Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Svårt att säga tycker det ser ut som han missar kurvan och sen slår sönder fälgen men kan ha haft pyspynka också.Hade MM93 punktering innan han missade linjen och slog i kanten?
4 Aprilia och 1 KTM i top 5. Ogura's uppkörning till 5:a grejade det.
Marc måste kört på någon "Kurbs". Gissar jag.
Bezzechi och Acosta är väl Alien snart ?
Svårt att säga tycker det ser ut som han missar kurvan och sen slår sönder fälgen men kan ha haft pyspynka också.
Man sitter och känner sig rätt nöjd med att ha Simply the Bezhoodien på sig.
Igår var första gången sen 22 eller något sådant som en Ducati inte leder MotoGP.
Pedro är den första KTMförare som nånsin leder MotoGP
Bra jobbat av Marc att han inte gick omkull med tomt bakdäck !Ja, det såg ut som att Marc hade ganska kraftiga vibrationer i inbromsningen inför kurvan där han gick av, så gissar att däcket var tomt redan då, och sen med visst nerlägg över kurbsen i 170 km/h? Samtidigt, såg ut som att han kört på en tegelsten typ men gissar att en MotoGP-fälg är precis så tunn den kan vara så även små smällar får stora konsekvenser.
Bra jobbat av Marc att han inte gick omkull med tomt bakdäck !Ja, det såg ut som att Marc hade ganska kraftiga vibrationer i inbromsningen inför kurvan där han gick av, så gissar att däcket var tomt redan då, och sen med visst nerlägg över kurbsen i 170 km/h? Samtidigt, såg ut som att han kört på en tegelsten typ men gissar att en MotoGP-fälg är precis så tunn den kan vara så även små smällar får stora konsekvenser.
Jag som närmast dyrkar De Tre Stämgafflarna tycker det ska bli svinintressant att följa utvecklingen. Det är förståeligt att 25-åriga ungtuppar tycker allt är röv nu men minns man nör Ducati abonnerade på sistaplatserna förutom Stoner eller Aprilia var sjukt snabba jordfräsar samt Hondas kräftgång så ska det bli skoj att följa hur Yamaha förhoppningsvis får till något som blir bra över tid.Bez körde med insidan idag vilket ger bra lön för mödan. Lyfter på hatten och gratulerar samtliga på podiet, Acosta fightade sig fram och Raul behöver kanske lite mer erfarenheter av att inte förstöra bakdäcket i podiumfighter.
Nu var detta första tävlingen i säsongen och hackordningen mellan fabrikaten brukar väl klarna lite senare under säsongen, när cirkusen landar i Europa. Men på denna bana har Aprilia tagit ett kliv fram i f t Ducati, så mycket vet vi i alla fall.
KTM är i mina ögon ett frågetecken. Har de valt vägen att utveckla hojen kring Acosta och på bekostnad av övriga förares önskemål är det en farlig väl, jag minns Hondas val i MM93:s tidiga karriär… Jag vill minnas att jag läst eller hört att Acosta har lite speciella preferenser på sin setup, är det någon som sett något liknande eller har jag drömt? Han kan i alla fall bromsa!
Så innan i alla fall jag kan bedöma om maskinen blivit bättre behöver vi nog se några fler KTM-förare prestera.
Nåja - snyggt race om platserna bakom Bez med många och fina omkörningar. Blir en spännande säsong även detta![]()
Fan läste fel, jag trodde du menade att Guevara orsakat bägge rödflaggorna2an i Moto2 står för 2 röda flaggor? Hann någon se 1a kraschen? Den andra såg ju ut att gå bra iallafall.
Kolla on-board med Marc. Det finns inte en rörelse i hojen eller Marc vid kurva 4, och han har knappt ens axeln över curbsen där.Marc körde över misano curbs vid T4, och stukade fälgen, och därmed fick punktering. Misano Curbs vid T4 är inte snälla, har själv förstört en framfälg på YZF-R1 där. Finns en video med kameran på Marc's där man ser detta klart.
Blev också publikrekord denna gång (igen).
View attachment 526150
Marc körde över misano curbs vid T4, och stukade fälgen, och därmed fick punktering. Misano Curbs vid T4 är inte snälla, har själv förstört en framfälg på YZF-R1 där. Finns en video med kameran på Marc's där man ser detta klart.
Blev också publikrekord denna gång (igen).
View attachment 526150
Om alla gör så så duger det åtminstone som relativ jämförelseDet där med publiksiffror är ju så tveksamt. Såvitt jag vet så räknar de antalet besökare alla tre dagar, och summerar dem, även om det till 99% sannolikhet är samma personer som går tre dagar i rad. Så siffran i sig ska man nog inte hänga upp sig på, även om det är kul med publikrekord såklart.
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |