-

Däck idag är förbannat bra:)

eh, tro inte för mycket om däck nu, finns däck som man åker av med fortare än kvickt, du har nog bara träffat "rätt" så testar du ett nytt märke/modell så var lite försiktigt innan du drar på, ifall du inte fått rekommendationer av någon.

Det finns bara en gyllene jävla regel vad gäller däck. Spara inte på kostnaderna! Det blir bara dyrare i längden. Sen är det upp till tycke och smak vilket mönster man vill ha.

Det va vänligt av dig! Dock lär jag nog vända mig till en däckverkstad, har sedan barnsben lärt mig att man inte ska ta godis från främmande människor:tungan

HAHA, fan vad bra skrivit. Måste jag visa för sambon.

Vill du ta ett steg i att lära dig hojjen så plocka bort hela hjulet både fram och bak, släng det i bilen, välj vilka däck du ska ha hos verkstaden och de fixar det åt dig lätt och billigt. max 200kr för bytet.

Inte Mogwai som skriver

Last edited:
1. Michelin pilot road c2 - hårda i mitten, mjuka på sidorna och bästa våtgreppet enligt både Bike och Motorrad.
2. Dunlop Roadsmart - som Michelin men något sämre i vått..

Jag har kört skurna slicks i några år. Funkar skitbra på gata, så länge det är torrt. Suger hästballe i regn. har sladdat och kanat flera ggr både fram och bak när jag kört i väta..

Numera sitter det Michelin på "gatsläden". Bandäck på bana - gatdäck på gatan!

/J

Last edited:
1. Michelin pilot power c2 - hårda i mitten, mjuka på sidorna och bästa våtgreppet enligt både Bike och Motorrad.
2. Dunlop Roadsmart - som Michelin men något sämre i vått..

Jag har kört skurna slicks i några år. Funkar skitbra på gata, så länge det är torrt. Suger hästballe i regn. har sladdat och kanat flera ggr både fram och bak när jag kört i väta..

Numera sitter det Michelin på "gatsläden". Bandäck på bana - gatdäck på gatan!

/J

Är väl Michelin Pilot Road 2CT som fått bästa betyg enligt Bike och Motorrad?
Anyway, de kör jag och är helnöjd. Skall tydligen ha bra livslängd också vilket är trevligt så man slipper byta däck flera ggr per säsong.

Är väl Michelin Pilot Road 2CT som fått bästa betyg enligt Bike och Motorrad?
Anyway, de kör jag och är helnöjd. Skall tydligen ha bra livslängd också vilket är trevligt så man slipper byta däck flera ggr per säsong.

Ja jag skrev fel och har ändrat... kommer inte ihåg alla namn! =)

Tack för påpekandet

/Jörgen

Det finns bara en gyllene jävla regel vad gäller däck. Spara inte på kostnaderna! Det blir bara dyrare i längden. Sen är det upp till tycke och smak vilket mönster man vill ha.

Så bara för att man betalar 5000 för ett däck så är det det absolut bästa bara för priset?? va?? :va Eller syftar du på att det är bättre att byta innan det börjar röra sig till den olagliga gränsen? isåfall hänger jag med annars inte.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT