än ni inte är mer än 24, så kommer ni stå med byxorna vid knäna och försäkringsbolaget är den som står bakom med ett leende den dagen det händer något. :3freak

Menar du att man måste vara äldre än 24? Jag är född-81 och har en 24+ HALVförsäkring.

[- sNaIjK -] skrev:
Menar du att man måste vara äldre än 24? Jag är född-81 och har en 24+ HALVförsäkring.
Läste i mitt villkorshäfte från LF, där står det - FRÅN 24 ÅR! så är du bara det så är det lugnt, annars hade du ju inte fått försäkra heller antar jag.

Gixxer 1 skrev:
Läste i mitt villkorshäfte från LF, där står det - FRÅN 24 ÅR! så är du bara det så är det lugnt, annars hade du ju inte fått försäkra heller antar jag.

Precis, dom knappar ju bara in personnummer och regnummer i datorn sen komma väl försäkring upp vad jag förstått det som.

Har en polare som jobbar på folksam som försäkringssäljare. En dag så ringde de en kille på 20 år till han som ville teckna en mc försäkring. Jag kommer inte ihåg vad det var för hoj men jag har för mig att de var en R1:a. Polarn knapprade lite på datorn och fick fram att försäkringen skulle kosta ...håll i er nu ...389.000kr/mån.... Nu snackar vi :kocko ...Tror polarn blev lika förvånad som killen. :fakta

Jag kollar alla bolag varje år och byter om jag hittar nåt billigare, betalar nu 5800kr ansvar/ år med evt 1500 kr extra for halv forsakring...det tycker jag inte håller, ska kolla på nytt nar sommaren ar har. Jag tycker at under 5000 for en halvforsakring helår ar nog jag ar 36år gammal har bil hus och och mc jag har alldrig anmalt en skada i mitt liv...kasko har jag inte råd med, men på den annan sida kjør jag møjligvis lite lugnare då...

någon som vet hur det ligger till om man inte har a kort och är över 24 och ska försäkra en R6 00? :confused:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park