2025 Tissot Grand Prix of Czechia

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Dubbelhelg! :banana

Pallen :fakta:
MM
AM
Bezz

Får vi se nytt publikrekord över helgen? Kommer kommentatorerna nämna några individuella dagssiffror?

Är Brno bättre att åka och kolla på än Sachsenring?
Tar Zarco Pole? :yoparty

Dubbelhelg! :banana

Pallen :fakta:
MM
AM
Bezz

Får vi se nytt publikrekord över helgen? Kommer kommentatorerna nämna några individuella dagssiffror?

Är Brno bättre att åka och kolla på än Sachsenring?
Tar Zarco Pole? :yoparty
Spontant säger jag att BRNO är mycket bättre! Men har bara varit där på WSBK och då kunde man lalla runt ganska fritt. Tänker att det är mer uppstyrt på MotoGP. Sachsenring har jag varit på MotoGP och det är i mitt tycke den sämsta banan jag sett live. Man ser väldigt lite av banan var man än sitter. Dock är det trevligt på många andra sätt :)

Kommer Viñales och Morbidelli vara tillbaka? 🤔

Edit: ser ut som Viñales missar iaf. Ev operation för honom. 😟
Ja vilka är tillbaka till Tjeckien efter Sachsenring ?
Gissar det trots skydd gick åt en del ispåsar eller blev ännu tuffare åtgärder efter i varje fall några av krascherna på Sachsenring. Nedan efter spel med en boll.
1752487699758.png

Ja vilka är tillbaka till Tjeckien efter Sachsenring ?
Gissar det trots skydd gick åt en del ispåsar eller blev ännu tuffare åtgärder efter i varje fall några av krascherna på Sachsenring. Nedan efter spel med en boll.
View attachment 518285
Ja, det var en riktig krasch-fest. 😟
Jag kan inte komma ihåg om jag någonsin sett bara 10st komma i mål.
Kanske något gammalt wet race? 🤔

JMart verkar ju göra debut till helgen! 😊

Ja, det var en riktig krasch-fest. 😟
Jag kan inte komma ihåg om jag någonsin sett bara 10st komma i mål.
Kanske något gammalt wet race? 🤔

JMart verkar ju göra debut till helgen! 😊

The 2011 Australian Grand Prix and the 2025 German Grand Prix are the only times in the 21st Century that a premier class race has had just 10 finishers.

The last time that happened prior to 2011 was the 1990 US Grand Prix. In all, 18 premier class races have featured just 10 finishers.

The record for the lowest number of finishers is four at the 1974 West German Grand Prix.

The 2011 Australian Grand Prix and the 2025 German Grand Prix are the only times in the 21st Century that a premier class race has had just 10 finishers.

The last time that happened prior to 2011 was the 1990 US Grand Prix. In all, 18 premier class races have featured just 10 finishers.

The record for the lowest number of finishers is four at the 1974 West German Grand Prix.

Tnx! 👍
Det var nog innan jag började följa på riktigt.
Med så många krascher var det nog inte bara "the Kratoz curse" som var verkan i helgen...

från google
1752505455306.png

MotoGP's first official Brno laps since 2020 start with free practice on Friday morning.

Spontant säger jag att BRNO är mycket bättre! Men har bara varit där på WSBK och då kunde man lalla runt ganska fritt. Tänker att det är mer uppstyrt på MotoGP. Sachsenring har jag varit på MotoGP och det är i mitt tycke den sämsta banan jag sett live. Man ser väldigt lite av banan var man än sitter. Dock är det trevligt på många andra sätt :)

Jag anade att Brno skulle rankas högre än Sachs.. :tummenupp
Jag blev bara lite fundersam då kommentatorerna sa att Sachs är en de bästa banorna att besöka, blabla.
Mina minimala efterforskningar tyder på nästan raka motsatsen, kanske sämsta på kalendern om man vill se rejs och gå runt banan och kolla från olika öppna ytor?
Om vi bortser från ev. "ostabiliteter" i landet, infrastruktur utanför banan mm.

Jag anade att Brno skulle rankas högre än Sachs.. :tummenupp
Jag blev bara lite fundersam då kommentatorerna sa att Sachs är en de bästa banorna att besöka, blabla.
Mina minimala efterforskningar tyder på nästan raka motsatsen, kanske sämsta på kalendern om man vill se rejs och gå runt banan och kolla från olika öppna ytor?
Om vi bortser från ev. "ostabiliteter" i landet, infrastruktur utanför banan mm.
Misano är min sämsta upplevelse live, där kan man bara gå till "sin" läktare och inte gå runt någonting. Var iofs under pandemin, Rossis sista hemmarace. Men vad jag fattat är det så alltid. Assen och Mugello är de bästa banorna jag varit på vad gäller detta, men Sachsenring är helt ok att gå omkring på men tråkiga läktarplatser. Back in the days kunde man till och med gå ut på banan och sedan in i depån efter racet på söndagen :)

Och MM93 har inte fått köra en meter på banan än. (y) :yoparty
#skadeglädjeärsannglädje

Såg ut som dom gav upp på hoj #1 och skruvade ihop reservhojen åt MM93.
När det händer på 1a träningen lär det väl inte göra så mycket men man kan ju hoppas på att det inte är sista gången. :7peta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman