WEST
Gudomlig sporthojare
Vadå, finns det inga rosa däck?!!![]()
strunta i de rosa, ta de svarta Metzler M3 eller Michelin pilot power, de är bra för både gata/bana
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vadå, finns det inga rosa däck?!!![]()
det verkar som "småkillarna" inte kan svara på en seriös fråga utan att få ståfräs

FYYYYYYYYYYYYYY!!! Sådär säger man inte inför en dam![]()

Däck idag är förbannat bra![]()
Hört talas om ordspråket "tjänster och gentjänster"? Gillar inte att utnyttja folk, och d e f i n i t i v t inte att själv bli utnyttjad. Öppnar hellre plånboken så blir man av med problemet![]()
Det va vänligt av dig! Dock lär jag nog vända mig till en däckverkstad, har sedan barnsben lärt mig att man inte ska ta godis från främmande människor![]()
Hört talas om ordspråket "tjänster och gentjänster"? Gillar inte att utnyttja folk, och d e f i n i t i v t inte att själv bli utnyttjad. Öppnar hellre plånboken så blir man av med problemet![]()
1. Michelin pilot power c2 - hårda i mitten, mjuka på sidorna och bästa våtgreppet enligt både Bike och Motorrad.
2. Dunlop Roadsmart - som Michelin men något sämre i vått..
Jag har kört skurna slicks i några år. Funkar skitbra på gata, så länge det är torrt. Suger hästballe i regn. har sladdat och kanat flera ggr både fram och bak när jag kört i väta..
Numera sitter det Michelin på "gatsläden". Bandäck på bana - gatdäck på gatan!
/J
Hela syftet med den här diskussionen är inte enbart att köpa nya däck och sen va nöjd...vill ju bredda mina kunskaper och fördjupa mig inom ett område som jag fullkomligt älskar![]()

Det va vänligt av dig! Dock lär jag nog vända mig till en däckverkstad, har sedan barnsben lärt mig att man inte ska ta godis från främmande människor![]()
Är väl Michelin Pilot Road 2CT som fått bästa betyg enligt Bike och Motorrad?
Anyway, de kör jag och är helnöjd. Skall tydligen ha bra livslängd också vilket är trevligt så man slipper byta däck flera ggr per säsong.
Vadå, finns det inga rosa däck?!!![]()
Det va vänligt av dig! Dock lär jag nog vända mig till en däckverkstad, har sedan barnsben lärt mig att man inte ska ta godis från främmande människor![]()
Det finns bara en gyllene jävla regel vad gäller däck. Spara inte på kostnaderna! Det blir bara dyrare i längden. Sen är det upp till tycke och smak vilket mönster man vill ha.
Eller syftar du på att det är bättre att byta innan det börjar röra sig till den olagliga gränsen? isåfall hänger jag med annars inte.|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |