2026 Estrella Galicia 0,0 GP de España

Marc vann för att han tog rätt beslut där och då, med facit i hand. Man kan tycka vad man vill om att han har "tur" så ofta... vad var det Stenmark sa? Mot körriktningen har jag väldigt svårt att se att han skulle kört.
1777185282056.png

Binder hade vunnit om han inte lagt sig. Zarco hade haft en bra chans om han gått in samma varv. Pecco och Morbidelli gick in vid rätt tillfälle, ja vad skulle de göra? De låg på plats 17 & 18.

MM leder loppet, kraschade i regnet i sista kurvan.
Sen väntade han tills alla åkt förbi och sneddade sedan över gräset in till pit lane för att byta till regnhojen.
Vann sen racet.
Ja, jag är på inget sätt ett fan av Marquez men tyckte det var en riktig prestation av honom. Tur att reglerna är som de är, det visste jag faktiskt inte, men oavsett så är han en mästare i både racecraft och att bedöma greppet i halv och helblöta sammanhang.

Ja, jag är på inget sätt ett fan av Marquez men tyckte det var en riktig prestation av honom. Tur att reglerna är som de är, det visste jag faktiskt inte, men oavsett så är han en mästare i både racecraft och att bedöma greppet i halv och helblöta sammanhang.
Hur gick det till för Brad Binder ?
Var BB inne och bytte till Regndäck eller kom han i mål på Slicks ?
Var det någon som kom i mål på Slicks ?

Hur gick det till för Brad Binder ?
Var BB inne och bytte till Regndäck eller kom han i mål på Slicks ?
Var det någon som kom i mål på Slicks ?
Binder var först in och bytte till regnhoj sen klotade han några kurvor senare.

Såvitt jag såg bytte alla till regnhoj så ingen, inte ens Binder 😉, körde i mål på slicks. 🤔

Frågan: Kan Marc Marquez vinna på en söndag 2026 ?
Nä, drabbad av Comebacks Curse efter 2 varv :huvet

Last edited:
Det finns en skylt med texten Pit Pit entrance eller liknande och 2 vita linjer som markerar infarten precis som på banan och Long lapslingan. Ganska solklart var bana och dess in och utfarter finns.

Men bara att gratulera MM till segern och att han kan genomföra tvivelaktiga metoder gång på gång utan några reprisalier.

Sen efter kvalet missar han att köra in i Parc ferme och sen tar ett varv till på banan. Det bör ha varit fast rött ljus vid utfarten vilken man aldrig får passera.

Sen omkörningen av Pecco att hade Pecco vikt in hade MM förmodligen blivit bestraffad bevisar enbart att MM skiter fullständigt i sina konkurrenter.

Lika kul som det är att se hur bra Aprilia fått till det lika ont gör det att se Yamaha.
Skönt för AM att slå MM.
Bra och klokt kört av Bez, tänk om han kunde köra sprint också.
Även om Track House Apriliorna blev för tuffa så körde Zarco fantastiskt!.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd