2026 Grand Prix of Hungary

The Leopard Moto3 team has had both appeals against a six-race disqualification for Adrian Fernandez rejected by the FIM MotoGP stewards, following a hearing on Friday.
The Leopard Honda team was found to have tampered with the seals on two engines across the first six races of the season.
This was discovered after a routine engine seizure by Honda at the French Grand Prix, following the end of that unit’s lifespan.

The Leopard Moto3 team has had both appeals against a six-race disqualification for Adrian Fernandez rejected by the FIM MotoGP stewards, following a hearing on Friday.
The Leopard Honda team was found to have tampered with the seals on two engines across the first six races of the season.
This was discovered after a routine engine seizure by Honda at the French Grand Prix, following the end of that unit’s lifespan.
Då kommer frågorna:
Har Leopard Moto3 team fuskat avsiktligt, öppnat och sett över motorn ?
Har Leopard Moto3 team oavsiktligt skadat förseglingarna ?
Har Leopard Moto3 team utsatts för ett sabotage ?
Hur mycket är en MotoGP titel värd ? en Moto2 titel värd ? Moto3 titel värd ?
Bara för att uppskatta vilka pengar som skulle kunna satsas på sabotage.
Ska det snarare jämföras med matchfixing i Fotboll för ta hem storkovan från spelbolagen ?

Då kommer frågorna:
Har Leopard Moto3 team fuskat avsiktligt, öppnat och sett över motorn ?
Har Leopard Moto3 team oavsiktligt skadat förseglingarna ?
Har Leopard Moto3 team utsatts för ett sabotage ?
Hur mycket är en MotoGP titel värd ? en Moto2 titel värd ? Moto3 titel värd ?
Bara för att uppskatta vilka pengar som skulle kunna satsas på sabotage.
Ska det snarare jämföras med matchfixing i Fotboll för ta hem storkovan från spelbolagen ?

Som jag skrev när nån skrev att Pini skulle köra för Leopard, synd att han signade för ett sånt jävla skitteam.

Jag tvivlar allvarligt på att nån saboterat plomberingarn särskilt med tanke på att de "inte" är en direkt utmanare till titeln. Då finns det andra team att sabotera för.

Men kan vara så enkelt att de skadat plomberingarn när det mekat men då ska man meddela det.

Såklart ska det fuskas även i denna sport...

MotoGp pallen då? :va
Here it is:
J Martin
Diggia
Raul F :gnissla

:fakta

Cal Crutchlow semi-skadad i en axel...
"Cal Crutchlow admits his injured shoulder is “killing me” after he elected to push for a time attack on Friday at the MotoGP Hungarian Grand Prix."
https://www.crash.net/motogp/news/1...gp-practice?__vfz=medium=standalone_top_pages :brynad

Som jag skrev när nån skrev att Pini skulle köra för Leopard, synd att han signade för ett sånt jävla skitteam.
Jag tvivlar allvarligt på att nån saboterat plomberingarn särskilt med tanke på att de "inte" är en direkt utmanare till titeln. Då finns det andra team att sabotera för.
Men kan vara så enkelt att de skadat plomberingarn när det mekat men då ska man meddela det.
Jag förstår ditt resonmang. Men med tanke på att matchfixning i fotboll kan röra nått så (för mig löjligt ) som att bottenlag i bottenliga ska slå annat lag med 4 mål allt för en rejäl vinst host ett spelbolag (man mutar målvakten i förlorande laget) så kan jag tänka mig att ett spel på att Pini skulle bli 1:a eller2:a eller 3:a i ett Race kanske gett pengar hos nått spelbolag. För någon mekaniker. Eller för någon som betalat en mekaniker. Jag är väl kroniskt misstänksam .......

Såklart ska det fuskas även i denna sport...

MotoGp pallen då? :va
Here it is:
J Martin
Diggia
Raul F :gnissla

:fakta

Cal Crutchlow semi-skadad i en axel...
"Cal Crutchlow admits his injured shoulder is “killing me” after he elected to push for a time attack on Friday at the MotoGP Hungarian Grand Prix."
https://www.crash.net/motogp/news/1097087/1/i-dont-know-why-i-pushed-cal-crutchlows-shoulder-difficult-motogp-practice?__vfz=medium=standalone_top_pages :brynad
Underbart läsa om Calle Crycka på crashnet.
Jag kan tänka mig Calle är en glädjespridare i depån med sin humor ! :)
Förstår Honda väljer Calle som standin för Zarco :)
Nu gäller det bara för Calle tat lugnt och inte börja pressa för det är roligt ! :)

Last edited:
Sprint!
Marc
Acosta
Bez

Ser fram emot ett tight race där det nog kommer användas en del armbågar när man byter färg på hojarna...🫣

Jag förstår ditt resonmang. Men med tanke på att matchfixning i fotboll kan röra nått så (för mig löjligt ) som att bottenlag i bottenliga ska slå annat lag med 4 mål allt för en rejäl vinst host ett spelbolag (man mutar målvakten i förlorande laget) så kan jag tänka mig att ett spel på att Pini skulle bli 1:a eller2:a eller 3:a i ett Race kanske gett pengar hos nått spelbolag. För någon mekaniker. Eller för någon som betalat en mekaniker. Jag är väl kroniskt misstänksam .......
Från en annan artikel om samma sak:
"On the morning of Wednesday, 3 June 2026, Engine #811 was opened by the engine manufacturer for inspection under the supervision of the Technical Director.

"During this procedure, the engine manufacturer identified various anomalies indicating that Engine #811 had been adjusted and therefore opened.

Låter ju som att dom hittat faktiska förändringar i motorn... #butwhatdoiknow

Pecco har varit hos Idrottspsykologen och fått reda på att Balaton Parc inte är stadens parkeringsplats utanför lokala shopping centret. Och det funkade.
Pecco Etta :) i Q1 före Luca Marini på Honda !

Last edited:
Pecco har varit hos Idrottspsykologen och fått reda på att Baloton Parc inte är stadens parkeringsplats utanför lokala shopping centret. Och det funkade.
Pecco Etta i Q2 före Luca Marini på Honda !
Det var dags att sluta massera armen och börja prestera.
Bra gjort. 💪

Tja, var säger man?
Från krasch i kurva ett till pole! ⭐

Kan bli en tuff fight mellan Marc och Acosta! 😁

Nån som är bra på att hålla tummarna kan väl knipa lite extra så vi inte får historiens värsta masskrasch i första kurvan idag eller imorgon?
#prettyplease

Nån som är bra på att hålla tummarna kan väl knipa lite extra så vi inte får historiens värsta masskrasch i första kurvan idag eller imorgon?
#prettyplease
Enligt ett ryckte på nätet från Leopard racing ligger kurva 1 under FIMs radarhorisont och lösningen är att sikta direkt mot kurva 4 ! Om kurva 1 verkar för långsam ! Gina vett ja !

Tre gånger jag blivit utkastad från livesändning med racet och nu kommer jag inte in alls utan bara felmeddelande something went wrong 🤬

Rensat cache, provat annan webbläsare men inget funkar, får se en annan gång. 😢

Marc verkar trivas på Balaton Parc.
Det verkar svårt köra om så Marc tar väl det här imorgon också.
Tippar Grand Prix
Marc,
Pedro,
Bezz

Njuter oerhört av att se Raul Fernandez onboard kamera. Aprilian bara lämnar Aldegauers Ducati bakom sig ut ur sväng 😃. Bez kör klokt, samlar poäng och ser väldigt mycket fram emot att se honom på Assen om några veckor 😍.

Live hann sluta så fick se det efterhand när Dorna behagade lägga upp en inspelning. Deras felmeddelande hjälper verkligen till, not.

1000028500.jpg

Skitbana så racing blir lite därefter tyvärr.
Moreira var en höjdpunkterna i racet. 👍

Nyheter
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Back